تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 10:01
کد خبر : 133389

راهنمای رفع برق بدنه پکیج ایران رادیاتور

راهنمای رفع برق بدنه پکیج ایران رادیاتور

پکیج‌های دیواری با استفاده از برق، گاز و آب کار می‌کنند. اما همانند سایر دستگاه‌های الکتریکی، ممکن است در مواجهه با برخی مشکلات فنی، مشکلات برقی در بدنه این دستگاه به وجود آید. در ادامه دلایل و راه‌هایی برای رفع مشکل برق بدنه یکی از پرکاربردترین پکیج‌ها یعنی ایران رادیاتور آورده شده است. ۷ علت

پکیج‌های دیواری با استفاده از برق، گاز و آب کار می‌کنند. اما همانند سایر دستگاه‌های الکتریکی، ممکن است در مواجهه با برخی مشکلات فنی، مشکلات برقی در بدنه این دستگاه به وجود آید. در ادامه دلایل و راه‌هایی برای رفع مشکل برق بدنه یکی از پرکاربردترین پکیج‌ها یعنی ایران رادیاتور آورده شده است.

۷ علت برق‌گرفتگی بدنه پکیج ایران رادیاتور و راهکارهایی برای رفع آن

برق‌گرفتگی بدنه این پکیج ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله خرابی قطعات الکترونیکی، نصب ناصحیح و نقص در طراحی سیستم باشد. برای رفع این مشکل، می‌توانید به روش‌های زیر رجوع کنید:

۱- منبع تغذیه

بررسی کنید که منبع تغذیه دستگاه شما درست عمل می‌کند یا خیر؟ ممکن است فشار برق بالا بوده و باعث برق‌گرفتگی شده باشد. در این صورت، می‌توانید با نصب یک ولتاژ استابلایزر، مشکل را حل کنید.

۲- سیم‌ها و اتصالات

ممکن است سیم‌ها و اتصالات بدنه پکیج ایران رادیاتور دچار خرابی و یا رطوبت شده باشند و باعث برق‌گرفتگی شده باشند. در این صورت، می‌توانید با تعویض سیم‌ها و اتصالات خراب، مشکل را حل کنید.

۳- آسیب‌دیدگی روکش یا محافظ سیم‌کشی

علاوه بر خارج شدن سیم از محل قرارگیری خود، ممکن است روکشی (که به عنوان عایق عمل می‌کند)، نیز دچار آسیب دیدگی شود.‌ روکش از این محل آسیب‌دیده برق خارج می‌کند و باعث برق در بدنه پکیج ایران رادیاتور می‌شود. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیر کار حرفه‌ای در زمینه تعمیر این دستگاه کمک خواسته تا با بررسی دقیق مشکل را برطرف کند.

۴- خرابی یا آسیب دیدن قطعات برقی

قطعات الکتریکی نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارد و آسیب دیدن هر کدام از قطعات مانند فنِ پکیج، جرقه‌زن و غیره باعث مختل شدن و انتقال برق به قسمت خارجی و بدنه می‌شود.

با سرویس کردن دستگاه، به صورت دوره‌ای (شش ماه یکبار) می‌توانید مشکلات دستگاه را پیدا کنید و آن را رفع کرده و حتی از به وجود آمدن ایرادات جدید جلوگیری کنید. چنانچه توان تعمیر قطعات برقی را ندارید، در اولین فرصت با یک متخصص تعمیر پکیج ایران رادیاتور تماس گرفته تا در محل سکونت شما حاضر شود.

۵- استفاده نکردن از کابل یا سیم ارت

یکی از دلایل مهم برق در بدنه پکیج، عدم اتصال کابل ارت است. سیم ارت یا ارث، برای جلوگیری از برق‌گرفتگی و انتقال بار الکتریکی اضافی دستگاه‌های برقی، به زمین کاربرد دارد. در این صورت اگر از کابل استفاده نشود، بار الکتریکی برق اضافی به زمین منتقل نشده و برق در بدنه دستگاه به وجود می‌آید. در نتیجه با هدف جلوگیری از مشکل برق‌گرفتگی از پکیج، با استفاده از کابل ارت، نه تنها خطرات برق گرفتگی به دلیل نشتی جریان برق از بین می‌رود، بلکه ایمنی محیط زندگی خود را افزایش می‌دهید.

توجه: به هیچ عنوان استفاده از کابل ارت در نصب پکیج ایران رادیاتور را فراموش نشود.

۶- کثیفی و خرابی فیوزها

مهم‌ترین قطعه در پکیج فیوز است که وظیفه حفاظتی را برعهده دارد. جریان برقی که وارد برد می‌شود، ابتدا از فیوز گذر می‌کند و با ولتاژ مناسبی به برد می‌رسد. آسیب فیوز می‌تواند جریان برق با ولتاژ بالایی را به برد و سایر قطعات پکیج برساند و باعث ایجاد اتصال کوتاه و برق داشتن بدنه شود.

پس باید فیوز آسیب دیده و سوخته را عوض کرد. چون فیوز در مقابل اتصال کوتاه عمل نمی‌کند و برق ورودی را قطع نخواهد کرد.

۶- استفاده از خدمات تعمیر و نگهداری: استفاده از خدمات تعمیر و نگهداری می‌تواند به شما در رفع مشکل برق‌گرفتگی بدنه پکیج ایران رادیاتور کمک کند. بهتر است دستگاه خود را به صورت دوره‌ای برای تعمیر و نگهداری به تعمیرکار یا سرویس‌دهی مجاز بدهید.

۷. نصب غیر‌اصولی

نصب دستگاه باید تحت نظارت افراد متخصص (نصاب و تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور) باشد. چون دستگاه، اگر غیر‌اصولی نصب شود، سیم‌کشی دستگاه با مشکل روبه رو می‌شود. همچنین اتصال کابل ارت هم به درستی انجام نمی‌گیرد. پس حتما نصب و راه‌اندازی دستگاه‌تان را با کمک افراد متخصص انجام دهید.

سخن پایانی

این راه‌حل‌ها برای رفع مشکل برق بدنه پکیج ممکن است کمک‌کننده باشند، اما در صورتی که به هیچ عنوان نتوانستید این مشکل را حل کنید و یا به دلیل عدم تخصص فنی خود، امکان تشخیص مشکل را ندارید، بهتر است به تعمیرکار یا سرویس‌دهی مجاز دستگاه خود مراجعه کنید.

همچنین، برای جلوگیری از بروز مشکلات برقی در پکیج ایران رادیاتور، بهتر است دستگاه را بطور منظم تعمیر و نگهداری کنید. مثل: تمیز کردن فیلترهای هوا، تعویض قطعات خراب و سرویس دوره‌ای دستگاه. به این صورت، می‌توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و از هزینه‌های زیادتری جلوگیری کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.