تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 19:20
کد خبر : 136782

نباید به کریم باقری برچسب بزنیم

نباید به کریم باقری برچسب بزنیم

آرمان شرق-گروه ورزش:رضا جباری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به نظرم کریم باقری حق دارد و لیاقت این را دارد روی نیمکت باشد و او حرف خاصی هم نزده و چیز بدی نگفته که بخواهیم یک برچسب به او بزنیم و از رده خارجش کنیم، چون من سال‌های سال کریم را می‌شناسم او یک ایرانی متعصب و پرچمدار است چه در خطه خودش و کل ایران.

نباید به کریم باقری برچسب بزنیم

 مدافع عنوان قهرمانی لیگ در هفته ‌دوم‌ باید به تبریز سفر کند تا به مصاف تراکتور برود. تراکتوری که در هفته ‌اول در مقابل سپاهان‌ مغلوب شد و در مقابل تماشاگران خودی چاره‌ای جز کسب نتیجه مطلوب مقابل تیم قرمزپوش تهرانی ندارد. از طرفی پرسپولیس هم تیمی نیست که در همین‌ ابتدا پا پس بکشید و همین موضوع می‌تواند ‌جذابیت تقابل این دو تیم‌ پرهوادار را دوچندان کند. برای بررسی وضعیت بازی پرسپولیس در هفته اول و تقابل آنها در دومین ‌هفته از لیگ با رضا‌ جباری یکی از‌ پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم. جباری جزو آن بازیکنان پرسپولیس است که‌ دو مرتبه در ادوار مختلف لیگ برتر‌ در هفته اول دروازه رقیبان را باز کرده و از این حیث به اتفاق ‌چند بازیکن سابق دیگر رکورددار است. در ادامه ماحصل گپ و‌ گفت خبرنگار ما با این پیشکسوت را می‌خوانید.

پرسپولیس در هفته اول برنده شد. نقطه ضعف این تیم‌ را در چه دیدید؟

مشهود است و همه پیشکسوتان و کارشناسان هم روی آن دست گذاشتند؛ کمبود در پست گلری است و مهاجم ششدانگ. گاهی وقت‌ها می‌خواهیم حرف بزنیم آقای درویش یا یحیی می‌گویند به یکسری از بازیکنان‌مان بر می‌خورد، اما واقعا در فوتبال روز دنیا این‌طور نیست. الان به نیمکت سپاهان نگاه کنید و ببینید چه بازیکنانی گرم می‌کردند. اما وقتی درباره مهاجم خوب حرف می‌زنیم منوط به این نیست که عبدی یا زاهدی بازیکنان خوبی نیستند؛ واقعا اینها خوب هستند منتها تیم نیاز به تقویت دارد تا در سه جبهه برای قهرمانی بجنگد. لیگ خودمان که فشرده است شما آسیا و حذفی را به آن اضافه کنید. قطعا بازیکنانی می‌خواهیم که تراز اول و در سطح و لول بالا بازی کرده باشند. همچنین نیروی جایگزین داشته باشیم. قطعا اگر به یک مهاجم تکیه کنیم به مشکل می‌خوریم.

اما بعضی‌ها می‌گویند پرسپولیس با ۱۳ یا ۱۴ بازیکن هم به فینال آسیا رسیده.

بله،. یکسری تا می‌گوییم پرسپولیس مهاجم می‌خواهد، می‌گویند با ۱۳ تا بازیکن رفتیم آسیا. خب این یک اتفاق بود و اگر دست برانکو بود قطعا با بیست بازیکن تاپ می‌رفت فینال و شانس قهرمانی‌اش را بیشتر می‌کرد. محروم شده بودیم و چون آن سال موفق شدیم الان هم می‌توانیم؟ باتوجه به اینکه الان دیگر تیم‌های آسیایی هزینه‌های زیادی کردند و کار ساده‌ای نیست که به فینال برسیم.

شرایط دیگر تیم‌های مدعی در هفته اول چطور بود؟

شکل بازی سپاهان و تراکتور خیلی راضی‌کننده نبود و اگر بخواهم فوتبالی صحبت کنم صنعت نفت بهتر از استقلال بازی کرد، اما نتیجه چیز دیگری رقم خورد. ممکن است یک تیم بازی زیبا برایش مهم نباشد و صرفا نتیجه بخواهد مثل همان سالی که استقلال با مجیدی قهرمان شد که به نظرم یک‌جورهایی استقلال امسال هم شبیه همان استقلال است. حتی پرسپولیس هم ممکن است یک جاهایی خوب بازی نکند و نتیجه بگیرد اما آنها را هم مدعی دیدم. رقیبان امسال سرسخت‌تر هستند، پارسال با قاطعیت گفتم قهرمان می‌شویم اما ‌امسال نمی‌گویم قهرمان نمی‌شویم اما کارمان خیلی سخت است.

پس از سال‌ها غیبت کریم باقری روی نیمکت هم به چشم آمد، قبول دارید؟

یک وقت‌هایی قرارداد مربی تمام می‌شود یا دو طرف رضایت ندارند پس مشکلی نیست و همه هم این را می‌پذیرند ولی داستان کریم داستان متفاوتی است و شاید بخواهیم یک چیز دیگری بگوییم اما مردم می‌دانند این اتفاق از کجا سرچشمه می‌گیرد و همین هم کادرفنی و هم کریم و هواداران پرسپولیس را اذیت می‌کند. این موضوعات نباید در فوتبال دخیل باشد و باید اجازه بدهند فوتبالی کارشان را انجام دهند و اگر کسی هم نقدی دارد واقعا این‌طور به آن نگاه نکنند و کمک کنند اتفاق خوب بیفتد و در کنار هم بتوانیم کارها را پیش ببریم. به نظرم کریم باقری حق دارد و لیاقت این را دارد روی نیمکت باشد و او حرف خاصی هم نزده و چیز بدی نگفته که بخواهیم یک برچسب به او بزنیم و از رده خارجش کنیم، چون من سال‌های سال کریم را می‌شناسم او یک ایرانی متعصب و پرچمدار است چه در خطه خودش و کل ایران. امیدوارم مشکل حل شود و او به تیم برگردد.

بازی بعدی پرسپولیس مقابل تراکتور است. این بازی برای شجاع و پرسپولیسی‌ها جذاب است.

بازی اول تراکتور را دیدم و نمی‌توانیم دست روی یک نفر بگذاریم و بگوییم شجاع مقصر باخت بوده ،چون‌ واقعا این‌طور نبود. تراکتور به‌طور کلی در دفاع کردن و حمله کردن مشکلات بزرگی داشت. این تراکتور با تراکتور فصل قبل خیلی فرق دارد، چون می‌دانم ‌مربی آنها خوب است اما به دلیل تغییرات زیاد وضعیت‌شان این شکل بود. از طرفی چون شجاع بازیکن پرسپولیس بوده و به یک شکلی به تراکتور رفت بیشتر روی او زوم می‌کنند. اما نمی‌شود گفت چون جلوی سپاهان سه تا خوردند جلوی پرسپولیس هم سه تا گل می‌خورند، نه این‌طور نیست. آنها می‌روند خودشان را ترمیم می‌کنند و محکم‌تر از بازی قبل بازی می‌کنند و این کار پرسپولیس را سخت‌تر می‌کند و باید با حواس جمعی بیشتر به مصاف تراکتور بروند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.