تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 22:19
کد خبر : 140888

سرنخ‌های جدید درباره قتل مهرجویی/قاتل احتمالا آشنا بوده!

سرنخ‌های جدید درباره قتل مهرجویی/قاتل احتمالا آشنا بوده!

آرمان شرق-گروه جامجامعه:بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته و عملیات لازم در حال انجام است و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن قاتل یا قاتلان اصلی شناسایی شوند. پلیس به شدت در حال انجام تحقیقات است و اطلاعات لازم متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

سرنخ‌های جدید درباره قتل مهرجویی/قاتل احتمالا آشنا بوده!

ایرنا نوشت: سخنگوی فراجا خبر داد: کارآگاهان درباره قتل داریوش مهرجویی به سرنخ‌های جدیدی رسیدند، در این رابطه چهار نفر مظنون شناسایی و ۲ نفر دستگیر شدند.

سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه درباره آخرین اخبار قتل داریوش مهرجویی گفت: کارآگاهان به سرنخ‌های جدیدی رسیدند، استقرار تیم‌های ویژه پلیس و حضور شخص رئیس پلیس آگاهی فراجا به همراه کارآگاهان زبده کشف قتل از همان ساعات اولیه در محل حادثه حکایت از اهمیت موضوع و پیگیری پلیس برای کشف این حادثه ناگوار را دارد.

وی ادامه داد: همه دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان قتل جمع‌آوری شده و عملیات بررسی صحنه جرم ساعتی پیش به اتمام رسید. کاراگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله برداشتی از صحنه جرم هستند؛ تاکنون چهار مظنون شناسایی و ۲ نفر از آنها دستگیر شده است و ۲ نفر دیگر نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

منتظرالمهدی افزود: در ویلای مرحوم مهرجویی دوربینی وجود نداشته است و دوربین‌های ورودی شهرک نیز از مدت‌ها قبل خراب بوده و کار نمی‌کردند. با این وجود اطلاعات برخی از دوربین‌های موجود در مسیر و اطراف توسط کارآگاهان تخلیه و در حال بررسی هستند. سگ‌های ویژه کشف جرم رد زدنی هایی را بر اساس خون مقتولین که در مسیر فرار قاتلان پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته و عملیات لازم در حال انجام است و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن قاتل یا قاتلان اصلی شناسایی شوند. پلیس به شدت در حال انجام تحقیقات است و اطلاعات لازم متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

جزییات تازه از بررسی محل قتل داریوش مهرجویی و همسرش

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به کشف آثاری متعلق به قاتل خانواده مهرجویی در محل حادثه گفت: آثار ورود جبری در صحنه قتل خانواده مهرجویی دیده نمی‌شود و تخریبی در درب‌ها صورت نگرفته است.

 مهر: سردار محمد قنبری، با حضور در منزل داریوش مهرجویی صحنه قتل را از نزدیک بررسی و اظهار کرد: با بررسی صحنه جرم، آثاری در صحنه قتل پیدا شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به قاتل است.

وی افزود: آثار ورود جبری در صحنه جرم دیده نمی‌شود و تخریبی در درب‌ها صورت نگرفته است. نگهبانی شهرک تا منزل مقتول یک کیلومتر فاصله دارد و تمامی مسیرهای ورود و خروج در منطقه در حال بررسی است. در این تحقیقات برای نخستین بار از سگ‌های ردیاب نیز استفاده شده است تا در اطراف منزل به ردیابی بپردازند.

سردار قنبری با اشاره به تلاش مأموران برای پیدا کردن انگیزه قتل گفت: تحقیقات تا رسیدن به قاتل یا قاتلان ادامه خواهد یافت.

 ایرنا – داریوش مهرجویی فیلمساز شهیر ایرانی و همسرش شامگاه ۲۲ مهر در ویلای شخصی‌اش در کرج به قتل رسیدند که پلیس اعلام کرده تاکنون چهار مظنون شناسایی و از این تعداد دو نفر بازداشت شدند.

تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی ادامه دارد که به نظر می رسد عاملان جنایت ابتدا این کارگردان و سپس همسرش را کشته‌اند.

گزارش میدانی شاهد حلاج، خبرنگار سایت جنایی از محل حادثه نشان می دهد که ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده و سپس عاملان قتل با همسر وی درگیر شده و او را به قتل رسانده اند. جزئیات به دست آمده نشان می دهد که دختر داریوش مهرجویی شب گذشته سرکلاس آموزشی حضور داشت و از ساعت ۸ و نیم شب به صورت پیامکی با پدرش در ارتباط بود. این پیامک ها تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشتند. این دختر نوجوان به بازپرس گفته من از پدرم پرسیدم شام چی داریم که پدر گفت: آش دوغ داریم.

وقتی دختر نوجوان داریوش مهرجویی به مقابل خانه رسید، متوجه وضعیت غیرعادی شد. او با یکی از اقوامش در مهرشهر کرج تماس گرفته و به او گفته می ترسد به تنهایی وارد خانه شود. در این مدت این دختر با پدر و مادرش تماس گرفته که کسی پاسخگوی تلفن نبوده است. در نهایت دختر نوجوان به پیشنهاد فامیلی که با او تماس گرفته صبر می کند تا فامیلش برسد و سپس با هم وارد خانه می شوند. وقتی دختر نوجوان و فامیلش وارد خانه می شوند، جسد داریوش مهرجویی و همسرش را پیدا می کنند و با پلیس تماس می گیرند. وضعیت دلخراش اجساد نشان می دهد که آنها احتمالاً ابتدا غافلگیر شده اند

وضعیت جسدها و رویدادهای قتل به شرح زیر است: ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است و عاملان قتل از چوبی که به نظر می رسد از درخت آلبالو باشد، به سر او حمله کرده و لکه های خون روی این چوب دیده شده است. سپس جسد او را مقابل آشپزخانه رها کرده اند.

