تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 7:35
کد خبر : 144306

دلایل رد یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان به نامزدها اعلام شود

دلایل رد یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان به نامزدها اعلام شود

آرمان شرق-گروه سیاست:اگر کسی به هر دلیلی رد صلاحیت شد یا عدم احراز شد شورای نگهبان باید دلیلی که مدنظر بوده را بنا به درخواست فرد به صورت روشن و شفاف بیان کند که دلیل رد شدن شما چیست. یکی از موضوعات و فرصت های خوبی است که در قانون یعنی قانون انتخاباتی که اخیرا در اواخر بهار همین امسال تصویب شد، فراهم کرده و این یک فرصت است.

دلایل رد یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان به نامزدها اعلام شود

آرمان امروز: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه هفته مجلس میزبان برنامه بدون توقف شبکه سه بود.  و معتقد بود که شورای نگهبان در قانون جدید انتخابات به درخواست فرد باید دلایل رد صلاحیت یا عدم احراز را بیان کند. وی گفت:‌قانون انتخابات برای مجلس بعد از سیاست‌های کلان که درباره انتخابات بود، در مجلس یازدهم تجدیدنظر شد و قانون ابلاغ شد و یک فرصت‌های خوبی در این قانون فراهم شد. یکی از موضوعات که اینجا فراهم شده همین است که اگر کسی به هر دلیلی رد صلاحیت شد یا عدم احراز شد شورای نگهبان باید دلیلی که مدنظر بوده را بنا به درخواست فرد به صورت روشن و شفاف بیان کند که دلیل رد شدن شما چیست. یکی از موضوعات و فرصت های خوبی است که در قانون یعنی قانون انتخاباتی که اخیرا در اواخر بهار همین امسال تصویب شد، فراهم کرده و این یک فرصت است.

فرصت دیگری که در قانون انتخابات هست، بحث پیشگیری است اکنون یک موضوع بسیار ناصواب است و هرچه به آستانه انتخابات نزدیک می‌شویم، گروه‌ها و افراد مختلف و بحث‌های رسانه ای هر حرف دروغ و راستی را به هر شکل که می‌خواهند، می زنند. این از مشکلات جدی است و معمولا این موضوعات و توضیح این موضوعات رشد عظیمی در تراکنش و پخش دارد اما جواب آن ها را خیلی ها نمی شنوند. خیلی ها بحث نمی‌شود، یکی از موضوعات درستی که در قانون پیش بینی شده پیشگیری از این موضوع است یعنی در قانون انتخابات، قوه قضائیه مکلف شده، جلسات مربوط به آن نیز برگزار شده، دادستانی محترم کل هم الان این کار را دنبال می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.