تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 14:55
کد خبر : 38946

پتروشیمی ها به تولید ملی خیانت می کنند

آرمان شرق:وزیر جهادکشاورزی از عملکرد پتروشیمی ها برای تاخیر در تامین کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: شرکت های پتروشیمی به جای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان، آن را صادر می کنند که این کار خیانت به تولید ملی است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، «محمود حجتی»

آرمان شرق:وزیر جهادکشاورزی از عملکرد پتروشیمی ها برای تاخیر در تامین کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: شرکت های پتروشیمی به جای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان، آن را صادر می کنند که این کار خیانت به تولید ملی است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» روز شنبه در آیین ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال زراعی ٩٨- ٩٧ که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: این شرکت ها از ذخایر تجدیدپذیر تا تجدیدناپذیر کشور استفاده کرده و با تبدیل به کود، آن را با نرخ ارز آزاد صادر می کنند اما کودی در اختیار کشاورزان قرار نمی دهند.
وی اظهار داشت: پتروشیمی ها در حالی کود به کشاورزان نمی دهند که سالانه بین ۴ تا ۵ میلیون تن کود اوره توسط شرکت های پتروشیمی کشور تولید می شود که از این میزان حدود ۳ میلیون تن صادر و نزدیک ۲ میلیون تن آن به مصرف بخش کشاورزی می رسد، که برای تخصیص همان نیز اذیت می کنند.
وی تصریح کرد: بخشی از تاخیر در عرضه کود بخش کشاورزی مربوط به اعتصاب کامیون داران بود که باید از استان ها پیگیری می شد زیرا کشاورزان نباید برای تامین نهاده هایی همچون کود نگرانی داشته باشند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.