تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 0:07
کد خبر : 132531

علی لاریجانی:چرا امور دیوانی کم خاصیت و فربه شد؟

علی لاریجانی:چرا امور دیوانی کم خاصیت و فربه شد؟

آرمان شرق-گروه سیاست:علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به مرور یک تصور اشتباهی در کشور ما شکل گرفت که این سیستم دیوانی مافیاست و فلان است و این را مجوزی را برای خود ساختند که اعضای ستادهای انتخاباتی خود را در امور دیوانی به صورت گسترده وارد کنند و نتیجه این شد که امور دیوانی کم خاصیت و فربه بشود.

علی لاریجانی:چرا امور دیوانی کم خاصیت و فربه شد؟

به گزارش جماران؛ علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در نشست گرامیداشت فیلسوف ایرانی “کریم مجتهدی گفت: بروکراسی در کشور ما از قبل انقلاب بیمارگونه متولد شد.

لاریجانی افزود: مخصوصا در دهه ۵۰ که یک مقدار درآمد نفتی کشور زیاد شد اکثرا شغل دولتی یک جایگاهی شد برای زندگی ساکن، نه پویایی در تولید سیاست گذاری و تصمیمات مهم کشور.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از انقلاب یک تعدادی از افراد تحصیل کرده بر حسب ضرورت وارد سیستم دیوانی کشور شدند، اجمالا تغییراتی هم بوجود آوردند.

وی افزود: اما به مرور یک تصور اشتباهی در کشور ما شکل گرفت که این سیستم دیوانی مافیاست و فلان است و این را مجوزی را برای خود ساختند که اعضای ستادهای انتخاباتی خود را در امور دیوانی به صورت گسترده وارد کنند و نتیجه این شد که امور دیوانی کم خاصیت و فربه بشود.

لاریجانی اضافه کرد: لذا از توانمندی لازم برای تصمیم سازی دور ماند و نتیجه این شد که نخبگان وقتی در تصمیم سازی مشارکت نداشته باشند تصمیم گیران هم در کار خود وا می مانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.