بعد از سپاهان و پرسپولیس، نوبت به باشگاه استقلال رسیده تا از سوی کارگروه نقل و انتقالات مورد اتهام قرار بگیرد.

در حالی که از مدت‌ها پیش موضوع رعایت مقررات نقل و انتقالات از سوی مدعیان به چالش کشیده شده، این بار نوبت به استقلال رسید که در مورد چند مسئله از فعالیت نقل و انتقالات خود مورد سوال قرار بگیرد.

شب گذشته با حضور سه عضو کارگروه نقل و انتقالات، جلسه حساس پیرامون بررسی نقل و انتقالات باشگاه استقلال تشکیل شد که این جلسه در نهایت چند خروجی مهم داشت و قرار شد که استقلال تا چهارشنبه دفاعیه خود را ارائه کند.

در این جلسه نامه سازمان لیگ مبنی بر تعهد استقلال بر سقف قرارداد ۳۱۰ میلیارد تومانی ارائه شد و به نظر استقلال نیز اعلام کرده که باتوجه به پرداخت تمام بدهی خارجی، آنها اجازه هزینه ۳۲۵ میلیارد تومانی (مخصوص دارای مجوز حرفه‌ای) را داشتند.

با این حال استقلال در مورد چند موضوع باید دفاعیه خود را ارائه کند:

۱. امضای چند قرارداد داخلی و ارائه نشده به سازمان لیگ
۲. قرارداد و مالیات بازیکن خارجی جدید، بلانکو
۳. واریزی بیشتر به چند بازیکن و مربی
۴. عدم احتساب رضایتنامه خالدآبادی در مجموع هزینه‌ها
۵. موضوع احتساب مالیات یامگا در بودجه این فصل

نکته مهم اینکه استقلال واریزی یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی به سعید مهری را برای پرداخت بدهی فصل گذشته محاسبه کرده اما از آن سو سازمان لیگ نیز اعلام کرده که این بازیکن برای فصل آینده نمی‌تواند ۲۰ درصد بیشتر از قرارداد نازل کنونی در استقلال دریافت کند.

از سوی دیگر پرونده قرارداد مهدی هاشمی‌نسب نیز مورد سوال قرار گرفت و باید دید استقلال در مورد قرارداد او و میزان واریزی چه پاسخی خواهد داشت.

این در حالی است که شکایت باشگاه آلومینیوم نیز به قوت خود باقی است و حتی این موضوع هم در جلسه سازمان لیگ مورد اشاره اجمالی قرار گرفت. با این حال موضوع اصلی شاید همان عبور استقلال از سقف قرارداد ۳۱۰ میلیاردی باشد که البته این باشگاه معتقد است امکان هزینه تا ۳۲۵ میلیارد را داشته است!

به هر حال در روزهای بعد از دفاعیه استقلال به این کارگروه، حکم نهایی صادر خواهد شد؛ حکمی که پرسپولیس و سپاهان بیش از همه انتظار شدت آن را می‌کشند.

باشگاه سپاهان به دلیل عبور از سقف بودجه با کسر امتیاز به ازای هر بازی و در مجموع جریمه ۴ امتیازی مواجه شد اما پرسپولیس چون از سقف عبور نکرده بود فقط به دلیل مالیات قرارداد گولسیانی یک امتیاز جریمه شد و با توجه به عبور استقلال از سقف ۳۱۰ میلیاردی به نظر می رسد جریمه این باشگاه باید مشابه سپاهان باشد.