تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 8:32
کد خبر : 144823

دربی تهران در جایگاه بیست‌وهفتم دنیا

دربی تهران در جایگاه بیست‌وهفتم دنیا

آرمان شرق-گروه ورزش:امروز دربی ۱۰۲ ویترین فوتبال ایران است. این بازی هم می‌تواند به دنیا نشان دهد لیگ ایران می‌تواند باکیفیت‌تر باشد هم می‌تواند جوری رقم بخورد که بینندگان به خمیازه بیفتند و تنها منتظر بمانند برای مشخص شدن نتیجه و تعیین تکلیف خودشان. اینکه تا بازی بعدی دو تیم چطور باید با هواداران رقیب برخورد کنند. امیدواریم در این دربی خود ۹۰ دقیقه مهم‌تر از اتفاقات قبل و بعدش باشد. 

دربی تهران در جایگاه بیست‌وهفتم دنیا

اعتماد: چندی پیش نشریه انگلیسی فورفورتو در گزارشی به معرفی بزرگ‌ترین دربی‌های دنیا پرداخت که در ادامه خلاصه‌ای از آن را می‌آوریم.
این نشریه نوشت: فوتبال ممکن است فقط یک بازی باشد، اما در عین حال یک جنگ هم هست. ما بزرگ‌ترین دربی‌ها را از سراسر جهان انتخاب کرده‌ایم که شور، شدت و احساسات گهگاه بدی را برمی‌انگیزد. از بوئنوس آیرس گرفته تا کشور باسک، اینها شدیدترین رقابت‌ها در این ورزش  هستند.
این نشریه در ادامه لیست ۳۲ دربی مهم دنیا را منتشر کرده است که در صدر آن دربی‌ آرژانتین بین ریورپلاته و بوکاجونیورز به چشم می‌خورد. همچنین دربی اسکاتلند بین سلتیک و رنجرز و بازی الکلاسیکو بین رئال و بارسا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دادند. دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس در این فهرست در رده ۲۷ جا گرفته است.
نشریه فورفورتو درباره دربی تهران نوشت: دو باشگاه موفق ایران یک استادیوم مشترک دارند اما در چیزهای دیگر هیچ اشتراکی ندارند! پرسپولیس هنوز به عنوان تیم طبقه کارگر تهران شناخته می‌شود، در حالی که استقلال به‌طور سنتی از طبقه متوسط حمایت می‌کند.
در ادامه آورده است: زمانی که این دو باشگاه به میدان بروند، فضایی داغ ایجاد می‌شود و ورزشگاه آزادی اغلب ساعت‌ها قبل از شروع بازی پر شده است.
ایستادن دربی تهران در رتبه ۲۷ مهم‌ترین دربی‌های دنیا از نگاه نشریات تخصصی فوتبال افتخار بزرگی است. سالانه بیش از صدها دربی‌ در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود ولی فقط چند تا از آنها خاصیت بین‌المللی پیدا می‌کنند. دربی تهران یکی از آنهاست. بخش مهمی از جایگاه دربی تهران بین دربی‌های دنیا به خاطر شور و حرارت هواداران است. هوادارانی که همه آرزوهای فوتبالی‌شان را سر همین یک بازی قمار می‌کنند و اگر ببرند تا مسابقه بعدی بساط کیف‌شان به راه است و اگر ببازند یا دست به دامان تاریخ می‌شوند یا سکوت پیشه می‌کنند تا شانس بعدی.
همین حساسیت‌ها همیشه روی کیفیت دربی تاثیر گذاشته است. معمولا دو تیم استقلال و پرسپولیس در تقابل‌های روبرو ابتدا به دنبال نباختن هستند چرا که می‌دانند تبعات یک مساوی بی‌کیفیت بسیار بسیار کمتر از شکست است. اما می‌توان از دو مربی جوان و آینده‌دار فوتبال ایران یعنی جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی و همچنین ستاره‌های دو تیم این درخواست را داشت که نمایشی در شأن جایگاه این دربی در سطح جهان ارایه بدهند. البته که انتظار سختی است.
هر کدام از مربیان و بازیکنان می‌دانند حتی اگر بهترین و زیباترین نمایش ممکن را هم ارایه دهند در صورت باخت به چهارمیخ کشیده می‌شوند و کسی از کیفیت بازی‌ که آنها ارایه دادند چیزی نخواهد گفت. اینجا یک دوراهی مشخص است.
یا متعهد بودن به فوتبال و تلاش برای ایجاد حداکثر لذت در تماشاچیان یا محافظه‌کاری برای فرار از تبعات احتمالی.
امروز دربی ۱۰۲ ویترین فوتبال ایران است. این بازی هم می‌تواند به دنیا نشان دهد لیگ ایران می‌تواند باکیفیت‌تر باشد هم می‌تواند جوری رقم بخورد که بینندگان به خمیازه بیفتند و تنها منتظر بمانند برای مشخص شدن نتیجه و تعیین تکلیف خودشان. اینکه تا بازی بعدی دو تیم چطور باید با هواداران رقیب برخورد کنند. امیدواریم در این دربی خود ۹۰ دقیقه مهم‌تر از اتفاقات قبل و بعدش باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.