تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 0:36
کد خبر : 137944

رشد ۱۸ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

رشد ۱۸ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

آرمان شرق-گروه اقتصاد:علیرضا جعفرپور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با تشریح اقدامات مهم در حوزه فرآوری نفت خام با اشاره به افزایش تولید بنزین یورو ۵ گفت: در سال ۱۴۰۰ تولید روزانه بنزین این پالایشگاه به صورت متوسط حدود ۳۳ و ۹ دهم میلیون لیتر در روز بود که در سال ۱۴۰۱ با ۵ درصد رشد به ۳۵/۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

رشد ۱۸ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: تولید بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه ۴۱ میلیون لیتر در روز است.

علیرضا جعفرپور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با تشریح اقدامات مهم در حوزه فرآوری نفت خام با اشاره به افزایش تولید بنزین یورو ۵ گفت: در سال ۱۴۰۰ تولید روزانه بنزین این پالایشگاه به صورت متوسط حدود ۳۳ و ۹ دهم میلیون لیتر در روز بود که در سال ۱۴۰۱ با ۵ درصد رشد به ۳۵/۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی با اشاره به آمار تولید سال جاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تولید بنزین این پالایشگاه ۴۱ میلیون لیتر در روز است که در مجموع نسبت به دو سال گذشته ۱۸ درصد رشد تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده است.

جعفرپور گفت: همچنین ۴ میلیون لیتر انواع محصولات بنزینی و اجزای آن تحویل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور می‌شود تا تولید بخشی از بنزین کشور در دیگر پالایشگاه‌های کشور انجام شود از این رو در مجموع به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۴۵ میلیون لیتر بنزین مورد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یکی دیگر از کار‌های مهم این مجموعه را افزایش ظرفیت تصفیه هیدروژنی و شیرین سازی فرآورده‌های نفتی اعلام کرد و افزود: از جمله محصولات دیگر این پالایشگاه انواع نفتا، نفت سفید و نفتِ گاز است که در سال گذشته با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفتِ گاز توانستیم حدود ۱۵ میلیون لیتر نفتِ گاز تولیدی پالایشگاه را به نفتِ گاز یورو ۵ تبدیل کنیم.

وی از دیگر اقدامات موثر در حوزه پالایش و پخش فراورده‌های نفتی این مجتمع را ایجاد زیرساخت لازم برای صادرات نفت سفید دانست و گفت: ما نفت سفید ترش را با تصفیه به نفت سفید شیرین شده با قابلیت صادرات تبدیل کرده ایم و انشالله در روز‌های آینده صادرات آن را آغاز خواهیم کرد.

جعفرپور از دیگر کار‌های مهم این مجموعه را که باعث ارز آوری برای کشور شده، احیای مجدد زیرساخت‌های صادرات دریایی گاز مایع در جنوب کشور خواند و ادامه داد: از سال گذشته تاکنون مقادیر زیاد گاز مایع از طریق صادرات دریایی انجام شده است و ارز قابل قبولی برای کشور به ارمغان آورده است.

 


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.