در مورد همسرش، وحیده محمدی فر، جسد او در یکی از اتاق‌های خواب پیدا شده و گلوی او نیز بریده است. نشانه‌های روی بدن او نشان می دهد که او با عاملان قتل درگیر شده و آسیب‌هایی روی دست و پای او وجود دارد، احتمالاً به دلیل دفاع از حمله

قاتل مهرجویی احتمالا آشنا بوده است

وکیل مهرجویی گفت:‌ وقتی خانم محمدی‌فر ماجرای ورود مرد مهاجم را تعریف کرد گفتم بهتر است از این خانه بروید یا نگهبان استخدام کنید که قبول کردند به تهران بروند.

 وکیل مرحوم داریوش مهرجویی گفت: زمانی که خانواده مهرجویی در سفر فرانسه بودند، یکی از بستگانشان از خانه مراقبت می کرد.

وی ادامه داد: آنها بعد از بازگشت متوجه نبود دو سنتور در خانه شده و جمعه با آن آشنا در خانه مهرجویی قرار گذاشتم که نیامد.

این وکیل افزود: وقتی خانم محمدی‌فر ماجرای ورود مرد مهاجم را تعریف کرد گفتم بهتر است از این خانه بروید یا نگهبان استخدام کنید که قبول کردند به تهران بروند.

وی گفت: اسناد و مدارک داخل گاوصندوق را خانم محمدی فر نزد یکی از بستگانش سپرده بود.

وی ادامه داد: با توجه به نبود آثار ورود به زور، قاتل یا قاتلان با مرحوم مهرجویی آشنا بودند.

منبع: مشرق

بر اساس خبرهایی که از یک منبع آگاه اعلام شده است دو فقره النگو و دو عدد گوشی موبایل از خانه داریوش مهرجویی هنگام قتل سرقت شده است که البته گفته می شود این سرقت ها گمراه کننده بودند.

به گزارش فرتاک نیوز،همسر  داریوش مهرجویی  یکی دو النگو در دست داشته که در جسد وجود ندارد؛ همچنین دو گوشی  موبایل  نیز به سرقت رفته است.هیچ شکایتی از طرف مهرجویی و همسرش درباره تهدیدشدنشان به  قتل  ثبت نشده بود. همه شواهد نشان می‌دهد که خانه ویلایی مهرجویی فاقد هرگونه امنیت بوده است. جایی که قرار بوده خلوت‌گاه سال‌های پیری کارگردان ۸۴ ساله و محلی برای آرامش و خوش‌حالی‌اش باشد، بلای جان او و همسرش شده است

فقط یک دوربین مداربسته بالای در ورودی است و دیوارهای خانه‌ بیشتر شبیه حصار هستند. روبه‌روی خانه بیابانی بزرگ و متروک است و دست راستش دیوارهای شهرک کشیده شده که پشت آن‌ها هم بیابان است.

این یعنی قاتلان به راحتی در تاریکی از متروکه‌های بیابان وارد خانه شدند. هیچ در و پنجره‌ هم نشکسته و آن‌ها این بار به راحتی پا به خانه گذاشتند.

در حالی که گویا بار قبل همسر مهرجویی در خانه را قفل کرده بوده و جانیان بیگانه را ناکام گذاشته بود.

دادستانی می‌گوید هنوز دوربین‌ مداربسته چک نشده اما ممکن است که جانیان حتی از روبه‌روی آن نگذشته باشند.

روبه‌روی خانه و پشت دیوارهای شهرک تا چشم کار می‌کند بیابان است.

تصویری از همسر اول داریوش مهرجویی

تصویری در فضای مجازی بعد از انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی از همسر اولش فریار جواهریان منتشر شد که کمتر کسی او را می شناخت

بیان فردا | فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی بود که سالهای خیلی دور از یکدیگر جدا شده بودن اما رابطه خوبی با هم داشتند.

فریار جواهریان متولد خراسان است که در فرانسه بزرگ شده است.

وی تحصیلات خود را در آمریکا و در دانشگاه های تگزاس در آستین، M.I.T و هاروارد به پایان رسانده است.

مهندسین «مشاور گام ما» را همراه با مهندس فریدون بدر در تهران تأسیس کرده اند .

تخصصشان در زمینۀ موزه و باغ می باشد.

وی همسر داریوش مهرجویی بوده طراحی صحنۀ ۱۰ فیلم از کارهای مهرجویی (از اجاره نشین ها تا درخت گلابی) را بر عهده داشته است.

او بعد از طلاق و جدایی از داریوش مهرجویی گفته:

رابطه خوبی با هم داریم و هر دو، سه روز به هم زنگ می زنیم و هر دو، سه ماه یک بار همدیگر را می بینیم، چون ما سه فرزند داریم و همچنان با هم در ارتباطیم.

373185_796

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.