تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 18:42
کد خبر : 138018

راهنمای خرید ظروف مسی به همراه معرفی روشگاه معتبر خرید مس

راهنمای خرید ظروف مسی به همراه معرفی روشگاه معتبر خرید مس
در این مقاله یک راهنمای خرید برای انواع ظروف مسی زنجان به همراه معرفی یک فروشگاه معتبر می پردازیم

راهنمای خرید ظروف مسی تزیینی

امروزه همه افراد بیشتر به دکوراسیون و لوازم تزیینی موجود در منزل خود اهمیت می‌دهند به همین دلیل تولیدکننده‌ها ظرف‌ها را با تنوع بیشتری به بازار عرضه می‌کنند. از طرفی ظروف مسی از دیرباز در ایران وجود داشته و به‌نوعی حس شکوه و مجلل بودن به خانه القا می‌کند. اگر تمایل دارید این ظروف زیبا را خریداری کنید و با معیارهای مهم در تعیین قیمت ظروف مسی دکوری آشنا شوید، با ما همراه باشید.

انواع ظروف مسی تزیینی

ازآنجایی‌که کشور ایران از لحاظ هنر و هنرمند جز غنی‌ترین کشورها در جهان است، تنوع زیادی در ظروف مسی موجود در بازار ما وجود دارد. به همین دلیل شما برای خرید ظرف‌های مسی می‌توانید با توجه به سلیقه و چیدمان منزل خود، یکی از آنها را خریداری کنید. انواع ظروف مسی موجود در بازار عبارت‌اند از:

  • ظروف مسی فیروزه
  • ظروف مسی ملیله‌کاری
  • ظروف مسی نقره‌کوب
  • ظروف مسی خاتم‌کاری
  • ظروف مسی قلمکاری
  • ظروف مسی الماس‌تراش
  • ظروف مس پرداز

بهترین ظرف مسی برای دکوراسیون کدام است؟

به‌طورکلی انواع ظروف مسی را می‌توان به‌عنوان تزیین یا ظروف مصرفی استفاده کرد. ازآنجایی‌که در این مطلب درباره ظروف مسی دکوری صحبت می‌کنیم، در ادامه بیشتر ظرف‌های مناسب برای استفاده در دکوراسیون منزل را معرفی خواهیم کرد. برخی از مهم‌ترین ظروف مسی تزیینی شامل موارد زیر است:

  • سماور مسی
  • قوری مسی
  • سینی مسی
  • چراغ گردسوز
  • تابلو قلمکاری
  • آینه و شمعدان
  • انواع دیوارکوب مسی
  • گلدان
  • انواع ظروف پذیرایی مانند قندان، ظرف میوه و…

فواید ظروف مسی

یکی از کالاهایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و به وفور وجود دارد ظروف مسی است. فروشگاه‌ها انواع اقسام مختلف ظروف را برای اهداف مختلف ارائه می‌‌دهد. اما آیا این ظروف ایمن بوده و برای سلامتی ما مفید هستند؟ در ادامه به بررسی فواید ظروف مسی خواهیم پرداخت.

فواید ظروف مسی برای بدن

فواید ظروف مسی برای بدن

ظروف مسی می‌‌توانند هموگلوبین را افزایش دهند و توانایی سم زدایی بدن را دارند البته باید به یاد داشته باشید که غذاهای ترش را نباید در مس نگهداری کرد. استفاده از مس را برای پخت و پز هم در بین افراد مرسوم است اما استفاده بیش از حد می‌‌تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. مس با پوشش فلزی گزینه بهتری است که می‌‌توان برای مصارف روزانه از آن استفاده کرد.

طبق یافته‌های علمی فرد می‌تواند با مصرف یک لیوان آب مانده در لیوان مسی پس از بیدار شدن در ابتدای صبح، فواید زیادی را برای بدن کسب کند. مصرف منظم آب غنی شده با مس می‌‌تواند طول عمر را افزایش داده و سطح ایمنی و تناسب اندام را افزایش دهد.

