تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 7:27
کد خبر : 142173

چهره‌های ناکام فوتبال تا اینجای فصل

چهره‌های ناکام فوتبال تا اینجای فصل

آرمان شرق-گروه ورزش:همین که الان در انتظار شروع هفته دهم هستیم، اما برخی از تیم‌ها ۹بازی، بعضی ۸مسابقه و دو تیم هم ۷نبرد انجام داده‌اند، نشان از برنامه‌ریزی خارق‌العاده دوستان در کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ دارد. تصور کنید که ما امسال جام ملت‌های آسیا را هم در پیش داریم و قطعا برنامه مسابقات از اینی که هست، فشرده‌تر خواهد شد. البته ما اکنون درباره روز برگزاری بازی‌ها صحبت می‌کنیم و کاری به تغییر ساعت‌های پیاپی نداریم. وضعیت طوری شده است که سازمان لیگ واقعا به برنامه‌ریزی خودش هم احترام نمی‌گذارد.

چهره‌های ناکام فوتبال تا اینجای فصل

گادوین منشا copy

دنیای‌اقتصاد : ۹هفته از بیست‌وسومین دوره لیگ برتر گذشته است و با اطمینان نمی‌توان درباره مدعیان قهرمانی یا سقوط صحبت کرد؛ اما حداقل می‌توان چهره‌ها یا نهادهای بازنده تا اینجای فصل را معرفی کرد. به امید اینکه در فرصت طولانی باقی‌مانده حداقل آنها اشتباهات و کاستی‌هایشان را جبران کنند و از این فهرست خارج شوند.

   گادوین منشا

دقیقا تابستان پارسال بود که پرسپولیس سخت به دنبال بازگرداندن منشا بود. مهاجمی که پس از سال‌ها حضور در فوتبال ایران و پوشدن پیراهن پرسپولیس و استقلال، بار دیگر در ترکیب مس رفسنجان به روزهای اوج خودش بازگشت. اما از آن زمان که او با یک دستمزد نجومی در رفسنجان ماندگار شد، چشمه گلزنی‌اش خشکید تا اینکه امسال به فولاد، ششمین تیم ایرانی‌اش پیوست و هنوز میخ نیمکت است. او با آمار ۲۸بازی و ۴گل طی دو فصل اخیر، مسلما جزو بدترین مهاجمان لیگ است؛ البته اگر واسطه‌ها بازهم برایش تیم پیدا نکنند!

   محمدرضا ساکت

محمدرضا ساکت copy

سپاهان امسال تیم پرمهره‌ای روانه مسابقات کرده و همه امکانات هم برای موفقیتش فراهم است؛ اما علت قراردادن نام مدیرعامل این باشگاه در میان ناکامان فصل تا اینجا، حواشی بزرگی است که گریبان تیم را گرفته و حتی ژوزه مورایس هم به آن اشاره کرد. ولخرجی‌های عجیب و عبور از سقف قراردادها باعث شد تا با کسر ۴امتیاز، سپاهان رسما صدرنشینی را از دست بدهد. در آسیا هم ساکت نتوانست اتفاقات ورزشگاه نقش جهان را مدیریت کند و آن حکم شدید علیه نماینده ایران صادر شد.

   عارف غلامی

عارف غلامی 2 copy

کسی از او خبر دارد؟ مدافعی که به پیشنهاد تمدید قرارداد استقلال جواب منفی داد و قرار بود تا لژیونر شود؛ اما این روزها در باشگاه خانگی مشغول حفط آمادگی جسمانی‌اش است! خیلی عجیب بود که در ۲۶سالگی مدافعی که به تیم ملی هم دعوت می‌شد، حداقل یک نیم فصل را بیرون از گود بگذراند؛ اما تصمیمات غیرحرفه‌ای چنین تبعاتی هم دارد. اکنون بازیکنان اسقلال مدام در حال کم کردن قراردادشان هستند و هرچند که ابزاری برای راستی‌آزمایی نداریم، اما یعنی پول ‌آن‌قدر برای غلامی مهم بود که حاضر به چنین کاری نشد و الان بدون تیم مانده است؟

