تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 10:19
کد خبر : 145774

کاش فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی را می دانستید!!

کاش فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی را می دانستید!!

بهترین روش برای جبران دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت است. در میان ایمپلنت‌هایی که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی محبوبیت بیشتری دارند. طبیعتاً شما به عنوان یک بیمار یا دندانپزشک دوست دارید بدانید که فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی در چیست؟ قطعاً هر کسی دوست دارد ایمپلنتی را مورد استفاده قرار دهد که

بهترین روش برای جبران دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت است. در میان ایمپلنت‌هایی که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی محبوبیت بیشتری دارند. طبیعتاً شما به عنوان یک بیمار یا دندانپزشک دوست دارید بدانید که فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی در چیست؟ قطعاً هر کسی دوست دارد ایمپلنتی را مورد استفاده قرار دهد که کیفیت بالاتری داشته باشد. کشورهای کره و سوئیس در زمینه تولید ایمپلنت به عنوان کشورهای مطرح در جهان شناخته می‌شوند.

فرق ایمپلنت کره ای و سوئیسی

هر دو کشور از تکنولوژی‌های پیشرفته برای ساخت ایمپلنت کمک می‌گیرند و کیفیت تولیدات آنها هم توسط کارشناسان تایید شده است. در این میان باید به این نکته اشاره کنیم که ایمپلنت‌های کره‌ای محبوبیت بیشتری در ایران دارند و اکثر دندانپزشکان به دلیل قیمت کمتر و در دسترس بودن آنها را ترجیح می‌دهند.

برای کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت های کشور های مختلف اعم از کره، سوئیس، امریکا، فرانسه، ایران و … می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان 

آشنایی با ایمپلنت‌های کره‌ ای

برای اینکه فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی را بهتر متوجه شویم ابتدا بهتر است با ایمپلنت‌های تولیدی این کشورها آشنا شویم. ابتدا به سراغ ایمپلنت‌های کره‌ای می‌رویم. با وجود اینکه ایمپلنت‌های کره‌ ای در مقایسه با تولیدات دیگر کشورهای جهان قیمت کمتری دارند اما کیفیت آنها بسیار مناسب است.

ایمپلنت کره ای

از جمله معروف‌ترین برندهای کره‌ای که در زمینه تولید ایمپلنت فعالیت دارند می‌توانیم به دنتیوم اشاره کنیم. این برند معروف پرطرفدارترین محصولات کره‌ای را در سطح جهان تولید می‌کند و به دلیل طراحی مناسبی که دارد مورد توجه اکثر دندانپزشکان واقع شده است.

دیگر برند کره‌ای معروفی که در این زمینه می‌توانیم به آن اشاره کنیم اوستم نام دارد. این برند به عنوان یکی از ۱۰ تولید کننده برتر ایمپلنت دنیا شناخته می‌شود و در میان ایمپلنت‌های کره‌ای گران‌ترین قیمت را دارد.

ایمپلنت‌های سوئیسی چگونه هستند؟

در ادامه بررسی فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی به سراغ بررسی ایمپلنت‌های تولید شده در کشور سوئیس می‌رویم. معروف‌ترین برند تولید کننده ایمپلنت سوئیسی در جهان نئودنت است. این برند به عنوان دومین تولید کننده برتر ایمپلنت در جهان شناخته می‌شود و محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان دارد.

ایمپلنت سوئیسی

بسیاری از دندانپزشکان هم به دلیل کیفیت بسیار خوب نئودنت ترجیح می‌دهند از محصولات آن استفاده کنند. از جمله دیگر برندهای معروف سوئیسی می‌توانیم به اشترومن، اس پی ای، اس ای سیایده و نئوبایوتک اشاره کنیم. اکنون که با ایمپلنت‌های کره‌ای و سوئیسی آشنایی مختصری پیدا کردیم وقت آن است که آنها را با توجه به معیارهای فنی مقایسه کنیم.

فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی؛ مقایسه دوام

اولین چیزی که فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی را مشخص می‌کند، مقایسه طول عمر و دوام آنها است. ایمپلنت‌هایی که در کشورهای کره و سوئیس تولید می‌شوند، هر دو از الزامات FDA پیروی می‌کنند.

به همین دلیل ایمپلنت‌های کره‌ای و سوئیسی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. البته باید این نکته را اضافه کنیم که در کشور کره فقط شرکت‌ها و برندهای معتبر تولید کننده ایمپلنت این الزامات را رعایت می‌کنند. به همین دلیل شما هنگام خرید ایمپلنت کره‌ای باید دقت داشته باشید که کدام شرکت و برند را انتخاب می‌نمایید.

