تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 9:48
کد خبر : 145250

پرسپولیس برای بازگشت به جاده قهرمانی ۹ امتیاز می‌خواهد

پرسپولیس برای بازگشت به جاده قهرمانی ۹ امتیاز می‌خواهد

آرمان شرق-گروه ورزش:تساوی ناامید کننده پرسپولیس مقابل تیم بدون برد جدول لیگ باعث شد شرایط امتیازی سرخ‌ها برای حضور در جمع مدعیان نگران کننده شود.

پرسپولیس برای بازگشت به جاده قهرمانی ۹ امتیاز می‌خواهد

پرسپولیس در سه گام پایانی: شگفتی‌ساز و دو شوک زده

به گزارش “ورزش سه”، با تساوی در اهواز مقابل تیم استقلال خوزستان، پرسپولیس از ۱۲ بازی خود ۲۲ امتیاز گرفته و این یعنی که از میانگین حداقل دو امتیاز از هر بازی ۲ امتیاز عقب افتاده است.
در عین حال چنانچه آن یک امتیاز کسر شده را هم برای سرخ‌ها بیاوریم باز هم این تیم نتوانسته میانگین حداقل دو امتیاز از هر بازی را دشت کند. پرسپولیس تا اینجای فصل و در فاصله سه بازی باقی‌مانده تا پایان نیم فصل نخست ۶ برد، ۵ تساوی و یک مساوی داشته است و به نظر می‌رسد غیر از شکست مقابل تیم قدرتمند سپاهان در خانه حریف و با یک ضربه ایستگاهی غیر قابل مهار در برخی مسابقات خود و در تساوی‌هایی که به دست آورده امتیازهای عجیبی از دست داده که نباید از دست می‌داد.

پرسپولیس مقابل تیم‌های ذوب‌آهن، استقلال، ملوان، صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان تن به تساوی داده و امتیاز از دست داده است. از بین این بازی‌ها پرسپولیس برد مقابل صنعت نفت آبادان و استقلال را در دقایق پایانی از دست داد ، تساوی با ذوب‌آهن به‌خاطر شرایط سختی که در بازی با گل به خودی ایجاد شد قابل توجیه بود اما مقابل ملوان ، تیم یحیی می‌توانست بازنده باشد و از همان یک امتیاز راضی بود.

با توجه به کیفیت پرسپولیس در بازی‌هایی که با نتیجه تساوی به پایان رسید می‌توان گفت این تیم مقابل صنعت نفت آبادان شایسته پیروزی بود و شاید اگر شرایط بازی با استقلال خوزستان از حیث داوری و برگزاری مسابقه طبیعی بود این تیم باید در خوزستان به پیروزی می‌رسید اما با در نظر گفتن بدشانسی و مسائل داوری و … همین دو مساوی مقابل دو تیم پایین جدولی خوزستانی دو نتیجه غیرقابل توجیه پرسپولیس در نیم فصل اول به حساب می‌آید و بقیه بازی‌هایی که امتیاز از دست رفته را به نوعی می‌توان توجیه کرد.

در واقع اگر پرسپولیس فقط صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان را برده بود الان ۲۶ امتیاز داشت و از کورس عقب نمی‌افتاد کما اینکه همین حالا هم فاصله زیادی با صدر ندارد و امتیازهای از دست رفته قابل جبران است. با این وجود چنانچه امتیازهای کسر شده سپاهان و پرسپولیس را محاسبه کنیم تیم گل‌محمدی برای رقابت با تیم مورایس کار بسیار دشواری دارد. سپاهان با در نظر گرفتن آن چهار امتیاز ۳۱ امتیازی می‌شود و پرسپولیس ۲۳. این یعنی که دو تیم با بازی برابر ۸ امتیاز اختلاف دارند و این فاصله‌ای نیست که بتوان به راحتی جبرانش کرد.

نکته نگران کننده اما اینجاست که پرسپولیس در شش مسابقه اخیر خود در لیگ برتر تنها یک برد خفیف سخت مقابل هوادار داشته و در سایر مسابقات امتیاز از دست داده است تا شرایط نگران کننده‌ای را تجربه کند.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر با در نظر گرفتن افت هفته‌های گذشته حالا فقط و فقط باید از سه بازی آینده مقابل شمس آذر، مس رفسنجان و نساجی ۹ امتیاز دشت کند اما به نظر نمی‌رسد این مهم حتی روی کاغذ کار راحتی برای این تیم باشد به‌خصوص که شمس آذر تیم فوق‌العاده‌ای نشان داده که در کنار ملوان می‌تواند پدیده لیگ تا اینجایی فصل باشد و دو تیم دیگر در آستانه تغییر و تحولات در کادر فنی‌شان هستند و ممکن است قبل از رویارویی با پرسپولیس با شوکی که در تیم‌شان ایجاد می‌شود با شرایط متفاوتی مقابل سرخ‌ها قرار بگیرند.
پرسپولیس در صورت کسب ۹ امتیاز از سه بازی آینده از ۱۵ بازی ۳۱ امتیازی خواهد شد و با احتساب یک امتیاز کسر شده و شرایط استاندارد برای قهرمانی یا حداقل بازگشت به کورس قهرمانی را در پایان نیم فصل به دست خواهد آورد وگرنه کار برایش دشوار می‌شود و تکرار عنوان قهرمانی تبدیل به حسرت خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.