تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 8:25
کد خبر : 124032

مشکل بازی‌نکردن ایرانی‌ها با ورزشکاران اسرائیلی حل شد

مشکل بازی‌نکردن ایرانی‌ها با ورزشکاران اسرائیلی حل شد

آرمان شرق-گروه ورزش:محمود خسروی وفا که به تازگی از سوئیس برگشته درباره مسائل حاشیه‌ای دیدار با توماس باخ گزارشی ارائه کرد که بخشی از آن به مسئله مبارزه نکردن ایرانی‌ها با ورزشکاران اسرائیلی بر می‌گردد. خسروی وفا با بیان اینکه نباید نگران تعلیق باشیم گفت که در این زمینه محدودیت‌های ایران را برای آنها توضیح داده و انها هم پذیرفتند.

مشکل بازی‌نکردن ایرانی‌ها با ورزشکاران اسرائیلی حل شد

محمو خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک ایران که به تازگی به سوئیس سفر کرده جزئیات جالبی از دیدارش با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک شرح داد.

فرارو: آنچنان که محمود خسروی‌وفا اعلام کرده ماجرای بازی نکردن ایرانی‌ها با نماینده‌های اسرائیل دیگر حل شده است و ایران می‌تواند مواضع خود را در این زمینه به صورت شفاف بیان کند.

به گزارش فرارو، محمود خسروی وفا که به تازگی از سوئیس برگشته درباره مسائل حاشیه‌ای دیدار با توماس باخ گزارشی ارائه کرد که بخشی از آن به مسئله مبارزه نکردن ایرانی‌ها با ورزشکاران اسرائیلی بر می‌گردد. خسروی وفا با بیان اینکه نباید نگران تعلیق باشیم گفت که در این زمینه محدودیت‌های ایران را برای آنها توضیح داده و انها هم پذیرفتند.

بخشی از گزارش سفر سوئیس محمود خسروی وفا به گزارش ایسنا به این شرح است: عرف کمیته بین‌المللی المپیک این است بین سه تا پنج ماه به رییس جدید کمیته ملی المپیک هر کشور که تازه انتخاب می شود فرصت داده می‌شود تا با ساختار آشنا شود و جلسه ای را با IOC داشته باشد. این دیدار معمولی بود.

او ادامه داد: من با ساختار آشنا بودم و در این جلسه سه ساعت وقت گذاشتند به صورت تور ما را در ساختمان IOC چرخاندند و قوانین منشور را یادآوری کردند. ایمیل های زیادی به IOC زده شده است و از ما سوال کردند که فلان ورزشکار در ایام اغتشاشات محکوم به مرگ بود که ما بررسی کردیم و دیدیم کذب بود.

خسروی‌وفا ادامه داد: نامه به IOC دادیم که پایبند به منشور هستیم. بحث هایی داشتند چرا با آن کشور مسابقه نمی‌دهید هم مطرح شد و ما صادقانه محدودیت‌ها را گفتیم و حل شد و رفت. جای نگرانی نیست. نسبت به اغتشاشات ایمیل‌هایی دریافت کردند که ورزشکاران محکوم به مرگ شده‌اند و ما با سند گفتیم چنین چیزی نیست و مورد عفو هم قرار گرفتند. با رایزنی هایی با قوه قضاییه کردیم و با استقبالی که آقای اژه ای در این زمینه کرد، موضوع را در دستور کار قرار دادند و با رافت برخورد کردند که این قبل از دستور عفو رهبری بود. قوه قضاییه به ما کمک کرد و این گزارش مکتوب را هم به کمیته بین‌المللی المپیک دادیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.