جالب توجه است که مس به دلیل خواص ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد التهابی خود شناخته شده است. علاوه بر این، سرشار از آنتی اکسیدان است که به حذف رادیکال‌های آزاد مضر از بدن کمک می‌‌کند که ممکن است باعث بیماری‌های تهدید کننده زندگی مانند سرطان شود.

کمبود مس باعث مشکلات سلامتی می‌‌شود. با این حال بدن برای حفظ عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد. بنابراین می‌‌توان با مصرف آب مانده در ظروف مسی از ابتلا به فشار خون جلوگیری کرد یا خطر آن را کاهش داد.

محصولات مسی

محصولات مسی یکی از قدیمی‌ترین لوازم هستند. از این محصولات برای پخت‌ و پز، پذیرایی، تزیین و …. استفاده می‌کنند. این ظروف از ظاهر بسیار زیبا و منحصر به‌ فردی  برخوردار شده‌اند و خواص و ویژگی‌های خاصی نیز دارند. وجود ویژگی‌های قابل‌ توجه موجب شده تا در حال حاضر بسیاری از افراد به‌ ویژه بانوان به استفاده از این محصولات در منزل تمایل داشته باشند. بسیاری از این افراد به دنبال یافتن فروشگاه محصولات مسی معتبرند تا به خریدی مطمئن دست بزنند.

فرآیند تولید محصولات مسی

فرایند تولید محصولات و ظروف مسی

محصولات و ظروف مسی در حالت معمول به دو روش ماشینی و یا دست‌ساز طراحی و تولید می‌شوند. در روش ماشینی، این ظروف، با استفاده از دستگاه‌های پرس و فرایند خم کاری به وجود می‌آیند و در روش‌ دست‌ساز، به چکش‌کاری این محصولات اقدام می‌گردد. محصولات مسی که با استفاده از دستگاه‌های پرس به‌ وجود آمده‌اند، دارای برخی خطوط نازک و موازی هستند.
در شیوه‌ چکش‌کاری مس را در کوره قرار می‌دهند و برای این‌ که بتوانند به ظروف مورد نظر خود شکل دهند یک استادکار با استفاده از چکش، این ظروف را ایجاد می‌کند. بنابراین بر روی این نوع از ظروف مسی، جای چکش را مشاهده خواهید کرد.
از طرف دیگر ظروف و محصولات ساخته شده از جنس مس که به روش دست‌ساز طراح، تولید شده‌اند، از ضخامت بیشتر مس برخوردارند. ظروف مسی دست‌ساز، عمر و دوام بسیار بیشتری نسبت‌ به ظروف ماشینی دارند.  در صورتی‌ که از این محصولات برای پخت‌ و پز استفاده کنید غذای شما در آن‌ها دیرتر ته خواهد گرفت. از طرف دیگر قیمت ظروف مسی دست‌ساز و چکش‌کاری شده، از ظروف مسی ماشینی بیشتر است.

ویژگی‌ها و خواص محصولات و ظروف مسی

در حال حاضر میزان استفاده از محصولات و ظروف مسی افزایش قابل‌ توجهی پیدا کرده‌ است. یکی از دلائل استفاده‌ فراوان از این لوازم، خواص و ویژگی‌های منحصر به‌ فرد مس است. محصولات تولید شده از جنس مس، دارای خاصیت ضدمیکروب هستند و می‌توانند به عملیات قارچ کشی و یا ویروس کشی نیز دست بزنند.

مس باعث ایجاد گلبول‌های قرمز می‌شود. اگر شما در ظروف ساخته‌ شده از جنس مس، آب بنوشید به تقویت پوست و مو و همچنین مفاصل خود دست زده‌اید. مس کمک می‌کند تا رگ‌های خونی، سیستم ایمنی و استخوان‌های‌تان سالم بماند.

