تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 13:26
کد خبر : 61427

ارجاع ۹۹ مورد شکایت از واحدهای تولیدی به قوه قضاییه

ارجاع ۹۹ مورد شکایت از واحدهای تولیدی به قوه قضاییه

آرمان شرق_مدیرکل استاندارد تهران از ارجاع ۹۹ مورد شکایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی به مراجع قضایی، ابطال پروانه استاندارد ۴۰۶ فرآورده و همچنین صدور گواهی انطباق محصول دانش‌بنیان برای ۱۱ شرکت و ۱۱ فرآورده طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد. به گزارش آرمان شرق محمودرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره

آرمان شرق_مدیرکل استاندارد تهران از ارجاع ۹۹ مورد شکایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی به مراجع قضایی، ابطال پروانه استاندارد ۴۰۶ فرآورده و همچنین صدور گواهی انطباق محصول دانش‌بنیان برای ۱۱ شرکت و ۱۱ فرآورده طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش آرمان شرق محمودرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام ۱۱هزار و ۹۳۰ مورد نمونه‌برداری از مراکز تولیدی و عرضه در ۱۰ ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در این رابطه ۱۱هزار و ۴۲۸ مورد آزمون نیز بر روی نمونه‌ها صورت‌گرفته و ۹۹مورد شکایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گفته وی بازرسان استاندارد اعم از کارشناسان اداره‌کل و بازرسان شرکت‌های بازرسی همکار استاندارد، ۱۰هزار و ۶۷۵ مورد بازرسی، در این مدت انجام دادند که این آمار شامل بازرسی طرح هماهنگ اجرای استاندارد(طاها)، بازرسی فنی از واحد تولیدی، صنایع انرژی‌بر، خدمات و سردخانه می‌شود.  در حال حاضر ۶۰ شرکت بازرسی همکار استاندارد با این اداره‌کل در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند.

پروانه استاندارد ۴۰۶ فرآورده باطل شد

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه کارشناسان استاندارد در این مدت، برای ۱۱۵۵ فرآورده مشمول استاندارد اجباری و تشویقی، پروانه کاربرد علامت استاندارد یا مجوز صادر و یا تمدید کرده‌اند،  در خصوص موارد ابطال و تعلیقی که پس از انجام مراحل نمونه‌برداری، آزمون‌های استاندارد و تشکیل جلسات هفتگی کمیتۀ علایم این اداره‌کل صورت گرفته نیز گفت: در ۱۰ ماه گذشته، کارشناسان پروانه اجباری و تشویقی ۴۰۶ فرآورده را به دلیل عدم احراز شرایط و الزامات استاندارد ابطال و پروانه ۳۳۷ فرآورده را نیز تا رفع کامل نواقص، تعلیق کردند.

طاهری درباره صدور گواهی انطباق برای محصولات دانش‌بنیان نیز گفت: در مدت یاد شده کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل، برای ۱۱ شرکت و ۱۱ فرآورده گواهی انطباق محصول دانش‌بنیان صادر کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.