تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 21:30
کد خبر : 143898

پرسپولیس – سپاهان، الکلاسیکوی آسیایی در مرحله یک هشتم!

پرسپولیس – سپاهان، الکلاسیکوی آسیایی در مرحله یک هشتم!

آرمان شرق-گروه ورزش:برخلاف فصول قبلی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با جدول و معادلات تعیین نخواهد شد و قرعه‌کشی در دستور کار خواهد بود.

پرسپولیس – سپاهان، الکلاسیکوی آسیایی در مرحله یک هشتم!

پرسپولیس - سپاهان، الکلاسیکو در یک هشتم آسیا!

به گزارش “ورزش سه”، لیگ قهرمانان آسیا در حالی هفته ماقبل پایانی خود را سپری می‌کند که صعود تیم‌های النصر و الهلال به مرحله بعدی قطعی شده و شش تیم دیگر منطقه غرب نیز به زودی معرفی خواهند شد.

بعد از حذف نساجی و نتایج ناامیدکننده پرسپولیس و سپاهان، این هفته دو قدرت فوتبال ایران توانستند با تساوی در ریاض و برد در تهران، شانس صعود خود به عنوان تیم دوم را افزایش بدهند.

با این حال نکته مهم در مورد صعود پرسپولیس و سپاهان این است که اگرچه آنها از نظر جدولی مطابقت چندانی با یکدیگر ندارند اما بر اساس فرمت جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است در دور حذفی لیگ قهرمانان با یکدیگر برخورد کنند.

1959608

بر اساس مقررات فصل ۲۰۲۳-۲۴ لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات بر اساس قرعه‌کشی تعیین خواهد شد:
شانزده (۱۶) باشگاه شرکت کننده که از مرحله گروهی واجد شرایط هستند، در مرحله یک شانزدهم نهایی بازی خواهند کرد و زوج‌ها و ترتیب میزبانی این مسابقات طی قرعه کشی رسمی مرحله حذفی مشخص می‌شود.

نکته عجیب اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ جزئیات بیشتری از قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی ارائه نکرده اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها قرار است ۴ سرگروه برتر در یک گلدان و سرگروه بعدی به همراه تیم‌های برتر دوم در گلدان بعدی قرار بگیرند.

به این ترتیب و با این سازوکار، در صورتی که سپاهان جزو ۴ صدرنشین برتر شود، احتمال تقابل این تیم با پرسپولیس وجود خواهد داشت و در صورتی که پرسپولیس و سپاهان به عنوان برترین تیم‌های دوم صعود کنند یا سپاهان ضعیف‌ترین سرگروه باشد، هیچ شانسی برای الکلاسیکوی ایرانی در یک هشتم نهایی وجود نخواهد داشت.

البته پیش فرض این ادعا، صعود همزمان پرسپولیس و سپاهان به مرحله بعدی است. پرسپولیس برای صعود نیاز به برد مقابل الدحیل دارد و سپاهان هم در صورت برتری مقابل الاتحاد صدرنشین خواهد شد.

پرسپولیس هرگز در لیگ قهرمانان آسیا با تیمی از ایران برخورد نکرده اما سپاهان یک بار در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ با استقلال بازی کرد و با نتیجه ۲-۰ حریف را شکست داد.

اگرچه احتمال تقابل النصر و الهلال هم در این مرحله وجود دارد اما دیدار پرسپولیس و سپاهان باتوجه به فضای استادیوم‌های بزرگتر ایران و اولین بازی تاریخ دو تیم در آسیا، جذاب‌ترین قرعه ممکن خواهد بود.

نکته مهم اینکه بازی‌های مرحله یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی به همراه فینال رفت و برگشت خواهند بود و هر دو تیم فرصت استفاده از پتانسیل هواداری خود را خواهند داشت.

لازم به ذکر است قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۷ دی ماه در کوالالامپور برگزار خواهد شد اما مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی بدون قرعه‌کشی خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.