نهاد روابط عمومی در جهوری اسلامی ایران توسعه کیفی یافت
ارمان شرق- در ۴۲ سال اخیر شاهد توسعه ی نهادهای مدنی روابط عمومی، تولید کتاب و انتشار نشریات گوناگون با محوریت روابط عمومی، نامگذاری روزی به نام «روز روابط عمومی»، توسعه کمی و کیفی آموزش دانشگاهی روابط عمومی تا سطح کارشناسی ارشد، توجه به کارویژهی روابط عمومی در بخش خصوصی و غیردولتی، تربیت نیروی انسانی کارآمد، شکلگیری رویدادها و همایشهای گوناگون در این حوزه، و دستاوردهای مثبت دیگری بودهایم، اما هنوز راه درازی در مسیر توسعه و بالندگی روابط عمومی در کشورمان پیش رو داریم.
در بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امده است:
خانه روابط عمومی ایران در آستانه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این رویداد بزرگ را به ملت سرافراز و آگاه ایران تبریک میگوید و مراتب احترام و تقدیر اعضای هیئت مؤسس این تشکل تخصصی، ارتباطی و مردمی را نثار روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایـران و همـه شهدا و ایثـارگران میکند. خانه روابط عمومی ایران، این مناسبت مهم را فرصت مغتنمی می داند که بر اهداف و آرمانهای والای روابط عمومی، بیش از پیش تأکید کند.
روابط عمومی در ایران در حیات پرفراز و نشیب خود در هشت دهه ی گذشته، رویکردها، سیاستها، و کارکردهای گوناگونی را تجربه کرده است. اما در نگاهی فشرده به این دوره ی طولانی، شاید بتوان گفت که روابط عمومی، پیش از انقلاب، دوره ی شکل گیری و رشد اولیه و در دوران پس از انقلاب، دوره ی پیشرفت و توسعه کیفی را، به رغم برخی نارساییها، سپری کرده است.
در ۴۲ سال اخیر شاهد توسعه ی نهادهای مدنی روابط عمومی، تولید کتاب و انتشار نشریات گوناگون با محوریت روابط عمومی، نامگذاری روزی به نام «روز روابط عمومی»، توسعه کمی و کیفی آموزش دانشگاهی روابط عمومی تا سطح کارشناسی ارشد، توجه به کارویژهی روابط عمومی در بخش خصوصی و غیردولتی، تربیت نیروی انسانی کارآمد، شکلگیری رویدادها و همایشهای گوناگون در این حوزه، و دستاوردهای مثبت دیگری بودهایم، اما هنوز راه درازی در مسیر توسعه و بالندگی روابط عمومی در کشورمان پیش رو داریم.
اهمیت تلاش همه جانبه برای رساندن روابط عمومی به جایگاه واقعیاش، زمانی آشکارتر میشود که معیارهای بالندگی این نهاد را درمیان باورهای ارزشمند اسلامی در زمینه ی ارتباطات انسانی و ضرورت آگاهی بخشیدن به انسانها در ابعاد گوناگون زندگی، جستجو می کنیم، که در رأس آنها مردمسالاری و مشارکت دادن واقعی مردم در برنامه ریزیها و تصمیم گیریها در فضایی آکنده از صداقت و شفافیت قرار دارد.
خانه روابط عمومی ایران بر این باور است که مردمداری، یکی از ارکان مردمسالاری است و انتظار می رود مسئولان در تمامی سطوح سیاستگذاری و اجرایی نظام، خدمت صادقانه به مردم را در رأس اولویتها و برنامهه ای خود قرار دهند. انتظار منطقی دیگر این است که با استقرار و توسعه دولت الکترونیک، شفاف سازی و پاسخگویی به جامعه، به عنوان یک مؤلفه بنیادین در مردمداری، تبلور بیشتری پیدا کند، و آشکار است که روابط عمومی، نقشی حیاتی در تحقق این آرمان متعالی ایفا میکند.
خانه روابط عمومی ایران، ضمن بزرگداشت ایام ا… فجر و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت شریف ایران، به ویژه فعالان حوزه ی روابط عمومی و ارتباطات کشور، بر این نکته پافشاری می کند که در عصر فناوریهای نوین ارتباطات و با توجه به ضرورت بهره گیری از ظرفیتهای موجود برای اطلاع یابی، پردازش داده ها، اطلاع رسانی و گسترش تعاملات با مخاطبان، روابط عمومیها باید در زمینه عمل به مسئولیتهای خود، به ویژه برقراری ارتباطات دوسویه، متوازن و همسنگ با مخاطبان خود، تلاش جدی به عمل آورند، و مسئولان رده بالای کشور نیز باید برای اعتلای جایگاه نهاد روابط عمومی و زمینه سازی برای تحقق اهداف والای آن در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، همه توان خود را به کار گیرند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