تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 7:24
کد خبر : 144588

افشای درخواست محرمانه عربستان از آمریکا

افشای درخواست محرمانه عربستان از آمریکا

آرمان شرق-گروه بین الملل:از آنجایی که عربستان سعودی برای توقف جنگ وحشیانه در غزه، فشار می‌آورد دیپلماسی این کشور نشان‌دهنده سیاست‌ گسترده‌تر ریاض با هدف ارتقای ثبات منطقه پس از سال‌ها رویارویی با ایران و متحدانش است.   عربستان نگران است ادامه جنگ در غزه باعث شود روند صلح در یمن بار دیگر از مسیر خود خارج شود. حدود یک سال است که آرامشی نسبی میان عربستان سعودی و یمن برقرار شده است.

افشای درخواست محرمانه عربستان از آمریکا

 

آرمان امروز-سرویس بین الملل: عربستان سعودی از ایالات متحده خواسته است تا در واکنش به حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ خویشتن‌داری نشان دهد چرا که ریاض نمی‌خواهد جنگ حماس و اسرائیل بیش از این گسترش یابد.ریاض به ایالات متحده فشار آورده که جنگ در غزه باید سریع‌تر متوقف شود.

حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل، حملاتی را علیه اهدافی اسرائیلی در دریا آغاز کرده و کشتی‌هایی را مورد هدف قرار داده‌اند. ظاهرا حوثی‌ها قول داده‌اند تا زمانی که اسرائیل حملات خود به نوار غزه را متوقف نکند، حملات خود به کشتی‌ها را ادامه خواهد داد.  نقش آفرینی این گروه یمنی بر تحولات منطقه‌ای اثر گذاشته و خطوط دریایی را که بیشتر نفت جهان از طریق آنها منتقل می‌شود، متحول کرده است. این در حالیست که مدتی است این گروه یمنی با عربستان بر سر آتش بس به توافق رسیده و تنش‌ها میان طرفین که چندین سال هم ادامه داشت متوقف شده است.  حالا رویترز خبر داده که با تشدید حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها، ریاض به واشنگتن پیام داده که از شدت‌گیری بیشتر تنش‌ها خودداری کند. همچنین دو منبع آگاه گفته‌اند که تاکنون عربستان از نحوه مدیریت جریان با حوثی‌ها راضی است.

نه کاخ سفید و نه دولت عربستان سعودی به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده‌اند.

از آنجایی که عربستان سعودی برای توقف جنگ وحشیانه در غزه، فشار می‌آورد دیپلماسی این کشور نشان‌دهنده سیاست‌ گسترده‌تر ریاض با هدف ارتقای ثبات منطقه پس از سال‌ها رویارویی با ایران و متحدانش است.   عربستان نگران است ادامه جنگ در غزه باعث شود روند صلح در یمن بار دیگر از مسیر خود خارج شود. حدود یک سال است که آرامشی نسبی میان عربستان سعودی و یمن برقرار شده است.

حملات حوثی ها در طول جنگ حماس و اسرائیل، جایگاه این گروه را در خاورمیانه به شکلی دیگر تعریف کرده است. از سوی دیگر منابع سیاسی گفتند که حملات حوثی‌ها بخشی از تلاش برای اعمال فشار بر واشنگتن برای وادار کردن اسرائیل به توقف حمله به غزه است، هدفی که ایران با عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه در آن مشترک است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.