تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 8:22
کد خبر : 152030

پتروپالایش اصفهان تا پایان سال به رتبه چهارم بلوغ سازمانی می رسد

پتروپالایش اصفهان تا پایان سال به رتبه چهارم بلوغ سازمانی می رسد

آرمان شرق-گروه اقتصاد: مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ،در این آئین و دربین مدیران دانش شرکت های پالایش نفت ایران با اشاره به اینکه به دنبال تولید محصولاتی هستیم که سودآوری بیشتری داشته باشد افزود:در زمان شروع فعالیت،پالایشگاه اصفهان ضرر ده بود اما با مدیریتی که انجام شد حاشیه سود شرکت به ۱۶ درصد رسیده است.

پتروپالایش اصفهان تا پایان سال به رتبه چهارم بلوغ سازمانی می رسد

 به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی وبین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دکتر محسن قدیری افزود: همه طرح‌ها و پروژه‌های در دستور کار هلدینگ پتروپالایش اصفهان بر اساس برنامه و هدفمند است.

وی تصریح کرد: ما ننشستیم که تحریم‌ها بر ما غلبه کند، بلکه برنامه‌ریزی کردیم و همه آنها را با محوریت دانش و تخصص اجرایی می‌کنیم.

مرد سال صنعت نفت ایران بیان داشت: هدف هیات مدیره و مدیریت این شرکت همواره بر تمرکز زدایی و گریز از بروکراسی بوده‌ است ، بر همین اساس سال گذشته ساختار سازمانی شرکت تغییر کرد و به هلدینگ پتروپالایش اصفهان تبدیل شد.

قدیری اضافه کرد: ۷۰ درصد پروژه‌های هلدینگ در شرکت‌های تابعه و ۳۰ درصد آن در مجموعه پالایشگاه اصفهان در حال انجام است. زیرساخت‌های پالایشگاه اصفهان وچارت‌ها نیازمند اصلاح بود که به خوبی انجام شد. البته ما گام بزرگی  برای ارتقاء زیرساخت‌های قدیمی پالایشگاه برداشتیم که در این راستا  تا افق ۱۴۰۵ به اهداف تعیین شده دست می یابیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به نصب نرم‌افزار ERP و SAP آلمان در پالایشگاه گفت: تاکنون ۱۲ماژول از نرم افزارSAP نصب شده و برنامه های شرکت براین اساس پیش میرود که همه فعالیت‌های موجود را مکانیزه کرده است. فرایندها با اجرای این نرم‌افزار شاخص‌محور شده و میتوان آن را براساس کیفیت کنترل کرد. با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های این نرم‌افزار، نقشه استراتژیک پالایشگاه اصفهان تدوین خواهد شد.

قدیری، با اشاره به اینکه اجرای پروژه RFCC  منجر به افزایش ۷.۹ میلیون لیتر در روز بنزین خواهد شد گفت:پالایشگاه اصفهان میتواند در رفع ناترازی بنزین کشور ایفای نقش کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در این هلدینگ واجرای ۶۰پروژه دراین بخش را مورد اشاره قرار داد وگفت:با فعالیت مناسب این معاونت و قرار گرفتن آن در فرآیندهای هلدینگ، بهره‌وری پالایشگاه  ۱۰ برابر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه درگذشته تنها ۵راهبرد پیش روی شرکت های نفتی بود در حالی که اکنون شرکت های پالایشی باید افق های جدیدی را برای تولید انواع محصولات برای خود متصورباشند گفت: همه پروژه‌ها در این شرکت پالایشی با SPI بالای ۹۸ درصد در حال انجام است و راهبرد در پالایشگاه اصفهان تغییر کرده است. ما دیگر وابسته به نفت نیستیم و برای رسیدن به پتروپالایش وتولید انواع محصولات، با ارزش آفرینی بالا در حال حرکت هستیم.

قدیری با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۵ به سازمان یادگیرنده تبدیل خواهیم شد، افزود: مدیران ما به‌عنوان مربی به‌منظور ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنانشان نقش‌آفرینی خواهند داشت.

مرد سال صنعت نفت ایران ؛ با اشاره به اینکه ۴۵۰ پروژه در هلدینگ پترو پالایش اصفهان به صورت همزمان نیازمند توان مدیریتی بالا است گفت:تمامی پروژه‌های این شرکت دارای آر ای آی بالای ۳۰ درصد هستند و با اجرای پروژه‌های HSE، بار روانی اجرای پروژه‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: در نظر داریم که در پایان سال ۱۴۰۳ به رتبه چهارم بلوغ سازمانی و در سال ۱۴۰۵ به رتبه پنجم بلوغ سازمانی و سازمان دانش بنیان دست پیدا کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.