تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 7:11
کد خبر : 127794

«پایداری‌چی‌ها» عامل تفرقه در مجلس

«پایداری‌چی‌ها» عامل تفرقه در مجلس

آرمان شرق-گروه سیاست:پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که در ماه‌های گذشته شخص مجتبی توانگر و فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس که روزی از جبهه پایداری حمایت می‌کردند بخواهیم در این مورد توضیح دهند که چرا اینقدر دیر متوجه دسیسه و فعالیت‌های پشت پرده اعضای جبهه پایداری شده‌اند؟

«پایداری‌چی‌ها» عامل تفرقه در مجلس

آرمان امروز، گروه سیاسی: انتشار یک نامه سرگشاده و البته هشدار دهنده توسط یکی از اعضای «فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس» در مورد تلاش اعضای «جبهه پایداری» که می‌خواهند مقاصد خود را در انتخابات اسفند ماه در دستور کار قرار دهند، به‌خوبی حال و هوای سال منتهی به انتخابات مجلس را برای اهالی سیاست و مخاطبانی که اخبار این حوزه را دنبال می‌کنند نمایان می‌کند. در این نامه «مجتبی توانگر»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شخص «مجتبی آقاطهرانی»، دبیرکل جبهه پایداری که او را عامل ناکارآمدی کنونی کشور خوانده است، هشدار داد که این طیف سیاسی می‌خواهند با «بازی رای حرام» و با ایجاد دوقطبی، مسیر انتخابات را به سمت جبهه خود تغییر دهند. به این موضوع هم باید اشاره کنیم که این نامه به‌خوبی خطکشی‌های حامیان «محمدباقر قالیباف» از جمله فراکسیون انقلاب اسلامی و آنهایی که به‌نوعی منتقد رییس مجلس هستند، به‌خصوص اعضای جبهه پایداری مشخص می‌کند. با این کنش‌ها و واکنش‌ها می‌توانیم آینده پر حاشیه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را پیش‌بینی کنیم.

تلاش پایداریچیها برای دوقطبیسازی انتخابات
در بخش‌هایی از نامه مجتبی توانگر به «جوانان مومن و انقلابی حامی جبهه پایداری» و با استقبال از واکنش رسانه‌های منتسب به جبهه پایداری(مشرق نیوز) به نوشته وی خطاب به «حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی»، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، این موضوع را فرصتی برای تبادل دیدگاه‌های دانسته است. او در این نامه می‌نویسد: «در تمام مطلبی که سایت منتسب به این حزب نوشته، هیچ کجا جوابی به سوالات اصلی اینجانب داده نشده است که اگر واقعا این گروه، نگران حجاب و عفاف هستند چرا آقای آقاطهرانی در ۱۱ سال حضور در مجلس و ۷ سال ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس به وظیفه خود در ترویج معروف، فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد منطقی با منکر بی‌حجابی عمل نکرده‌اند؟ اگر امکان استیضاح نماینده مجلس بود، اینجانب حتما آقای آقاطهرانی را به‌عنوان یکی از مقصران وضع موجود، استیضاح می‌کردم تا افراد نتوانند با عوض کردن زمین بازی و انگشت اتهام گرفتن روی دیگران، فرار به جلو کنند و خود را از مهلکه پاسخ‌گویی برهانند. آیا وقتی رهبر حکیم انقلاب می‌گویند مسئولان «برنامه دارند» و «کارهای خارج قاعده نباید انجام شود»، حجت را بر همگان تمام نمی‌کند؟ اصرار بر این مسیر با چه انگیزه و هدفی صورت می‌گیرد؟ عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در نامه خود با دعوت به نقد خود از سوی «همه نیروهای انقلابی علاقه‌مند و دلسوز که احساسات انقلابی و دینی دارند» ایشان را نسبت به افشای «بازی رای حرام» از سوی یک «جریان خطرناک پیش از انتخابات پیش‌رو» هشدار داده است. اسم رمز شروع این عملیات نیز عبارت‌هایی از قبیل «دفاع از ارزش‌ها» «مواضع وسط لحافی»، «مواضع صورتی» و امثالهم است. موضوع چندان پیچیده نیست فقط کافی است به آن فکر کنیم. چه کسی از این‌که مردم در انتخابات شرکت کنند، بیشترین ضرر را می‌کند؟ بهترین راه برای رسیدن به اینکه هم کاهش مشارکت درست کنی و هم بین رای‌دهندگانِ باقی مانده، صاحب رای شوی، چیست؟ اینکه با اسم ارزش‌ها و دین دو قطبی درست کنی که نظام را در برابر مردم تصویر کند و مردم را از سر نارضایتی از حضور در سرصندوق‌ها دور کنی و همزمان خود را دلسوز ارزش‌ها نشان دهی. در این مسیر هم چنان به همه برچسب بزنی که مارپیچ سکوت درست شود و کسی از نیروهای انقلابی جرات نکند، ادبیاتی تولید کند که ارزش‌های دین و انقلاب باید با شیوه عقلانی و موثر پیگیری شود. بنابراین خیلی ساده معلوم می‌شود کسانی دنبال رای حرام هستند که به‌جای پاسخ گویی دربرابر وظایفی که به‌عهده داشتند، خلاف تدبیر رهبر حکیم انقلاب با دوقطبی‌سازی با نام ارزش‌ها، دنبال مشارکت حداقلی و پیروزی درانتخابات هستند. وی با بیان این‌که  «این مساله پروژه‌ای است که فقط درباره حجاب و عفاف صورت نگرفته است.» اعتقاد خود را در بخش‌هایی دیگری از نامه اینگونه بیان می‌کند که «از ابتدای عملکرد مجلس مروری کنیم به تخریب‌هایی که علیه مجلس صورت گرفته است. در همه آنها ردپای این گروه اقلیت، روشن است. به نوعی اگر در بخش‌هایی از مجلس، ناکارآمدی مشاهده می‌شود ناشی از عملکرد این اقلیت پرمدعاست.»

