تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 0:34
کد خبر : 60897

سقوط قیمت دلارقطعی است

سقوط قیمت دلارقطعی است

ارمان شرق- قیمت دلار که با یک منطق خارج از بازار افزایش موقت پیدا کرده بود از شنبه هفته آینده با سرعت بیشتری کاهش خواهد یافت.

به گزارش تحریریه، قیمت دلار در بازار که با یک منطق خارج از قواعد مرسوم اقتصادی افزایش موقت پیدا کرده بود از شنبه هفته آینده با سرعت بیشتری کاهش خواهد یافت.
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با بیان اینکه باید نرخ ارز پایدار، متعادل و به دور از ایجاد نوسانات و شوک در اقتصاد کاهش یابد، گفت: در سامانه نیما دیروز ۲۵۰ میلیون دلار ارز توسط صادکنندگان عرضه شده که امری بی سابقه است.
جدای از اینکه در دوران ریاست همتی شاهد نوسانات بی پایان و شدید در بازار ارز بوده ایم که با شعار ایشان در تضاد کامل است، همزمانی افزایش قیمت دلار در بازار ارز و عرضه سنگین ۲۵۰ میلیون دلار از طرف صادرکنندگان باعث ابهام هایی شده است.
این حجم گسترده از ارز متعلق به صادرکنندگان خرد نیست و ضروری است تا بانک مرکزی هویت این عرضه کنندگان را به مردم و کارشناسان ارائه دهد تا مشخص شود که آیا گمانه زنی ها درباره هماهنگی خصولتی های بزرگ رانتی و بانک مرکزی در تنظیم نوسانات ارزی صحت دارد یا خیر؟
میز اقتصاد تحریریه چنین اتهامی را متوجه بانک مرکزی نمی کند، اما تاکید دارد که بانک مرکزی می بایست رانت اطلاعات را حراست کرده و توضیح دهد که افزایش پیاپی نرخ ارز در روزهای پایانی هفته جاری به چه دلیل اتفاق افتاد و آیا دارندگان ارزهای رانتی اعمال نفوذ غیرمستقیم داشته اند یا خیر.
این نوسانات شدید باعث نابود شدن توان تصمیم گیری بخش خصوصی شده و عنصر پیش بینی پذیری برای فعالان اقتصادی که مانند اکسیژن برای موجودات زنده است را از بین می برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.