تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 14:48
کد خبر : 82867

دلار رکورد شکنی کرد/بالاترین قیمت در سال ۱۴۰۰

دلار رکورد شکنی کرد/بالاترین قیمت در سال ۱۴۰۰

آرمان شرق- بازار ارز در سال جاری نتوانسته بود ارقام بالاتر از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان را تجربه کند قیمت دلار در بازار امروز ۲۸ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شد.
دلار رکورد شکنی کرد

بازار ارز در سال جاری نتوانسته بود ارقام بالاتر از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان را تجربه کند قیمت دلار در بازار امروز ۲۸ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت اونس جهانی با رسیدن گزارش تورم آمریکا و ثبت رکوردی ۳۰ ساله، جهشی ۴۰ دلاری را تجربه کرد.قیمت اونس طلا روز قبل تا هزار و ۸۶۹ دلار پیشروی کرد. اما در ادامه وارد روندی اصلاحی شد و تا ساعت ۲۰ به هزار و ۸۵۸ دلار بازگشت. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز با ۱۸۵۱ دلار خرید و فروش شد.

سرنوشت دو فلز گران بهای داخلی هم در چند روز اخیر افزایشی بوده است. قیمت طلا روز گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت و به ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت طلا در بازار امروز هم مانند روز قبل پیشروی کرد و با افزایش ۲.۱ درصدی، بر روی ۱ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان ایستاد.

قیمت دلار در مسیر صعودی /انگیزه خرید ارز بیشتر شد؟

قیمت دلار در شروع معاملات بازار ارز روز گذشته پیشروی کرد و با ۲۸ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. دلار در انتهای معاملات بازار ارز دیروز بر روی قیمت ۲۸ هزارو ۲۵۰ تومان قرار گرفت.

دیروز حضور خریداران در بازار برجسته بود و در مقابل برخی صرافی‌ها صف‌های خرید شکل گرفته بود. این صف‌ها بیشتر برای خرید ارز از صرافی‌های منتخب بود که دلار را زیر مرز ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رساندند. صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرده بودند که اختلافی حدودا ۶۰۰ تومانی با قیمت بازار داشت. خریداران به ازای تهیه ۲ هزار دلار می‌توانستند حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود کسب کنند.

در کنار این، به گفته فعالان، اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه به دلیل جوسازی نوسان‌گیران ارزی پیرامون مذاکرات هسته‌ای رشد کرد. معامله‌گران سعی می‌کردند اخباری را برجسته کنند که احتمال رسیدن به توافق را پایین نشان می‌داد.

با این حال، مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی آغاز شده است و ممکن است به مرور، اخباری از این مذاکرات منتشر شود که زمینه افت قیمت دلار را فراهم کند. برخی از فعالان نیز عنوان کرده‌اند که با نزدیکی دلار به مرز حساس ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی، فروش‌های فنی زیاد خواهد شد و برخی معامله‌گران از خریدهای پیشین سودگیری خواهند کرد.

اسکناس آمریکایی در سال ۱۴۰۰ نوسان بالای خط ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی را تجربه نکرده است. در این شرایط، تثبیت بالای سقف قیمتی سال ۱۴۰۰ می‌تواند انگیزه معامله‌گران برای خرید ارز را بالاتر ببرد.
پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار بر روی ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه شنبه شب ۲۷۰ تومان بالاتر بود. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۸ هزار و ۷۰ تومان قرار داشت.
بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ روند صعود را دنبال می کند.
پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در انتهای معاملات نقدی روز چهارشنبه با ۷ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. قیمت درهم پشت خطی دیشب نسبت به معاملات نقدی ۱۵ تومان بالا تر رفت و و با ۷ هزار و ۷۱۵ تومان معامله شد

قیمت طلایی درهم شب گذشته بر روی ۷هزار و ۶۹۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه شنبه شب ۲۰ تومان بالاتر بود. سه شنبه شب قیمت طلای درهم ۷ هزار و ۶۷۰ تومان اعلام شده بود. بنابراین از کانال قیمت دلار از مسیر قیمت درهم سیگنال افزایش قیمت دلار مخابره شد.
پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۲۸ هزارو ۴۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب ۲۵۰ تومان بالاتر بود . این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ را افزایشی پیش بینی کرده اند. /اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.