ضمناً طول عمر یک ایمپلنت و ماندگاری آن وابسته به عملکرد جراح نیز است. هرچه جراح توانایی بیشتری در کاشت ایمپلنت داشته باشد، دوام و ماندگاری آن را بالاتر می‌برد. در واقع ایمپلنت زمانی بیشترین دوام و طول عمر را برای شما دارد که از بهترین متخصص‌ها برای کاشت آن کمک بگیرید.

ایمپلنت کره ای و سوئیسی از لحاظ قیمت چقدر متفاوت هستند؟

مهمترین فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی شاید مربوط به قیمت آنها باشد. طبیعتاً ایمپلنت‌های سوئیسی در مقایسه با نمونه‌های کره‌ای قیمت بالاتری خواهند داشت. شاید یکی از دلایلی که ایمپلنت‌های سوئیسی کمتر از محصولات کره‌ای در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، همین موضوع باشد. البته دلیل بالاتر بودن قیمت آنها زیاد به خود ایمپلنت‌ها برنمی‌گردد.

زمانی که شما بخواهید این محصولات را از سوئیس وارد کنید باید هزینه حمل و نقل و واردات را هم پرداخت نمایید. هزینه انتقال یک محصول از اروپا به ایران و پرداخت عوارض وارداتی آن بسیار بیشتر از وارد کردن یک محصول از کشور کره است.

البته خود ایمپلنت‌های سوئیسی هم گران‌تر از ایمپلنت‌های کره‌ای هستند. مواد اولیه‌ای که در این ایمپلنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند مرغوبیت بالایی دارند و با دقت بسیار زیادی در کشورهای اروپایی تولید شده‌اند. اروپایی‌ها برای تولید مواد اولیه یک محصول، استانداردهای سختگیرانه‌ای به کار می‌گیرند.

بررسی فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی از نظر کیفیت

موضوع دیگری که در بررسی فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی باید به آن بپردازیم، کیفیت محصولات است. کیفیت یک ایمپلنت به چند فاکتور وابسته است. مثلاً زمان جوش خوردن ایمپلنت اهمیت زیادی در کیفیت آن دارد. از این نظر ایمپلنت‌های کره‌ای و سوئیسی تفاوت چندانی نخواهند داشت چرا که زمان جوش خوردن ایمپلنت بیشتر به نوع فیکسچر و عملکرد دندانپزشک وابسته خواهد بود. در مورد کانکشن ایمپلنت‌ها نیز باید بگوییم که محصولات سوئیسی بهتر هستند.

کانکشن به عملکرد اباتمنت، فیکسچر و لق نشدن روکش بیمار در آینده بستگی دارد. ایمپلنت‌های کره‌ای در مقایسه با نمونه‌های سوئیسی در این زمینه ضعف‌های بیشتری دارند. در میان ایمپلنت‌های تولید کره شاید محصولات برند  f&b بهترین عملکرد را داشته باشند.

با این وجود اگر بخواهیم مجموعه برندهای کره‌ای را با سوئیسی در این مورد مقایسه کنیم باید بگوییم ایمپلنت‌های سوئیسی بسیار بهتر هستند. پس می‌توان گفت محصولات تولید شده در کشور سوئیس در مقایسه با ایمپلنت‌های کره‌ای کیفیت بهتری دارند.

قطعات کدام نوع ایمپلنت در دسترس‌تر هستند؟

یکی از مواردی که در بررسی فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی به عنوان مزیت ایمپلنت‌های کره‌ای شناخته می‌شود در دسترس بودن آنها است. در حقیقت شاید مهمترین دلیل خرید ایمپلنت‌های کره‌ای و استفاده از آنها در ایران همین موضوع باشد.

شاید جالب باشد بدانید که ایمپلنت هم ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و نیاز به تعویض قطعات پیدا کند. مثلاً امکان دارد فیکسچر یا اباتمنت نیاز به تعویض پیدا کنند. قطعاً دندانپزشکان دوست دارند از محصولاتی استفاده کنند که قطعات جایگزین آنها در بازار داخلی راحت‌تر قابل خریداری باشد. قطعات ایمپلنت‌های کره‌ای هم قیمت پایین‌تری دارند و هم در بازار ایران در دسترس‌تر می‌باشند.

ایمپلنت کره ای یا سوئیسی، کدامیک بهتر است؟

فرق ایمپلنت کره ای با سوئیسی را بررسی کردیم. اینکه شما به عنوان یک دندانپزشک یا بیمار بخواهید از کدام محصولات استفاده کنید بستگی به شرایط خودتان دارد.

اگر دندانپزشک هستید و می‌خواهید برای بیماران خود یکی از محصولات کره‌ای یا سوئیسی را انتخاب کنید اولین چیزی که باید به آن دقت داشته باشید توانایی مالی مشتریانتان است. اگر بیماران شما توانایی پرداخت هر هزینه‌ای را دارند بهتر است به سراغ محصولات سوئیسی بروید اما اگر قرار است برای عموم مردم کاشت ایمپلنت انجام دهید شاید محصولات کره‌ای گزینه بهتری باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.