تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 9:20
کد خبر : 147812

موج خالص سازی به حزب کمونیست رسید!

موج خالص سازی به حزب کمونیست رسید!

آرمان شرق-گروه بین الملل: زمانی که شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین سومین دوره کاری خود را به‌عنوان بالاترین مقام چینی آغاز و اکثر پست ‌های کلیدی را با وفادارانش پر کرد تا نشان دهد که خالص سازی در حزب کمونیست چین را آغازکرده است.

موج خالص سازی به حزب کمونیست رسید!

 

سرویس بین الملل-رضا پورحسین: دیده‌ بان مبارزه با فساد چین در گزارشی اعلام کرد: ده ‌ها هزار نفر از مقامات حزب کمونیست را که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند و همچنین افرادی که پول و هدایایی دریافت کرده اند را تحت پیگرد قرار داده است.

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی، سازمان اجرایی حزب، به مقامات هشدار داد که در آستانه سال نو چینی به قوانین پایبند باشند.

این مطلب در حالی مطرح می شود که رئیس جمهوری چین در ماه های اخیر به بهانه های مختلف بسیاری از چهره های سیاسی این کشور که با او اختلاف نظر داشته اند، کنار زده است.

به گفته نهاد عالی مبارزه با فساد چین، حدود ۱۱۰ هزار نفر از مقامات حزب کمونیست چین در سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش مداوم برای پاکسازی این حزب با اقدامات انضباطی رو به رو شدند. ارقام منتشر شده توسط کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی تعداد پرونده ها در مقایسه با سال قبل است. این اتفاق در حالی روی می دهد که بیش از یک سال از کنگره ملی حزب کمونیست چین در اکتبر ۲۰۲۲، گذشته است.

زمانی که شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین سومین دوره کاری خود را به‌عنوان بالاترین مقام چینی آغاز و اکثر پست ‌های کلیدی را با وفادارانش پر کرد تا نشان دهد که خالص سازی در حزب کمونیست چین را آغازکرده است.

آغازی که در همان نخستین جلسه با بیرون کردن رئیس جمهوری سابق چین از نشست شروع شد. مفقود شدن برخی مقامات چینی، پرده دوم این خالص سازی بود که به نظر می رسد پرونده سازی برای آن ها، ابتدای فاز سوم این طرح است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.