تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 8:18
کد خبر : 135941

یک انگلیسی و یک برزیلی ؛ دو خرید جدید پرسپولیس

یک انگلیسی و یک برزیلی ؛ دو خرید جدید پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش:مهاجم مدنظر سرمربی پرسپولیس بنیک آفوبه ۳۰ ساله است که از دو هفته پیش نامش پیرامون خط حمله پرسپولیس شنیده می‌شد. این بازیکن متولد لندن است و در تمام تیم‌های ملی پایه انگلیس بازی کرده اما برای بازی در تیم ملی بزرگسالان به کشور پدری خود کنگو رفته است که در ۶ بازی ملی یک گل زده در کارنامه او دیده می‌شود.

یک انگلیسی و یک برزیلی ؛ دو خرید جدید پرسپولیس

دو خرید جدید پرسپولیس - نفس راحت یحیی

به گزارش “ورزش‌سه”، در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌هایی تاکید کرده بود، فصل نقل و انتقالات باشگاه به پایان نرسیده و آنها درصدد جذب بازیکنان جدیدی هستند، از گوشه و کنار خبر می‌رسد دو بازیکن خارجی مدنظر یحیی گل‌محمدی تا حد زیادی به انتخاب نزدیک شده و باید شاهد حضور آنها در پرسپولیس طی روزهای آینده بود.
پرسپولیس یک دروازه‌بان زیر ۲۳ سال برزیلی را از میان دو گزینه نهایی انتخاب خواهد کرد و برای خط حمله نیز چشم به بازیکنی دوخته است که با سابقه خوب در فوتبال انگلیس در فصل گذشته در تیم حتا امارات در لیگ دسته دوم این کشور توپ زده و شاید بتواند یک لوکادیای جدید برای سرخ‌ها باشد.
درباره گزینه دروازه‌بانی پرسپولیس کانال‌های هواداری اسامی مختلفی را منتشر کرده‌اند، که باید در انتظار نهایی شدن یک اسم از بین چهره‌هایی که ننکا مربی گلرهای پرسپولیس با آنها مذاکره کرده، باشیم.
در عین حال برای خط حمله نیز مهم‌ترین گزینه مطرح شده بنیک آفوبه بازیکن فصل گذشته حتا امارات است، که بازیکنی متناسب با شرایط پرداختی در فوتبال ایران به حساب می‌آید و با توجه به سابقه‌اش بعید نیست سر از اردوگاه سرخ‌ها دربیاورد.

1903161

در روزهای گذشته هواداران پرسپولیس انتقادات مختلفی را درباره عدم تحرک این باشگاه در فصل نقل و انتقالات با خرید تنها ۳ بازیکن مطرح کرده بودند، که در صورت انجام این مسئله این انتقادها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. البته پرسپولیسی‌ها در این موضوع به هیچ وجه خود را با استقلال قیاس نمی‌کنند و تنها نگرانی آنها عقب نماندن از دو باشگاه تراکتور و سپاهان است، که در این فصل نقل و انتقالات فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.
جالب است که هواداران چندان روی خوشی به موضوع خرید گلر خارجی نشان نداده‌اند و این مسئله را فاقد ارزش سرمایه‌گذاری می‌دانند، اما بعید یحیی بخواهد لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را تنها با اتکا به یک دروازه‌بان (علیرضا بیرانوند) شروع کرده و ادامه بدهد و حضور یک گلر با کیفیت ذخیره کمک بزرگی به پرسپولیس خواهد بود؛ به خصوص که این گلر در فهرست بزرگسالان نیز جایی را پرنخواهد کرد.

گزینه خط حمله پرسپولیس از امارات!

فقط ۴ روز تا اولین بازی فصل پرسپولیس باقی مانده و تیم یحیی نه مهاجم نوک قابلی جذب کرده نه دروازه‌بانی برای رقابت با بیرانوند.

گزینه خط حمله پرسپولیس از امارات!

به گزارش “ورزش‌سه”، با این حال گمانه‌زنی‌ها همچنان حکایت از این دارد که گلر خارجی مدنظر زیر۲۳ سال و مهاجم خارجی بزرگسال خواهد بود و با جدایی هنانوف در لیست بزرگسال سرخ‌ها صورت خواهد گرفت.

البته پرسپولیس همچنان امیدوار است با تغییر قوانین سازمان لیگ یا ایجاد بند و تبصره‌ای برای استفاده بیشتر از بازیکنان بزرگسال، هم وحدت را به‌عنوان بازیکن چندپسته نگه دارد هم مهره‌های خارجی مدنظرش را جذب کند اما فعلاً احتمال جدایی هنانوف و پیوستن یک مهاجم خارجی بزرگسال جای او بیشتر است.

1903154

در عین حال گفته می‌شود با فیلم‌ها و اطلاعات و آمار بسیاری که یحیی و دستیارانش جمع‌آوری و بررسی کرده‌اند و البته فیلم‌هایی که از بازیکنان مدنظرشان در پست‌های مختلف دیده‌اند ظاهراً یحیی به گزینه قطعی مورد نظرش در خط حمله رسیده است.

گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که مهاجم مدنظر سرمربی پرسپولیس بنیک آفوبه ۳۰ ساله است که از دو هفته پیش نامش پیرامون خط حمله پرسپولیس شنیده می‌شد. این بازیکن متولد لندن است و در تمام تیم‌های ملی پایه انگلیس بازی کرده اما برای بازی در تیم ملی بزرگسالان به کشور پدری خود کنگو رفته است که در ۶ بازی ملی یک گل زده در کارنامه او دیده می‌شود.

آفوبه از آکادمی آرسنال رشد کرد و بالا آمد اما خیلی زود به تیم‌های کوچکتری مثل هادرسفیلد، ردینگ، بولتون، میلوال، شفیلدونزدی و میلتون قرض داده شد تا اینکه ولوز در سال ۲۰۱۵ او را جذب کرد.

1903153

آمار گلزنی آفوبه در ولوز جالب است؛ ۴۶ بازی، ۲۲ گل اما این آمار مربوط به ۸ فصل قبل فوتبال انگلستان است. آفوبه سپس به بورنموث رفت و در آن باشگاه هم طی ۶۳ بازی ۱۰ گل زد اما به ولوز قرض داده شد و حتی وقتی قراردادش را قطعی هم کرد دوباره در این باشگاه موفق نبود و دوران بازی قرضی این بار در خارج از انگلستان شروع شد.

ابتدا او به استوک سیتی رفت و در این باشگاه بعد از انجام ۲۶ بازی و ۶ گل زده قراردادش را قطعی کرد اما از این باشگاه هم قرض داده شد و در تیم‌های بریستول، ترابزون اسپورو میلوال بازی کرد تا اینکه در این باشگاه دوباره قرارداد قطعی بست.
آفوبه در میانه فصل گذشته به باشگاه حتا امارات پیوست و در ۱۷ بازی ۹ گل زد. نکته جالب اینکه این مهاجم با میلتون قهرمان چمپیونشیپ شده و با ولوز در یک رده پایین‌تر عنوان قهرمانی دارد. مهم‌ترین عناوین و افتخارات او قهرمانی در سوپرلیگ ترکیه با ترابزون اسپور و قهرمانی زیر۱۷ سال اروپا با تیم انگلیس در سال ۲۰۱۰ بوده است که همان سال در تیم منتخب آن تورنمنت قرار گرفت.قیمت او در سایت ترانسفر مارکت ۱.۲ میلیون یورو ذکر شده است.
ایران ورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.