تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 8:58
کد خبر : 47354

خوردن این ویتامین عارضه پوستی ایجاد می کند ؟

آرمان شرق:با وجود اهمیت و ضرورت بالای خوردن مواد غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها، یکی از آنها می‌تواند منجر به ایجاد عارضه‌های پوستی در برخی افراد دارای حساسیت پوست شود. به گزارش آرمان شرق به نقل از بهداشت نیوز:  کارشناسان به تازگی دریافته‌اند یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری برای بدن به نام ویتامین B۱۲ نقش مهمی

آرمان شرق:با وجود اهمیت و ضرورت بالای خوردن مواد غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها، یکی از آنها می‌تواند منجر به ایجاد عارضه‌های پوستی در برخی افراد دارای حساسیت پوست شود.
به گزارش آرمان شرق به نقل از بهداشت نیوز:  کارشناسان به تازگی دریافته‌اند یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری برای بدن به نام ویتامین B۱۲ نقش مهمی در ایجاد آکنه و جوش های پوستی دارد. گفتنی است، ‌یک ارتباط مستقیم بین این ویتامین مهم و بروز جوش صورت وجود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان بر این عقیده هستند که مصرف ویتامین B۱۲ سبب تغییر فعالیت باکتری‌های موجود در روی سطح پوست و بروز جوش می‌شود.

ویتامین b۱۲ در مواد غذایی مانند جگر گاو و گوسفند، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی وجود دارد.

آکنه صورت حتی در افرادی که مکمل‌های ویتامینی حاوی ویتامین B۱۲  مصرف می‌کنند نیز به وجود می‌آید.

بر اساس این مطالعه، مصرف ویتامین B۱۲ سبب تغییر متابولیکی بر سطح پوست و ترشح ترکیبات التهابی از سوی باکتری‌های موجود بر روی پوست می‌شود.

البته تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا که بر روی این پروژه مطالعه می کنند اعلام کرده‌اند اثر التهابی ویتامینB۱۲ بر روی تمام افراد یکسان نیست.

ویتامین B۱۲ نقش کلیدی در عملکرد طبیعی مغز و سیستم عصبی بدن دارد و ویتامین مولد سلول‌های قرمز خونی است.

کارشناسان بروز آکنه تحت تاثیر مصرف ویتامین B۱۲ را بر روی ۱۰ داوطلب آزمایش کرده و بروز آکنه در آنها را مشاهده کرده‌اند.

بر این اساس کارشناسان امیدوار هستند در آینده نسل جدیدی از داروهای ضد آکنه را تولید کنند که در آن از طریق تغییرات در ویتامین B۱۲ بتوانند اثرات التهابی بر سلول‌های پوستی و بروز آکنه باکتریایی را مهار و کنترل کنند.

پزشکان در عین حال به افراد توصیه می‌کنند تا تحت نظارت پزشک از محصولات غذایی طبیعی حاوی ویتامین B۱۲ استفاده کنند اما با شستشوی صورت، عدم مجاورت طولانی با نور خورشید، استفاده مرتب از ضد آفتاب، پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب و شیرین و همینطور جلوگیری از بروز استرس، سطح پوست خود را در وضعیت طبیعی نگهداری کنند تا مانع از بروز آکنه‌های باکتریایی و التهابی شوند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.