تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 23:59
کد خبر : 132134

ذخیره ۳ میلیاردی معدن مس سریدون

ذخیره ۳ میلیاردی معدن مس سریدون

آرمان شرق-گروه اقتصاد: این کانسار به عنوان بزرگترین ذخیره مس پورفیری شناسایی شده در غرب آسیا و شمال آفریقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با تکیه بر دانش بومی و توان نیرو‌های متخصص، متعهد و جوان داخلی، کشف شده است.

ذخیره ۳ میلیاردی معدن مس سریدون

کشف بزرگترین ذخیره مس خاورمیانهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی رستمی گفت: معدن مس سریدون کرمان (بزرگترین معدن مس غرب آسیا) ۳ میلیارد تن ذخیره دارد و پیش بینی می شود ذخیره آن به بیش از چهار میلیارد تن برسد..
وی افزود: تاکنون تعداد ۱۰۶ حلقه گمانه اکتشافی با متراژی بیش از ۹۳ هزارمتر دراین کانسار حفاری شده که منجر به شناسایی منبع زمین‌شناسی با تناژی حدود ۳ میلیارد تن با عیار متوسط ۴۲ صدم درصد مس شده است.
به گفته رستمی، باتوجه به اینکه کار اکتشاف هنوز به پایان نرسیده و توسعه عملیات حفاری در دستور کار قرار دارد و حفر ۶۰ حلقه گمانه با متراژی بیش از ۸۰ هزار متر در مرحله دوم طراحی شده و در دست انجام است، پیش‌بینی می‌شود منبع زمین‌شناسی برآورده شده، تا ۴ میلیارد تن افزایش یابد.
مدیر عامل شرکت ملی مس ایران افزود: این کانسار به عنوان بزرگترین ذخیره مس پورفیری شناسایی شده در غرب آسیا و شمال آفریقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با تکیه بر دانش بومی و توان نیرو‌های متخصص، متعهد و جوان داخلی، کشف شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.