تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 17:00
کد خبر : 61360

نهاد روابط عمومی در جهوری اسلامی ایران توسعه کیفی یافت

نهاد روابط عمومی در جهوری اسلامی ایران توسعه کیفی یافت

ارمان شرق- در ۴۲ سال اخیر شاهد توسعه­ ی نهادهای مدنی روابط عمومی، تولید کتاب و انتشار نشریات گوناگون با محوریت روابط عمومی، نام­گذاری روزی به نام «روز روابط عمومی»، توسعه کمی و کیفی آموزش دانشگاهی روابط عمومی تا سطح کارشناسی ارشد، توجه به کارویژه­ی روابط عمومی در بخش خصوصی و غیردولتی، تربیت نیروی انسانی کارآمد، شکل­گیری رویدادها و همایش­های گوناگون در این حوزه، و دستاوردهای مثبت دیگری بوده­ایم، اما هنوز راه درازی در مسیر توسعه و بالندگی روابط عمومی در کشورمان پیش رو داریم.

در بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امده است:

خانه روابط عمومی ایران در آستانه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ و چهل­  و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این رویداد بزرگ را به ملت سرافراز و آگاه ایران تبریک می­گوید و مراتب احترام و تقدیر اعضای هیئت مؤسس این تشکل تخصصی، ارتباطی و مردمی را نثار روح پرفتوح بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایـران و همـه شهدا و ایثـارگران می­کند. خانه روابط عمومی ایران، این مناسبت مهم را فرصت مغتنمی می­ داند که بر اهداف و آرمان­های والای روابط عمومی، بیش از پیش تأکید کند.

روابط عمومی در ایران در حیات پرفراز و نشیب خود در هشت دهه­ ی گذشته، رویکردها، سیاست­ها، و کارکردهای گوناگونی را تجربه کرده است. اما در نگاهی فشرده به این دوره­ ی طولانی، شاید بتوان گفت که روابط عمومی، پیش از انقلاب، دوره­ ی شکل­ گیری و رشد اولیه و در دوران پس از انقلاب، دوره­ ی پیشرفت و توسعه­ کیفی را، به رغم برخی نارسایی­ها، سپری کرده است.

در ۴۲ سال اخیر شاهد توسعه­ ی نهادهای مدنی روابط عمومی، تولید کتاب و انتشار نشریات گوناگون با محوریت روابط عمومی، نام­گذاری روزی به نام «روز روابط عمومی»، توسعه کمی و کیفی آموزش دانشگاهی روابط عمومی تا سطح کارشناسی ارشد، توجه به کارویژه­ی روابط عمومی در بخش خصوصی و غیردولتی، تربیت نیروی انسانی کارآمد، شکل­گیری رویدادها و همایش­های گوناگون در این حوزه، و دستاوردهای مثبت دیگری بوده­ایم، اما هنوز راه درازی در مسیر توسعه و بالندگی روابط عمومی در کشورمان پیش رو داریم.

اهمیت تلاش همه­ جانبه برای رساندن روابط عمومی به جایگاه واقعی­اش، زمانی آشکارتر می­شود که معیارهای بالندگی این نهاد را درمیان باورهای ارزشمند اسلامی در زمینه­ ی ارتباطات انسانی و ضرورت آگاهی بخشیدن به انسان­ها در ابعاد گوناگون زندگی، جستجو می­ کنیم، که در رأس آن­ها مردم­سالاری و مشارکت دادن واقعی مردم در برنامه­ ریزی­ها و تصمیم­ گیری­ها در فضایی آکنده از صداقت و شفافیت قرار دارد.

خانه روابط عمومی ایران بر این باور است که مردمداری، یکی از ارکان مردم­سالاری است و انتظار می­ رود مسئولان در تمامی سطوح سیاست­گذاری و اجرایی نظام، خدمت صادقانه به مردم را در رأس اولویت­ها و برنامه­ه ای خود قرار دهند. انتظار منطقی دیگر این است که با استقرار و توسعه دولت الکترونیک، شفاف­ سازی و پاسخگویی به جامعه، به عنوان یک مؤلفه بنیادین در مردمداری، تبلور بیشتری­ پیدا کند، و آشکار است که روابط عمومی، نقشی­ حیاتی در تحقق این آرمان متعالی ایفا می­کند.

خانه روابط عمومی ایران، ضمن بزرگداشت ایام ا… فجر و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت شریف ایران، به­ ویژه فعالان حوزه­ ی روابط عمومی و ارتباطات کشور، بر این نکته پافشاری می­ کند که در عصر فناوری­های نوین ارتباطات و با توجه به ضرورت بهره­ گیری از ظرفیت­های موجود برای اطلاع­ یابی، پردازش داده­ ها، اطلاع­ رسانی و گسترش تعاملات با مخاطبان، روابط عمومی­ها باید در زمینه عمل به مسئولیت­های خود، به ویژه برقراری ارتباطات دوسویه، متوازن و هم­سنگ با مخاطبان خود، تلاش جدی به عمل آورند، و مسئولان رده بالای کشور نیز باید برای اعتلای جایگاه نهاد روابط عمومی و زمینه­ سازی برای تحقق اهداف والای آن در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، همه توان خود را به کار گیرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.