حضور حداکثری پایداریچیها را کنار خواهند زد
«کمال‌الدین پیرموذن»، فعال سیاسی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه مجتبی توانگر، نماینده تهران که برای جلوگیری از دوقطبی‌سازی در انتخابات اسفند ماه هشدار داده بود، به‌خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که در ماه‌های گذشته شخص مجتبی توانگر و فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس که روزی از جبهه پایداری حمایت می‌کردند بخواهیم در این مورد توضیح دهند که چرا اینقدر دیر متوجه دسیسه و فعالیت‌های پشت پرده اعضای جبهه پایداری شده‌اند؟ برابر نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از ۶۰ درصد از آنهایی که در انتخابات شرکت کرده بودند حالا مخالف نوع و نحوه فعالیت مجلسی‌ها هستند. این خود نشان دهند توان مجلسی‌ها در امور جاری حکمرانی است. حالا نه‌تنها این نماینده مجلس و البته حامیان گذشته پایداری‌چی‌ها عمق فاجعه را درک کرده‌اند، بلکه مردمی که به آنها رای داده‌اند هم حالا از این شخصیت‌های غیرتعامل‌گرا گریزان هستند. اینکه افراطی‌ها و تندروها باید از دایره قدرت ایران فاصله بگیرند خواست امروز مسئولان عالی رتبه و همه طیف‌های سیاسی-اجتماعی است و به‌نظر باتوجه به سیاسیت‌هایی که در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفته است، به‌نظر در انتخابات اسفند ماه، شهروندان حضور گسترده‌ای خواهند داشت. توجه داشته باشید تنها راهی که می‌تواند این سوپر انقلابی‌ها را کنار بزند حضور حداکثری شهروندان پای صندوق رای است.»
این فعال سیاسی با اشاره به بحران‌سازی‌های جبهه پایداری اضافه می‌کند: «پیش از اینکه اعضای این جبهه وارد مجلس شوند، تحلیلگران و آنهایی که درک خوبی از نوع فعالیتشان داشتند در مورد تمامیت‌خواهی این طیف سیاسی اخطار داده‌ بودند و همین صفاتی که حالا توانگر در مورد پایدارچی‌ها به کار برده را استفاده کرده بودند. این طیف سیاسی هیچگاه خواهان آرامش در کشور نیستند و همواره با تمامیت‌خواهی خود جایی برای تعامل سازنده بین مردم و دولت و همچنین در عرصه بین‌المللی همواره به دنبال ماجراجویی هستند. زمان به‌خوبی دست اعضای این جبهه را برای ملت ایران رو کرد تا بعد از این دیگر به تاکیدات آنها توجهی نکنند. این گروه همواره مخالف جمهوریت و موافق کنار زدن مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی هستند. تاکید آنها همواره بر روی دو قطبی سازی و می‌خواهد شرایط را آنقدر یک طرفه نشان دهند که تنها حامیان خودشان در انتخابات شرکت کنند و بار دیگر با رای حداقلی وارد بهارستان شوند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.