تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 16:42
کد خبر : 149375

پرسپولیس تهاجمی‌تر شده است

پرسپولیس تهاجمی‌تر شده است

آرمان شرق-گروه ورزش:تیمِ تحت هدایت یحیی گل‌محمدی، از حیث امید گل آماری به مراتب ضعیف‌تر از تیمِ تحت هدایت اوسمار ویرا از خود به جای گذاشته که تهاجمی‌تر شدن پرسپولیس بعد از جدایی گل‌محمدی و انتخاب ویرا در نوع خود جالب‌توجه است. امیدگل تیم پرسپولیس با هدایت گل‌محمدی در ۳ بازی ابتدایی فصل، جمعاً ۳.۶۲ بود و امیدگل متحمل‌شده سرخ‌پوشان هم ۱.۷۷ بود.

کسب ۲ برد پیاپی و تثبیت موقعیت پرسپولیس در کورس قهرمانی باعث شده تا رفته‌رفته اوسمار ویرا به چهره‌ای محبوب میان هواداران تبدیل شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ورزش ۳۶۰، پرسپولیس باثبات‌ترین تیم لیگ بیست‌وسوم از حیث تداوم همکاری با یک سرمربی بود اما ثبات سرخ‌پوشان پایتخت در هفته پایانی نیم‌فصل نخست از بین رفت و آن‌ها بعد از ۴ فصل همکاری با یحیی گل‌محمدی، به سراغ تغییر در کادرفنی خود رفتند؛ البته که این تغییر در شرایطی رقم خورد که گل‌محمدی در اعتراض به مدیران باشگاه پرسپولیس تصمیم به استعفا گرفت و بر تصمیم خود پافشاری کرد تا مدیران باشگاه راه چاره‌ای جز تغییر سرمربی نداشته باشند.

مسئولان باشگاه پرسپولیس در شرایطی با استعفای گل‌محمدی موافقت کردند که بعد از طرح اسامی چهره‌های مختلف و سرمربیان نام‌آشنا و صاحب‌سبک، سرانجام اوسمار ویرا، دستیار اول یحیی گل‌محمدی در قامت سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب شد؛ انتخابی بحث‌برانگیز که با واکنش هواداران پرسپولیس هم مواجه شد و باخت در اولین مسابقه مقابل آلومینیوم اراک باعث شد تا فشارها بر ویرا، بیشتر و بیشتر شود اما شکست دادن تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان، معادلات را به سود سرمربی برزیلی تغییر داد.

 

تیمِ ویرا تهاجمی‌تر از تیمِ یحیی

سرخ‌پوشان پایتخت در ۳ بازی ابتدایی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر که توأمان با روزهای نخست سرمربیگری اوسمار ویرا شده، ۲ برد و یک تساوی را به‌دست آورده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که در این ۳ مسابقه، جمعاً امید گل سرخ‌پوشان براساس آمار «متریکا»، ۴.۵۳ بوده اما آن‌ها تنها ۳ گل برابر رقبای‌شان به‌ثبت رسانده‌اند. در نقطه مقابل، امیدگل متحمل‌شده پرسپولیسی‌ها دوران سرمربیگری ویرا، ۲.۰۴ بوده که آن‌ها تنها یک گل در ۳ مسابقه اخیر دریافت کرده‌اند که این آمار نشان از مقاومت قابل‌قبول خط دفاعی پرسپولیس دارد.

شاگردان ویرا در شرایطی از ۳ مسابقه آغازین‌شان در نیم‌فصل دوم توانسته‌اند ۶ امتیاز به‌دست آورند که در نیم‌فصل نخست، سرخ‌پوشان پایتخت از این ۳ مسابقه، ۷ امتیاز به‌دست آورده بودند. البته که بررسی دقیق‌تر آمار و ارقام نشان می‌دهد که تیمِ تحت هدایت یحیی گل‌محمدی، از حیث امید گل آماری به مراتب ضعیف‌تر از تیمِ تحت هدایت اوسمار ویرا از خود به جای گذاشته که تهاجمی‌تر شدن پرسپولیس بعد از جدایی گل‌محمدی و انتخاب ویرا در نوع خود جالب‌توجه است. امیدگل تیم پرسپولیس با هدایت گل‌محمدی در ۳ بازی ابتدایی فصل، جمعاً ۳.۶۲ بود و امیدگل متحمل‌شده سرخ‌پوشان هم ۱.۷۷ بود.

۳۶۰ دقیقه سرنوشت‌ساز برای سنجش عیار مرد برزیلی

پرسپولیسی‌ها تا پیش از پایان سال ۱۴۰۲ باید در ۴ مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز به میدان بروند؛ ۳ مسابقه در لیگ برتر و یک دیدار در جام حذفی. سرخ‌پوشان پایتخت در مسابقه بعدی‌شان، روز چهاردهم اسفندماه میزبان نفت‌وگاز گچساران هستند و ۴ روز بعد از این مسابق باید در ورزشگاه آزادی تهران برابر فولاد خوزستان قرار گیرند. داربی پایتخت با استقلال و نبرد با پیکان، ۲ مسابقه پایانی پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود که هر ۴ دیدار پیش‌روی سرخ‌پوشان در تهران و ورزشگاه آزادی خواهد بود.

اوسمار ویرا در شرایطی باید تلاش کند تا پرسپولیس را به جمع ۱۶ تیم برتر جام حذفی برساند که در کنار تلاش برای ثبت این اتفاق، ۳ بازی لیگ برتری پیش‌روی پرسپولیس می‌تواند سنگ محک خوبی برای سنجش عیار سرمربی برزیلی پرسپولیس باشد. سرخ‌پوشان پایتخت در دور رفت، از نبرد با تیم‌های فولاد خوزستان، استقلال تهران و پیکان تهران توانستند مجموعاً ۷ امتیاز به‌دست آورند و بی‌شک تکرار این رکورد و یا حتی کسب ۱۰۰ درصد امتیازات می‌تواند ویرا را به چهره‌ای محبوب در میان هواداران پرسپولیس تبدیل کند و بیش از پیش شایستگی‌های او برای حضور روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت را عیان سازد. ویرا شروع خوبی روی نیمکت تیم پرسپولیس داشته اما به نظر می‌رسد که مقایسه بهتر او با یحیی گل‌محمدی می‌تواند بعد از ۴ مسابقه سرنوشت‌ساز پیش‌رو انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.