تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 7:05
کد خبر : 131064

پسرفت دموکراسی در جهان

پسرفت دموکراسی در جهان

آرمان شرق-گروه جامعه:برخی از بزرگترین کشورهای جهان از نظر جمعیت، مانند هند و برزیل، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش دموکراسی بوده اند. در بسیاری از ۱۰ دموکراسی ضعیف شده در صدر لیست، شاخص آزادی بیان، به طور خاص به دلیل سانسور رسانه ها، ضربه شدیدی خورده است.

پسرفت دموکراسی در جهان

پسرفت دموکراسی طی دو دهه گذشته/ خوب‌ها و بدهای دموکراسی در جهان را بشناسید!+ جدول

در طول ۶ دهه بعد از جنگ جهانی دوم، تعداد کشورهای دموکراتیک بیش از چهار برابر شد. مطالعات نشان داده است که این روند اخیراً در دهه ۲۰۱۰ معکوس شده است.

به گزارش روزیاتو، استفان لندین از داده‌های شاخص انتخابات دموکراتیک V-DEM استفاده می‌کند تا چهره‌ی در حال تغییر سیاست جهانی در دو دهه گذشته و کشورهایی که بیشترین سهم را در این تغییر داشته‌اند را برجسته کند.

نتیجه این مطالعات نشان می دهد که بسیاری از کشورهای جهان در دو دهه گذشته شاهد تضعیف دموکراسی بوده اند. در اینجا ۱۰ کشوری که بیشترین کاهش را از سال ۲۰۱۰ داشته اند آورده شده است:

دموکراسی

اروپای مرکزی و شرقی خانه سه کشوری است که شاهد کاهش دموکراسی بوده اند. مجارستان، لهستان و صربستان در صدر جدول قرار دارند. مجارستان و صربستان به طور خاص از امتیاز ۰.۵ پایین تر هستند.

برخی از بزرگترین کشورهای جهان از نظر جمعیت، مانند هند و برزیل، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش دموکراسی بوده اند. در بسیاری از ۱۰ دموکراسی ضعیف شده در صدر لیست، شاخص آزادی بیان، به طور خاص به دلیل سانسور رسانه ها، ضربه شدیدی خورده است.

در اینجا ۱۰ کشوری که بیشترین افزایش سطح دموکراسی را از سال ۲۰۱۰ تجربه کرده اند آورده شده است:

دموکراسی

ارمنستان، فیجی و سیشل در ۱۰ سال گذشته، شاهد پیشرفت قابل توجهی در استقلال نهادهای مدیریت انتخابات خود بودند. ارمنستان و سیشل امتیازی بالای ۰.۵ پیدا کرده اند.

گامبیا همچنین در بسیاری از شاخص‌های انتخاباتی، از جمله کیفیت ثبت نام رأی‌دهندگان، خرید رأی، و خشونت انتخاباتی، شاهد پیشرفت زیادی بوده است./اعتمادانلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.