تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 0:44
کد خبر : 126380

کینه بی‌پایان رسانه ملی از ظریف!

کینه بی‌پایان رسانه ملی از ظریف!

آرمان شرق-گروه سیاست:بعد از توافق تهران ریاض به نظر می‌رسد همچنان برخی خواستار حاشیه‌سازی منفی هستند. یکی از مجریان مشهور تلویزیون در یک برنامه زنده تلویزیونی در کنایه‌ای توهین آمیز گفت: ظریف مقابل کشور‌های عربی زانو می زد. در این بین باید به حمله تند مجری تلویزیون به محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امورخارجه درآنتن زنده رسانه ملی اشاره کنیم.

کینه بی‌پایان رسانه ملی از ظریف!

آرمان امروز: بعد از توافق تهران ریاض به نظر می‌رسد همچنان برخی خواستار حاشیه‌سازی منفی هستند. یکی از مجریان مشهور تلویزیون در یک برنامه زنده تلویزیونی در کنایه‌ای توهین آمیز گفت: ظریف مقابل کشور‌های عربی زانو می زد. در این بین باید به حمله تند مجری تلویزیون به محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امورخارجه درآنتن زنده رسانه ملی اشاره کنیم.
او در این مورد گفت: او جلوی سران کشور‌های عرب زانو می‌زد که رابطه با عربستان درست شود، اما نتوانست. جالب اینجاست که این مجری تلویزیون درباره توافق ایران و عربستان مدعی شده که عربستان از چین خواسته رابطه اش با ایران را درست کند. َکاربران با انتشار ویدئو این برنامه صداوسیما که از شبکه سوم پخش شد نوشتند؛ این یعنی ابتذال! چگونه می‌توان خیلی راحت به وزیر خارجه سابق توهین کرد.  کسانی که از طرفداران حمله به سفارت عربستان بودند، حالا دم از بازگشایی سفارت و رابطه مجدد می‌زنند. فردی که این حرف را می‌زند معلوم نیست چگونه و با چه پولی به جام‌جهانی قطر رفت. دیاکو حسینی به حمله تند مجری صدا و سیما به محمد جواد ظریف واکنش نشان داد . این تحلیلگر مسایل بین الملل در واکنش به حمله تند مجری صدا و سیما به محمد جواد ظریف در آنتن زنده که گفت «او جلوی سران کشورهای عرب زانو می‌زد که رابطه با عربستان درست شود اما نتوانست. » واکنش نشان داد. «دیاکو حسینی»، کارشناس روابط بین الملل در توییتی نوشت: «داشتن نگاهی انتقادی به سیاست‌خارجی، در هر حال مفید و ضروری است اما با ۵ شرط: ۱- حفظ انصاف و بی‌طرفی علمی ۲- تعهد به جستجوی حقیقت ۳- خدمت به منافع ملی نه دلبستگی جناحی ۴- پرهیز از سطحی‌نگری و تنزل سیاست‌خارجی به پروپاگاندا ۵- قائل شدن درجه‌ای از دانش و شعور برای مخاطب. »
لازم به ذکر است پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، ۱۹ اسفند توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌ به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم رئیسی به پکن و گفت‌وگوهای انجام شده میان رییس جمهور چین با رییس جمهور کشورمان، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.
در پایان این مذاکرات، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق‌چین صادر شد.
در پاسخ به ابتکار شایسته جناب آقای شی جین‌پینگ رئیس جمهوری خلق چین در حمایت از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی، بر اساس اصل حسن هم‌جواری و با توجه به توافق ایشان با سران دو کشور در میزبانی و حمایت از انجام گفتگو بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی و همچنین تمایل دو کشور به حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و دیپلماسی بر اساس پیوندهای برادرانه و با تاکید بر پای‌بندی دو کشور انجام‌شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.