تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 16:43
کد خبر : 129802

پاسخگویی، تبیین، همدلی و اتحاد؛ آرمان عملی روابط عمومی در سال 1402

روابط عمومی را عملاً به رسمیت بشناسید

روابط عمومی را عملاً به رسمیت بشناسید

آرمان شرق-گروه ارتباطات:خانه روابط عمومی ایران در بیانیه ای به مناسبت ۲۷ اردی بهشت ، روز روابط عمومی خواستار  به رسمیت شناخته شدن عملی روابط عمومی در کشور شد.

روابط عمومی را عملاً به رسمیت بشناسید

خانه روابط عمومی ایران در بیانیه ای به مناسبت ۲۷ اردی بهشت ، روز روابط عمومی خواستار  به رسمیت شناخته شدن عملی روابط عمومی در کشور شد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت هفته روابط عمومی

 

جهان امروز در سیطره ابزارها و فناوری‌های ارتباطی پیشرفته است و روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی حرفه‌ای و تخصصی باید روش‌ها، ابزارها، رویکردها، و فعالیت‌های خود را با این روند شتابان تحولی، هماهنگ و سازگار کند. خانه روابط عمومی ایران، هفته روابط عمومی را که از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود، فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به حرفه و تخصصی می‌داند که هویت و ارزش واقعی خود را در برقراری روابط دوسویه و متوازن با مردم و توجه به نیازها و انتظارات آنها و تلاش برای ارتقای سطح آگاهی ایشان به دست می‌آورد. دراین مسیر، روابط عمومی باید مردم‌‌داری، صداقت، صراحت، سرعت و دقت را سرلوحه همه فعالیت‌های ارتباطی خود قرار دهد.

خانه روابط عمومی ایران، هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۲ را در شرایطی گرامی می‌دارد که شعار راهبردی روابط عمومی: پاسخگویی، تبیین، همدلی و اتحاد را یک آرمان والا و عملیاتی برای این حرفه می‌داند و همه فعالان و تلاشگران این حوزه باید در جهت تحقق آن بکوشند.

بدیهی است که همدلی و اتحاد به عنوان دو غایت ارزشمند در روابط عمومی، در دو حوزه و قلمرو معنا می‌یابد و باید تحقق پیدا کند: نخست، مدیران و متخصصان روابط عمومی در همه سازمان‌ها، نهادها، و شرکت‌ها باید برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به گونه‌ای طراحی و اجرا کنند که پایه‌های همدلی و وحدت در میان همه اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی، اعم از کارشناسان، دفاتر، و تشکل‌ها روزبه‌روز مستحکم‎تر و پایدارتر شود. دوم، هر قدمی که روابط عمومی‌ها در مسیر اطلاع‌رسانی، پاسخگویی، و تبیین رویدادها، فعالیت‌ها، و واقعیات سازمانی بر می‌دارند باید زمینه ساز ایجاد و تقویت و تداوم همدلی و اتحاد در میان مخاطبان و در مقیاس وسیع‌تر در میان آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی باشد و از هرگونه تک‌روی و حرکت درجهت ایجاد تفرقه میان مردم پرهیز شود.

در هفته روابط عمومی جا دارد به این نکته راهبردی اشاره شود که سرمایه اجتماعی، یک رکن اساسی و بنیان قوی برای استقرار و موفقیت دولت است و بی تردید، روابط عمومی‌ها می‌توانند در ایجاد و تقویت و حفظ این سرمایه ارزشمند، یار و یاور دولت باشند، به شرط آنکه دولت و همه مسئولان کشور در سطوح و حوزه‌های گوناگون، اهمیت و جایگاه واقعی روابط عمومی را درک کنند و برای تقویت جایگاه آن و حمایت از اهداف و برنامه‌های راهبردی این حرفه، همه تلاش خود را به کار گیرند.

خانه روابط عمومی ایران بر این حقیقت مسلم پای می‌فشارد که روابط عمومی‌ها باید احترام به مردم، امیدآفرینی، روشنگری و شفافیت، تمرکز بر نیازهای ویژه نسل جوان برای کسب آگاهی از واقعیات جامعه را از وظایف ذاتی و در راستای رسالت اصلی خود بدانند.

خانه روابط عمومی ایران در جایگاه یک تشکل مردم نهاد فراگیر، ملزم است بار دیگر بر ضرورت انتصاب مدیران روابط عمومی براساس شایستگی‌های علمی، حرفه‌ای، شخصیتی، و بینشی تأکید کند و آمادگی خود را برای تدوین معیارهای این گونه انتصابات و ارائه مشورت‌های دلسوزانه و تخصصی اعلام می دارد.

خانه روابط عمومی ایران، در کنار سایر تشکل‌ها در این حوزه، آمادگی و اشتیاق خود را برای تحقق شعار راهبردی امسال مهار تورم و رشد تولید و جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اعلام می دارد و از ارائه رهنمودها و مشورت‌های تخصصی در این زمینه به مدیران و برنامه‌ریزان دریغ نخواهد کرد.

خانه روابط عمومی ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

خانه روابط عمومی ایران، هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۲ را به همه تلاشگران این حوزه، اعم از مدیران و کارشناسان در روابط عمومی‌های سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و نهادهای عمومی و تشکل های مردم‌نهاد تبریک می‌گوید و امیدوار است اراده‌ای قوی و واقعی در دولتمردان برای درک اهمیت حرفه راهبردی روابط عمومی، ثبات مدیریتی در این حوزه، حمایت مالی و تأمین بودجه‌های درخواستی، استقلال سازمانی و عدم ادغام روابط عمومی در حوزه های عملیاتی دیگر در سازمان، و به رسمیت شاختن روابط عمومی در ردیف مشاغل سخت، شکل گیرد و شاهد اقدامات جدی از سوی تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان‌در این زمینه باشیم، به گونه‌ای که رویکردهای مردم‌داری، شناخت و احترام به افکارعمومی، ترویج گفتمان و تعامل، همفکری و همدلی در میان مسئولان و در میان مردم، مسیر رشد و تکامل را طی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.