تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 9:35
کد خبر : 61730

آژانس انرژی اتمی: ایران تولید فلز اورانیوم را آغاز کرد

آژانس انرژی اتمی: ایران تولید فلز اورانیوم را آغاز کرد

ارمان شرق- آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران تولید فلز اورانیوم را در تأسیسات اصفهان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رافائل گروسی مدیرکل بین‌المللی انرژی اتمی، اعضای آژانس را از تحولات اخیر درخصوص فعالیت‌های تحقیق و توسعه ایران در زمینه تولید فلز اورانیوم به عنوان بخشی از هدف اعلام‌شده برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران، آگاه کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رافائل گروسی مدیرکل آژانس می‌گوید: آژانس در روز ۸ فوریه تولید ۳.۶ گرم فلز اورانیوم در کارخانه تولید صفحه سوخت (FPFP) در تاسیسات اصفهان را تأیید کرد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین روز چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ اعلام کرده بود که فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، آغاز شده است.

غریب آبادی در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: این فعالیت در سه مرحله انجام می‌شود و در مرحله نخست آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می‌شود.

نماینده دائم کشورمان، با یادآوری اینکه برنامه ایران از دو سال قبل به اطلاع آژانس رسیده است، افزود: این اقدام، از لحاظ فنی ایران را در ردیف کشور‌های پیشرو در تولید سوخت‌های جدید قرار خواهد داد.

وی همچنین گفته بود: همه این مراحل به اطلاع آژانس رسیده است و می‌رسد و بازرسان آژانس نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.