تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 7:05
کد خبر : 143390

سفر به استانبول با لیر یا دلار؟

سفر به استانبول با لیر یا دلار؟

آیا قصد سفر به ترکیه دارید و به این فکر می‌کنید که کدام ارز را باید به آنجا ببرید؟ کنجکاو هستید که آیا باید پوند انگلیس یا دلار آمریکا را همراه خود ببرید یا اینکه بهتر است ارز محلی در فرودگاه بخرید؟ اگر چنین سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده است بهتر است

آیا قصد سفر به ترکیه دارید و به این فکر می‌کنید که کدام ارز را باید به آنجا ببرید؟ کنجکاو هستید که آیا باید پوند انگلیس یا دلار آمریکا را همراه خود ببرید یا اینکه بهتر است ارز محلی در فرودگاه بخرید؟ اگر چنین سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده است بهتر است این مقاله را بخوانید. در این مقاله قصد داریم درباره این‌که بهتر است کدام ارز را با خود به ترکیه و شهرهای آن ببرید، توضیح می‌‎دهیم. قبل از خرید یا بررسی قیمت بلیط استانبول به تهران بهتر است مطلب این مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود بررسی کنید.

ترکیه از لیر ترکیه به‌عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند. این موضوع به این معنی است که به‌جز در مراکز توریستی، فرودگاه‌ها یا هتل‌ها، شما معمولا امکان استفاده از ارز اصلی خود برای هزینه‌ها را ندارید. این مورد حتی اگر این ارز محبوب توریستی مانند پوند انگلیس، یورو یا دلار باشد نیز برقرار است.

کدام ارز برای سفر به ترکیه بهتر است؟

همان‌طور که خواهید دید، هنگام بازدید از ترکیه برای برخی موارد باید اسکناس لیر بخرید، از کارت اعتباری یا بدهی معمولی خود استفاده کنید، یا (ارزان‌تر از همه) از یک ارز چندگانه هوشمند استفاده کنید. پس به‌طورکلی نمی‌توان گفت که بهتر است شما همه پول‌های خود را به لیر تبدیل کنید. البته بهتر است برای بسیاری از موارد که در قسمت‌های بعدی به آن‌ها اشاره می‌کنیم، لیر همراه خود داشته باشید. استفاده از لیر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر باشید و بهتر بتوانید مخارج خود را مدیریت کنید. امکان تغییر پول و تعویض آن به واحدهای دیگر در شهرهای ترکیه وجود ندارد و نیازی به نگرانی درباره این موضوع نیست. اگر درباره قیمت بلیط از استانبول به تهران و مواردی مشابه تحقیق می‌کنید، حتما ادامه این مقاله را درباره بهترین ارز برای بردن به شهرهای ترکیه بخوانید.

سفر به استانبول با لیر یا دلار؟

واحد پولی ترکیه

لیر ارز رسمی قانونی ترکیه است. این واحد پولی تنها موردی است که دولت ترکیه به رسمیت می‌شناسد. شما می‌توانید از لیر برای تسویه کلیه تعهدات مالی در این کشور، از پرداخت هزینه اقامت در هتل گرفته تا هزینه ورودی در ایاصوفیه، استفاده کنید. در چند سال گذشته، لیر ضربه بزرگی به بازارهای مبادلات ارزی وارد کرده است. این ارز با تورم فزاینده، نرخ‌های بهره بالا، عملکرد بانکی و بی‌ثباتی مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند. اگرچه تورم لیر احتمالا روی شما به‌عنوان یک گردشگر در ترکیه تأثیری نخواهد گذاشت. اما اگر قصد دارید مقدار زیادی اسکناس لیر بخرید و بعد از تعطیلات خود، آنها را بدون استفاده به خانه بیاورید، باید این موضوع را به‌خاطر داشته باشید. شما برای سفر خود می‌توانید لیر موردنیاز را بخرید و در اولین فرصت لیرهای اضافه را به دلار یا واحدی که می‌خواهید تغییر دهید.

هنگام بررسی قیمت بلیط از استانبول به تهران و رزرو بلیط بهتر است پول‌های خود را به بهترین شکل آماده کنید تا به ترکیه ببرید. در قسمت‌های بعدی این مقاله توصیه‌های اولیه و مهمی را توضیح می‌دهیم.

بهترین ارز برای بردن به ترکیه

ازآنجایی‌که لیر واحد پول محلی است، طبیعی است که برای این‌که هزینه‌های خود برای خرید یا پول تاکسی را بپردازید، بهترین ارزی که شما می‌توانید همراه خود داشته باشید، لیر است. بهتر است ابتدای سفر خود مبلغی لیر تهیه کنید و برای جاهای مختلف هنگام خرید یا موارد دیگر، لیر بپردازید. با‌این‌حال، اگر با ارز دیگری وارد ترکیه شوید، لزوما به این معنی نیست که اجازه پرداخت در ترکیه را نخواهید داشت. به‌خصوص اگر ارز توریستی محبوبی مانند پوند استرلینگ، یورو یا دلار آمریکا حمل می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را با لیر در بانک‌ها یا صرافی‌های سراسر ترکیه مبادله کنید. برای ارزهای معتبر کشورهای دیگر هم چنین فرایندی دردسترس است. اگر از ایران به ترکیه سفر می‌کنید بهتر است بخشی از پول خود را به‌صورت لیر و بقیه آن را به دلار تبدیل کنید.

سفر به استانبول با لیر یا دلار؟

دلار در سفر به ترکیه

شما با داشتن ارز‌هایی مانند دلار و دیگر ارزهای قوی توریستی مشکلی در سفر به ترکیه ندارید. همان‌طور که گفته شد شما به‌راحتی می‌توانید این ارز را با ارزهای محلی یا هر ارز دیگری که بخواهید در بانک‌ها و صرافی‌های ترکیه مبادله کنید. دقت داشته باشید که نرخ تبدیل صرافی‌های فرودگاه برای مسافران خوب نیست. شما هنگام سفر ممکن است مقداری ارز به‌عنوان ارز مسافرتی دریافت کنید که بهتر است درباره آن بخوانید. برای دریافت ارز بیشتر بهتر است روزهای قبل از سفر به آن فکر کرده باشید و بدانید که قرار است چه میزان ارزی را از کدام صرافی بگیرید.

هنگام خرید و دریافت خدمات در ترکیه بهتر است لیر داشته باشید. مصرف دلار به‌صورت مستقیم به‌احتمال زیادی باعث خواهد شد تا شما مجبور شوید هزینه‌های بیشتری بپردازید. استفاده مستقیم از دلار یا ارزهای دیگر توریستی مانند یورو و پوند باعث می‌شود تا یک راننده‌تاکسی یا فروشنده با نرخ تبدیل دلخواه خودش ارزها را با شما مبادله کند و این موضوع احتمالا برای شما بهترین حالت نخواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.