تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آبان 1397 - 10:53
کد خبر : 45866

طرح رئیس جمهور عراق برای حل مشکل کرکوک

طرح رئیس جمهور عراق برای حل مشکل کرکوک

آرمان شرق:رئیس‌جمهور عراق از طرح خود برای حل بحران استان کرکوک پرده برداشت و تاکید کرد مشکلات در این شهر باید با مشارکت همه ساکنان آن کنار گذاشته شود. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در جریان سفر به استان سلیمانیه از طرح جدیدی برای حل مشکلات و اختلافات

آرمان شرق:رئیس‌جمهور عراق از طرح خود برای حل بحران استان کرکوک پرده برداشت و تاکید کرد مشکلات در این شهر باید با مشارکت همه ساکنان آن کنار گذاشته شود.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در جریان سفر به استان سلیمانیه از طرح جدیدی برای حل مشکلات و اختلافات بر سر کرکوک با برگزاری مذاکرات ملی در حضور تمامی اقشار ساکن این استان خبر داد.

وی گفت: مشکلات زیادی میان بغداد و اربیل وجود دارد و باید براساس قانون اساسی برای حل آن تلاش کنیم. من به عنوان رئیس‌جمهور وظیفه‌ام حمایت از قانون اساسی است. اوضاع کنونی کرکوک غیرقانونی است برای همین باید این وضعیت را حل کرد. این راهکار باید براساس خواسته ساکنان این استان باشد که به دلیل اختلافات سیاسی آسیب زیادی دیده‌اند.

صالح گفت: امید زیادی به تشکیل دولت جدید عراق وجود دارد. ما امیدواریم که هفته آینده دولت با ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل شود.

وی تأکید کرد: من در بغداد برای حفظ حقوق کردها و پایان مشکلات میان اربیل و بغداد تلاش می‌کنم. ما برای بازگشت ثبات به کرکوک و برگشت به روال عادی به ویژه در زمینه اداری و امنیتی تلاش می‌کنیم. تصمیمات به دست ساکنان استان خواهد بود.

از سوی دیگر ریبین سلام، از رهبران حزب دموکرات کردستان گفت: در ازای حمایت نامحدود ما از عادل عبدالمهدی وی باید به حل موضوع حقوق کردها متعهد شود.

وی گفت: ما و تمامی نمایندگان به دستور مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات از عبدالمهدی و دولت جدیدش برای عبور از مراحل سخت به ویژه درباره اختلافات میان بغداد و اربیل حمایت می‌کنیم. اولین چیزی که دولت جدید را با آن آزمایش خواهیم کرد توقف پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۱۹ است که دولت قبلی آن را تهیه کرده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.