تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397 - 12:00
کد خبر : 50033

در حل و فصل مسئله سوریه باید موضع تهران و دمشق در نظر گرفته شود

آرمان شرق:رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در حل و فصل مسئله سوریه باید موضع تهران و دمشق در نظر گرفته شود. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان نشست گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین در جمع خبرنگاران درباره سوریه گفت که در فرآیند حل

آرمان شرق:رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در حل و فصل مسئله سوریه باید موضع تهران و دمشق در نظر گرفته شود.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان نشست گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین در جمع خبرنگاران درباره سوریه گفت که در فرآیند حل و فصل بحران سوریه باید موضع تهران و دمشق در نظر گرفته شود.

پوتین همچنین به نقش ترکیه در این روند اشاره کرد و گفت که رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) نیز از هر فرصتی برای گفت‌وگو درباره حل بحران سوریه استفاده می‌کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که ایجاد منطقه بدون درگیری در ادلب به زودی عملیاتی شود.

ایران، روسیه و ترکیه از سال گذشته تاکنونه در چارچوب مذاکرات آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش کرده‌اند که به برقراری آتش‌بس در نقاط متعددی از سوریه و ایجاد مناطق کاهش تنش در این کشور منجر شده است. این کشورها اکنون سعی دارند کمیته‌ای را برای تدوین قانون اساسی سوریه تشکیل دهند که گفته می‌شود توافق بر سر تعدادی از اعضای آن حاصل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.