تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 8:49
کد خبر : 144187

گام به گام تا حذف «قالیباف»؟

گام به گام تا حذف «قالیباف»؟

آرمان شرق-گروه سیاست:تفکری مانند تفکر قالیباف کاملاً با شعارهای انقلابی و جمهوری اسلامی به نام جمهورین و اسلامیت تطبیق دارد و خود را در چارچوب نظام، انقلاب و مردم تعریف می‌کند، به این معنی که هم جانب مردم را دارد و هم از مسیر انقلاب خارج نمی‌شود اما جریانی است که همین تفکر را هم قبول ندارد و به دنبال رادیکال شدن جریان فکری هستند که در نتیجه آن جامعه را به انحراف بکشند

گام به گام تا حذف «قالیباف»؟

 

آرمان امروز- گروه سیاسی:  باتوجه به وضعیت کنونی باید بگوییم که دیگر چیزی از اتحاد دوره یازدهم اصولگراها باقی نمانده است و حتی خبری از نزدیکی سرلیست «ایران سربلند» با دیگر جناح‌ها نیست. اختلافات درون اردوگاهی به حدی رسیده است که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که موتور محرک اصولگراها که آنها را با نام‌های اصلح‌ساز خالص‌ساز یا می‌نامند با نفرات پرنفوذ هم خواهد رسید باتوجه به خبرها و تحلیل‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تیم خالص‌ساز درحال کنارزدن «محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس و سرلیست ایران سربلند هستند. در این مورد  «شهریار حیدری»، عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره شدت گرفتن روند خالص‌سازی از سوی تندروها، به خبرآنلاین گفت: «واقعیت امر این است که مردم پایه نظام جمهوری اسلامی هستند.

اوایل انقلاب برخی عناوینی را برای انقلاب انتخاب کردند که در واکنش به آنها امام خمینی (ره) فرمایش کردند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، یعنی اول جمهور و بعد جمهوری اسلامی، در هر صورت پایه و اساس این نظام مردم بوده و هستند و همه انقلاب و نظام در ابتدا مدیون مردم هستند چرا که این مردم شهید دادند، انقلاب کردند و آن را حفظ کردند. در هر صورت مجلس و دولت باید ترکیبی از تضارب آراء باشند، اختلاف دیدگاه‌ها به معنای تنش در فضای جامعه نیست بلکه به معنای هدایت درست جامعه از انحرافات و نوسانات است. لذا تضارب آراء برای نظام مفید و موثر است اما کسانی که پیرو خالص‌سازی هستند، جریانی هستند که آسیب آن برای نظام به مراتب بیشتر از دشمن است. مواضع دشمن برابر جمهوری اسلامی مشخص است کما اینکه تهدید و تحریم می‌کند اما اینکه جریانی از داخل بخواهد مانند یک مخالف و مغرض در قالب نیروی انقلابی عمل کند، خطرش به مراتب زیاد است.

این نماینده مجلس با اشاره به هشدارها به گروه‎ های تندرو در مقاطع زمانی مختلف، در همین مورد ادامه داد: «البته امام خمینی (ره) اوایل انقلاب به جریان‌های تندرو تذکر داد، رهبر انقلاب بارها به این جریان‌ها تذکر دادند و گفتند که از مسیر مردم، انقلاب و نظام خارج نشوند. در مجموع دیدگاه جریان‌های تندرو با دیدگاه نظام و هم جمهوریت و اسلامیت تعارض دارد، در هر صورت بنده معتقد هستم که همین مجلس باید ترکیبی از احزاب، گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف باشد که بتوانند نقاط درست را تقویت و ضعف را برطرف کنند، این بهترین روش کار و تصمیم‌گیری در نهاد قانون‌گذاری و دولت است. نکته این است دولتی که به دنبال خالص‌سازی باشد مجبور است نیروهای توانمند، با انگیزه، با تجربه و با سابقه را کنار بگذارد و به دنبال خالص‌سازی باشد.»

حیدری با تاکید بر اینکه جریان مخالف انقلاب به دنبال این است که در قالب خالص‌سازی خود را احیا کند، اضافه کرد: «علاوه براین باید در راستای استمرار و استحکام نظام و انقلاب سعی و تلاش داشته باشیم کما اینکه بحث جاذبه و دافعه شهید مطهری در همین راستا مطرح شده و یا بحث امام خمینی (ره) که فرمودند ما باید معاند را به مخالف و مخالف را به موافق تبدیل کنیم، در همین راستا مطرح شده است. در یک دوره‌ای برخی در قالب شعارهای انقلابی خود را مطرح کردند اما در حقیقت مخالف انقلاب بودند و در مسیر ضدانقلاب حرکت کردند، اینها مجدداً می‌خواهند با روش و تاکتیک جدید خود را احیاء کنند و به نظام آسیب برسانند.

لذا نظر بنده این است نظامی که مقام معظم رهبری در رأس آن قرار دارند، هوشمند عمل می‌کند و اجازه نخواهد داد مواردی نظیر خالص‌سازی در فضای سیاسی جامعه شکل بگیرد. تفکری مانند تفکر قالیباف کاملاً با شعارهای انقلابی و جمهوری اسلامی به نام جمهورین و اسلامیت تطبیق دارد و خود را در چارچوب نظام، انقلاب و مردم تعریف می‌کند، به این معنی که هم جانب مردم را دارد و هم از مسیر انقلاب خارج نمی‌شود اما جریانی است که همین تفکر را هم قبول ندارد و به دنبال رادیکال شدن جریان فکری هستند که در نتیجه آن جامعه را به انحراف بکشند، این جریان در هر جریانی اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا آسیب‌زا است. جریان خالص‌سازی در قالب اصول‌گرایی مطرح شده اما با اصول‌گرایی همخوانی ندارد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.