تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 7:55
کد خبر : 143571

انتخابات پر شور

انتخابات پر شور

آرمان شرق-گروه سیاست:قوای سه گانه، نهادهای انقلابی، رسانه ها و … همه خود را صف اول مخاطبان رهبری برای « انتخابات پر شور » بدانند و لوازم آن را به سهم خود فراهم سازند. قبول کنیم باید حال جامعه را خوب کرد، فضاى انفتاح بجاى انقباض در مدیریت و حکمرانى را حاکم کرد و بدانیم مردم سالارى دینى یعنى آنکه امام خمینى ره بنیانگذار جمهورى اسلامى و رهبر فقید انقلاب فرمود که «میزان راى ملت است.»

انتخابات پر شور

علی دارابی

 

آرمان امروز : رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای نگهبان، برگزاری انتخابات پر شور در اسفند ماه سال جاری را وظیفه همگان برشمردند. اینکه رهبری همواره انتخابات پرشور، رقابتی، مشارکتی، سلامت و با امنیت در لوای قانون رامی خواهد، امری دائمى در هر انتخابات است. نکته اساسی یافتن مرجع برای ضمیر پرشور است که رهبری خطاب به شورای نگهبان تأکید می کند.

پرشور بودن انتخابات در سایه تحقق نکات زیر است:

۱) مردم اعتماد به صندوق و آرای خود داشته باشند.

۲)  مردم بدانند با رأی آنان اوضاع تغییر می کند.

۳) امید در میان جامعه جایگزین یأس و ناامیدی شود.

۴)  رقابت سالم، سازنده میان جریانات مختلف سیاسی به رسمیت شناخته شود

۵) هر رفتار، روش و شیوه شخصی باید کنار گذاشته شود و قانون فصل الخطاب باشد.

۶) میدان رقابت در سراسر کشور هر چه بیشتر وسعت یابد و نیروهای با صلاحیت بیشتری را در بر گیرد

۷) امکان گزینش نمایندگانی که کارآمدی، تجربه، تخصص بیشتر و شایستگى دارند برای خانه ملت و خبرگان رهبری فراهم گردد.

۸) هرگونه بهره برداری و خدای ناکرده سوء استفاده از امکانات بیت المال، دولتی، … به نفع افراد یا جریان سیاسی خاصی ممنوع باشد و متخلفان به اشد مجازات روبرو شوند.

۹)  وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها در قالب هیأت های اجرایی و شورای نگهبان در قالب هیأت های نظارت بر انتخابات مدارا و سعه صدر را بالا ببرند و دایره رد صلاحیت ها را کم و کم تر نمایند.

۱۰) قوای سه گانه، نهادهای انقلابی، رسانه ها و … همه خود را صف اول مخاطبان رهبری برای « انتخابات پر شور » بدانند و لوازم آن را به سهم خود فراهم سازند. قبول کنیم باید حال جامعه را خوب کرد، فضاى انفتاح بجاى انقباض در مدیریت و حکمرانى را حاکم کرد و بدانیم مردم سالارى دینى یعنى آنکه امام خمینى ره بنیانگذار جمهورى اسلامى و رهبر فقید انقلاب فرمود که «میزان راى ملت است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.