نکات لازم پیش از خرید محصولات و ظروف مسی

همان‌طور که می‌دانید مصرف میزان مشخصی از مس برای بدن ضرورت دارد. اما با این‌ حال فلز مس فلزی سمی محسوب می‌شود. بنابراین در استفاده از ظروف و محصولات ساخته شده از جنس مس، نباید زیاده‌روی کنید. چراکه در این‌ صورت امکان مسمومیت وجود خواهد داشت.
در حالت معمول و برای‌ اینکه از ایجاد مسمومیت توسط محصولات مسی پیشگیری به عمل آید، تولید کنندگان در فرایند تولید ظروف مسی، از  فلز قلع استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شما به خرید ظروف مسی پخت و پز، مثلاً قابلمه مسی علاقه دارید باید توجه کنید که داخل این محصول، حتماً از قلع استفاده‌ شده و درون قابلمه موردنظرتان از رنگ سفید برخوردار باشد.
لازم به ذکر است که ظروف و محصولات مسی در حال حاضر توسط تولید کنندگان در دو رنگ قرمز، که در واقع، رنگ خود فلز مس بوده و در رنگ سفید، که قلع شده‌ است، طراحی و تولید می‌شوند و روانه بازار مصرف می‌گردند.

بنابراین اگر تمایل دارید ظروف مسی را برای مصارفی از قبیل پخت‌ و پز و یا مصرف نوشیدنی‌ها و یا انواع ترشیجات، خریداری کنید، لازم است حتماً ظروفی را انتخاب کنید که قلع شده هستند و سطحی که با مواد مورد نظرتان در تماس قرار می‌گیرد، سفید است.
چراکه احتمال دارد این محصولات خوراکی، فلز مس را در خود حل کنند. اما در مواقعی که لایه‌ای از قلع بر روی این ظروف کشیده  شده باشد، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
اما اگر قصد خرید محصولات و ظروف مسی برای تزیین و دکوراسیون منزل دارید و یا می‌خواهید مواد غذایی از قبیل شکلات، آجیل، شیرینی و… را برای پذیرایی از مهمانانتان در این ظروف، جای دهید، می‌توانید ظروف مسی بدون قلع را نیز برای این کار در نظر بگیرید.

بهترین فروشگاه محصولات مسی

فروشگاه محصولات مسی

برای افرادی که قصد انتخاب و خرید یک محصول دارند در نظر گرفتن یک فروشگاه معتبر مناسب و با تجربه کافی نکته بسیار مهمی است. در هنگام خرید محصولات مسی نیز باید به این نکته توجه خاصی داشته باشید و فروشگاه محصولات مسی مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید.
به طور کلی می‌توان گفت فروشگاه محصولات مسی مناسب، مجموعه‌ای است که انواع و اقسام ظروف مسی برای پخت‌ و پز، پذیرایی، لوازم تزیینی و دکوری مسی و… را در خود جای داده است. بنابراین شما با مراجعه به چنین فروشگاهی می‌توانید تنوعی از محصولات ساخته‌ شده از جنس مس را مشاهده نمایید و به انتخاب و خرید آن‌ها دست بزنید.

از جمله این محصولات می‌توان به قابلمه مسی و یا دیگ‌های بزرگ مسی، سماور و پارچ آب مسی، لیوان، بشقاب و کاسه مسی، چنگال مسی و… اشاره کرد و یا گلدان‌های مسی، جا شمعی و… را نام برد.
این محصولات در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. قدمت و قیمت این ظروف نیز با یکدیگر دارای اختلافاتی است. به‌ طور معمول قیمت ظروف مسی قدیمی با قیمت ظروف مسی جدید متفاوت است. برای این‌ که بتوانید محصولات و ظروف مسی زنجان مورد نظرتان را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با کیفیت مناسب فراهم کنید می‌توانید به فروشگاه محصولات مسی توت کالا مراجعه نمایید.

با مراجعه به وب‌سایت و فروشگاه محصولات مسی توت کالا، امکان مشاهده و خرید انواع ظروف و محصولات مسی قدیمی و جدید با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌ به‌ صرفه و همچنین مشاهده قیمت مس برای شما فراهم خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.