تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 16:11
کد خبر : 97066

فوری/شرط ایران برای رابطه با آمریکا ؛ عمل به تعهدات برجامی

فوری/شرط ایران برای رابطه با آمریکا ؛ عمل به تعهدات برجامی

آرمان شرق-گروه بین الملل:سید محمد مرندی، کارشناس و فعال اصولگرا و مشاور تیم مذاکره کننده ایران گفت: آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران فرمودند اگرآمریکا به تعهداتش عمل کند می توان راجع به سایر مسائل صحبت کرد. اوباما و ترامپ این فرصت را از دست دادند، اما اگر آمریکا به تعهداتش در مقابل برجام عمل کند شاید آینده روابط تغییر کند.

آرمان شرق- گروه بین الملل:سید محمد مرندی، کارشناس و فعال اصولگرا و مشاور تیم مذاکره کننده ایران گفت: آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران فرمودند اگرآمریکا به تعهداتش عمل کند می توان راجع به سایر مسائل صحبت کرد. اوباما و ترامپ این فرصت را از دست دادند، اما اگر آمریکا به تعهداتش در مقابل برجام عمل کند شاید آینده روابط تغییر کند.

فوری/شرط ایران برای رابطه با آمریکا ؛ عمل به تعهدات برجامی

سید محمد مرندی، کارشناس و فعال اصولگرا و مشاور تیم مذاکره کننده ایران گفت: آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران فرمودند اگرآمریکا به تعهداتش عمل کند میتوان راجع به سایر مسائل صحبت کرد. اوباما و ترامپ این فرصت را از دست دادند، اما اگر آمریکا به تعهداتش در مقابل برجام عمل کند شاید آینده روابط تغییر کند.

به گزارش «انتخاب»، مرندی که با تی آر تی مصاحبه می کرد، گفت: آمریکا و اروپا با افزایش فشار‌ها و تحریمها، ایران را به سمت شرق هل دادند و اهمیت خود را برای ایران از دست دادند. روسیه مخالف توافق برجام نبوده و نیست و دنبال محدود کردن صادرات گاز و نفت ایران هم نیست. این غربی‌ها بودند که ایران را تحریم کردند و لذا ایران بدنبال صادرات به آسیا و جایگزینی اروپا رفت.

او افزود: غربی‌ها می دانند که ایران دنبال بمب هسته‌ای نبوده، اما هدفشان ازاتهامات هسته ای، ضعیف کردن ایران بوده است.

مرندی گفت: آمریکا‌ها با پایگاه‌های نظامی خود ایران را محاصره کرده اند وهمراه با اسرائیلی‌ها دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده اند.
اگرآمریکا خواهان بهبود روابط با ایران است باید رفتارش را اصلاح کند.

فوری/شرط ایران برای رابطه با آمریکا ؛ عمل به تعهدات برجامی

مرندی معتقد است: امروز نه مشکل روسیه است و نه چین، بلکه مشکل آمریکاست. ازاول انقلاب هم آمریکا مشکل بوده و نه روسیه و چین.

مرندی همچنین گفت: آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران فرمودند اگرآمریکا به تعهداتش عمل کند میتوان راجع به سایر مسائل صحبت کرد. اوباما و ترامپ این فرصت را از دست دادند، اما اگر آمریکا به تعهداتش درمقابل برجام عمل کند شاید آینده روابط تغییر کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.