تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 10:23
کد خبر : 105932

اهمیت رسانه و تبلیغات در روابط عمومی

اهمیت رسانه و تبلیغات در روابط عمومی

آرمان شرق-گروه ارتباطات:یک روابط عمومی موفق وکارآمد آن است که رسانه ها را به درستی شناخته با سیاست های آنها آشنا باشد، از قابلیت همه رسانه ها به فراخور شرایط زمانی استفاده کرده و روابط خود را با آنها حفظ کند.فنون وتکنیک های مربوط به حوزه تبلیغات را نیز به خوبی بشناسد وبتواند با استفاده از ظرفیت های رسانه ای وتبلیغی، پیام سازمانی خود را به جامعه مخاطب و ذینفعان رسانده ومشارکت وهمراهی انان را برای اجرای موفق تر برنامه های سازمان مهیا سازند.

آرمان شرق-گروه ارتباطات:یک روابط عمومی موفق وکارآمد آن است که رسانه ها را به درستی شناخته با سیاست های آنها آشنا باشد، از قابلیت همه رسانه ها به فراخور شرایط زمانی استفاده کرده و روابط خود را با آنها حفظ کند.فنون وتکنیک های مربوط به حوزه تبلیغات را نیز به خوبی بشناسد وبتواند با استفاده از ظرفیت های رسانه ای وتبلیغی، پیام سازمانی خود را به جامعه مخاطب و ذینفعان رسانده ومشارکت وهمراهی انان را برای اجرای موفق تر برنامه های سازمان مهیا سازند.

اهمیت رسانه و تبلیغات در روابط عمومی

رضا صفریان -مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

روزنامه آرمان امروز در صفحه هنرهشتم شماره امروز خود نوشت:در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی،اعم از مطبوعات،‌خبرگزاری‌ها،‌ رادیو، تــلــویزیون و شبکه های اجتماعی  با انتقال وانتشار گسترده اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند. در این میان سازمان ها ودستگاه‌های اجرایی نیز برای معرفی برنامه ها واقدامات خود به مردم و مخاطبان و مشارکت آنان نیازمند ارتباط و استفاده از رسانه ها و بهره گیری از انواع فنون وتکنیک های تبلیغاتی هستند ، این نقش و وظیفه خطیر ارتباط و تعامل با رسانه ها و به کارگیری فنون تبلیغاتی در سازمان ها به عهده واحدهای روابط عمومی است. در واقع توسعه وگسترش رسانه ها در ابتدای قرن بیستم یکی از زمینه های اصلی شکل گیری وایجادواحدروابط عمومی در سازمان ها محسوب می شود ، وجود واحدودفتری در سازمان ها که بتواند وظیفه ارتباط با رسانه ها وپاسخگویی به نیازهای خبری واطلاع رسانی سازمان ها را پیگیری و فراهم آورد ، این امر نشانگر محوری بودن فعالیت های رسانه ای وتبلیغی در روابط عمومی است ،  روابط عمومی از نظر ماهیت و کارکرد نیز قرابت وفصل مشترک های زیادی  با رسانه ها دارد .به نحوی که در یکی از تعاریف قدیمی، روابط عمومی را هنر کاربرد خردمندانه از رسانه ها برای نفوذ در افکار عمومی تعریف کرده اند. امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه و بر پایه عقل و خرد با رسانه های جمعی است. به واقع بخش اعظمی از وظایف روابط عمومی ها را فعالیت های ارتباطی به ویژه با مطبوعات ،خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون وشبکه های اجتماعی شکل داده است ، روابط عمومی ها برای رساندن پیام های سازمانی خود به عموم مردم وافکارعمومی وچلب مشارکت وهمکاری آنان برای اجرای موفق تر برنامه های سازمانی خود وهمچنین کسب مشروعیت سازمانی نیازمند همکاری با رسانه ها هستند.، بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های جمعی به عنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی به عهده دارند. از سوی دیگر با توجه به ماهیت، وظایف و مسئولیت های این دو نهاد ارتباطی می توان به این واقعیت مسلم رسید که همکاری و ارتباط و همبستگی آنان برا تحقق اهداف و خواسته ها از دو سو امری ضروری و اجتناب ناپذیر می نمایند. که در این راستا بتوانند ضمن ارتباط و همدلی و تفاهم سازمان با مخاطب و اقشار مختلف مردم تعبیه کننده پلی ارتباطی بین مسئولان دستگاه‌ها، نمایندگان رسانه ها و عامه مردم برای انتقال دیدگاه ها، اطلاعات و دریافت خواسته ها و زدودن سوء تفاهمات و ابهامات موجود در این چرخه ارتباطی باشند و استفاده صحیح روابط عمومی ها از رسانه های جمعی در انتقال درست مفاهیم و پیام های سازمان از جمله مسائلی است که نیازمند تخصص و هوشیاری در برقراری ارتباط با رسانه هاست. درنهایت اینکه یک روابط عمومی موفق وکارآمد آن است که رسانه ها را به درستی شناخته با سیاست های آنها آشنا باشد، از قابلیت همه رسانه ها به فراخور شرایط زمانی استفاده کرده و روابط خود را با آنها حفظ کند.فنون وتکنیک های مربوط به حوزه تبلیغات را نیز به خوبی بشناسد وبتواند با استفاده از ظرفیت های رسانه ای وتبلیغی، پیام سازمانی خود را به جامعه مخاطب و ذینفعان رسانده ومشارکت وهمراهی انان را برای اجرای موفق تر برنامه های سازمان مهیا سازند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.