تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 19:20
کد خبر : 134641

ضرورت گفت و گو و تعامل سازنده با جهان

ضرورت گفت و گو و تعامل سازنده با جهان

آرمان شرق-گروه بین الملل:فردا ؛ گفت و گو و تعامل سازنده با جهان است و شاید مولفه ای که در این روزها برای ایران بیش از هر کشور دیگری مهم است.  امروز کشور با محدودیت‌‌های متعددی مواجه است، به این شکل که نه می‌تواند با پرداخت پول اجناسی را خریداری کند و نه می‌‌تواند پول فروش نفت و سایر خدمات خود را از طریق بانک دریافت ‌کند و باید این مساله اولویت ایران برای حل و فصل باشد.

ضرورت گفت و گو و تعامل سازنده با جهان

 

علی اصغر زرگر

آرمان امروز: ســــــرویــس بینالملل: فردا ؛ گفت و گو و تعامل سازنده با جهان است و شاید مولفه ای که در این روزها برای ایران بیش از هر کشور دیگری مهم است.  امروز کشور با محدودیت‌‌های متعددی مواجه است، به این شکل که نه می‌تواند با پرداخت پول اجناسی را خریداری کند و نه می‌‌تواند پول فروش نفت و سایر خدمات خود را از طریق بانک دریافت ‌کند و باید این مساله اولویت ایران برای حل و فصل باشد.

در چنین شرایطی است ارزش تعامل سازنده احساس می شود. باید محاسبات دقیقی بر اساس منافع ملی انجام شود زیرا شرایط به ‌گونه‌ای شده است که دیگر نمی‌‌توان روی کشورهای خاص برای حل مشکل حساب باز کرد.

باید نگاه بلندمدت به مسائل داشته باشیم و از سوی دیگر میانبر نیز زده شود. ما می‌‌توانیم در این میان از مذاکراتی استفاده کنیم که شفاف ‌سازی در خصوص اقدامات را تداوم بخشد.

مشکلی ندارد که ما به مسائل منطقه‌ای به صورت عملی تر بپردازیم و در این خصوص نیز گفت‌وگو کرده و اختلافات را حل ‌و ‌فصل کنیم.

برخی از مشکلات صرفا با حرف زدن قابل ‌حل هستند و این امر سبب می‌شود بار اختلافات کم شود.

باید توجه داشت که برای مثال چین به صورت گسترده‌ای با سایر کشور‌های دنیا از جمله کشورهای خلیج‌فارس یا سایر کشـــور‌های خاورمیانه‌ای و آمریکا و غرب در تعامل است.

از این رو تعامل با یک کشور جدا از تعامل با سایر کشور‌ها نیست.  لذا در اینجا چنین مساله‌ای مطرح است که کشور را وادار به گسترش تنش‌زدایی در سطوح مختلف می‌کند.

توسعه اقتصادی در دنیای امروز بدون تنش‌زدایی و بدون ایـجــــاد زمینه‌ای آرام برای سرمایه‌گذاری امکان پذیر نیست.

از این رو با شروع مذاکرات با غرب تعاملاتی با عربستان و امارات و کشورهای همسایه شروع شد چون خواه ناخواه یک پیوستگی وجود دارد و شما نمی‌توانیــــد به صورت
جداگانه با بلوکی رابطه حسنه خوبی برقرار کنید.

با وجود اینکه آمریکا رو به افول است ولی در عین حال قدرتی است که از نظر اقتصادی درجه یک است و بسیاری از کشور‌ها از سیاست‌های این کشور تبعیت می‌کنند پس باید در این مسیر تنش‌زدایی کرد تا مشکلات سیاست خارجی کم شود.

گفت و گو و تعامل سازنده با جهان دقیقا به همین علت ها در این مقطع زمانی از جایگاه ویژه ای برای تمام کشورها برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.