   فولاد خوزستان

منصوریان copy

فصل قبل فولاد به اندازه تمام مدعیان لیگ برتر هزینه کرد و ستاره گرفت؛ اما به جایی نرسید. امسال تصور می‌شد اوضاع بهتر باشد اما علیرضا منصوریان ترک عادت نکرد و آن‌قدر بد نتیجه گرفت که در قبل از هفته چهارم اولین اخراجی لیگ لقب بگیرد و الان منتظر فتح یک شهر جدید باشد برای نشان دادن توانایی‌هایش! فولاد البته با سرمربی اسپانیایی‌اش خیلی هم بهتر نشد و حضور در رده پانزدهم جدول، افول این تیم پرافتخار را نشان می‌دهد.

   میلاد سرلک

سرلک copy

بزرگ‌ترین حاشیه درخصوص شماره۱۰ پرسپولیس، ماجرای مشمول شدنش بود که با دعوت به تیم ملی موقتا حل شد؛ اما حالا که قانون تغییر کرده، مشخص نیست وضعیت سرلک به کجا می‌رسد. جدا از آن او در زمین مسابقه هم خیلی موثر نبوده و مسعود ریگی در آستانه ۳۳سالگی بیشتر از سرلک خیال هواداران را راحت کرده؛ چون هم کیفیت بالایی دارد، در بازی‌های حساس اخراج نمی‌شود و هم مدام مصدومیت را تجربه نمی‌کند. شاید در بازگشت از آسیب‌دیدگی، سرلک به همین راحتی وارد ترکیب اصلی پرسپولیس نشود.

   محمدرضا زنوزی

زنوزی copy

امسال احتمالا آخرین سالی است که مالک متمول تراکتور منتظر می‌شود تا هزینه‌هایش جواب بدهد؛ اما بازهم کمیت تراکتور می‌لنگد. با وجود تجمع ستارگان در تیم، پاکو خمز صراحتا اعلام کرد که تیمش بد بسته شده است و مشکل دارد. زنوزی که دو سال قبل هم رسما اعلام کرد که دیگر قصد تیمداری ندارد اما پشیمانش کردند، از عدم نتیجه گیری تیمش و غرهای متوالی سرمربیان عاصی شده و خمز شاید آخرین انتخاب بین‌المللی او و دوستانش باشد.

   کمیته داوران

کمیته داوران copy

متهم ردیف اول جنجال در این روزهای فوتبال ایران همگی زیر نظر این نهاد هستند. از ۹هفته برگزارشده، بدون اغماض هیچ هفته‌ای نبوده که داوری‌ها دارای حرف و حدیث و ایراد نبوده باشند و تقریبا تمام سرمربیان، بازیکنان و مدیران نسبت به اشتباهات داوری واکنش نشان داده‌اند. این درحالی است که با این اوضاع حتی اگر VAR هم به فوتبال ما بیاید، بعید است به همین زودی مشکلات ریشه‌کن شوند؛ چراکه نه امکانات و دانش استفاده از آن را داریم و نه تفسیر قانون بلدیم!

   سازمان لیگ

سازمان لیگ copy

همین که الان در انتظار شروع هفته دهم هستیم، اما برخی از تیم‌ها ۹بازی، بعضی ۸مسابقه و دو تیم هم ۷نبرد انجام داده‌اند، نشان از برنامه‌ریزی خارق‌العاده دوستان در کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ دارد. تصور کنید که ما امسال جام ملت‌های آسیا را هم در پیش داریم و قطعا برنامه مسابقات از اینی که هست، فشرده‌تر خواهد شد. البته ما اکنون درباره روز برگزاری بازی‌ها صحبت می‌کنیم و کاری به تغییر ساعت‌های پیاپی نداریم. وضعیت طوری شده است که سازمان لیگ واقعا به برنامه‌ریزی خودش هم احترام نمی‌گذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.