تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1403 - 21:09
کد خبر : 150919

حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق/ ۷نفر شهید شدند/واکنس سازمان ملل، آمریکا و امارات

حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق/ ۷نفر شهید شدند/واکنس سازمان ملل، آمریکا و امارات

آرمان شرق-گروه بین الملل: سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نایل آمد.سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق/ ۷نفر شهید شدند/واکنس سازمان ملل، آمریکا و امارات

 

 

خبرگزاری ها از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خبر دادند.

به گزارش «انتخاب»،  این خبرگزاری نوشت که برخی منابع از احتمال شهادت ۶ نفر در این حمله خبر می‌دهند اما هنوز امار رسمی اعلام نشده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با اول آوریل ۲۰۲۴ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «ما گزارش ها را دیده ایم. ما بسیار نگران چنین گزارش هایی هستیم. منتظر دریافت اطلاعات بیشتر هستیم».

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این حمله نقض حاکمیت دو کشور محسوب می شود؟ پاسخ داد: ما هنوز گزارش کامل دریافت نکرده ایم، زمانی که اطلاعات کامل شوند، پاسخ  خواهیم داد.

دوجاریک همچنین در پاسخ به سوال دیگری افزود: ما پیش از این شاهد حملات در سوریه بوده ایم‌ که منجر به کشته شدن غیر نظامیان شده است و ما همه این حملات را محکوم می کنیم. اما در مورد حمله امروز زمانی اظهار نظر خواهیم کرد که واقعیت ها را بدست آوریم.

معاون سردار زاهدی هم از شهدای امروز دمشق است

تسنیم نوشت: «سردار حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی نیز از شهدای امروز حمله رژیم صهیونیستی به دمشق است.

سفیر ایران: اسرائیل با ۶ موشک کنسولگری را هدف قرار داد / ۷ نفر شهید شدند

سفیر ایران در سوریه گفت: اسرائیل با شش موشک کنسولگری را هدف قرار داد.

او گفت: ۷ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق، گفت که این رژیم هیچ احترامی برای قوانین بین‌الملل قائل نیست.

اکبری همچنین گفت که «ما از ملت مقاوم [فلسطین] حمایت خواهیم کرد و هیچ ترسی از جنایتکاری این رژیم نداریم».

سردار محمدرضا زاهدی که بود؟

مهر نوشت: سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نایل آمد.

سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود.

زاهدی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت.

سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

این سردار والامقام در جنایت حمله هوایی امروز صهیونیست‌ها به دمشق به شهادت رسید.

تصویری از محل سفارت و کنسولگری ایران در دمشق

حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه / ساختمان کاملا تخریب شد/ یک خبرگزاری داخلی: سفیر ایران در سلامت است

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا زاهدی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله جنگنده های اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید.

حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه / ساختمان کاملا تخریب شد/ یک خبرگزاری داخلی: سفیر ایران در سلامت است

خسارات وارده به ساختمان های اطراف

العالم اعلام کرد: ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به‌طور کامل ویران شد.

حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنار سفارت ایران در دمشق / ساختمان سفارت ایران تخریب شد / شبکه ۱۳ اسرائیل: هدف احتمالی حمله، یک شخصیت بلندپایه ایرانی بود / تسنیم: احتمال شهادت ۶ نفر وجود دارد / یک خبرگزاری داخلی: سفیر ایران در سلامت است

تصویر خبرگزاری دولتی سوریه از تخریب ساختمان سفارت ایران در دمشق

حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنار سفارت ایران در دمشق / ساختمان سفارت ایران تخریب شد / شبکه ۱۳ اسرائیل: هدف احتمالی حمله، یک شخصیت بلندپایه ایرانی بود / تسنیم: احتمال شهادت ۶ نفر وجود دارد / یک خبرگزاری داخلی: سفیر ایران در سلامت است

ارزیابی‌های اولیه «شبکه ۱۳» اسرائیل

«شبکه ۱۳» اسرائیل اعلام کرد: ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که هدف احتمالی در دمشق یک شخصیت بلندپایه ایرانی است.

حمله به کنسولگری ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است/  ایران قطعا در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد اما در کوتاه مدت شاهد افزایش فشار محور مقاومت بر رژیم خواهیم بود

بدون شک ایران پاسخ این اقدام را در زمان و مکان مناسب خواهد داد اما وارد این بازی های خطرناک نخواهد شد.

پس از قطعنامه شورای امنیت رژیم صهیونیستی میخواهد بحران را به خارج از اراضی اشغالی بکشاند/ حمله به کنسولگری ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است/  ایران قطعا در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد اما در کوتاه مدت شاهد افزایش فشار محور مقاومت بر رژیم خواهیم بود

به گزارش روزپلاس، حسن هانی زاده، کارشناس مسایل بین الملل در گفتگو با روزپلاس در خصوص هدف رژیم صهیونیستی از حمله به سفارت ایران در سوریه گفت: رژیم صهیونیست می خواهد بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل  و پای ایران را به عنوان یک قدرت توانمند منطقه ای به این بحران باز کند.
وی‌ادامه داد: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری و مقر سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند تن از مستشاران نظامی ایران شد، نقض اشکار قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی است. مقرهای دیپلماتیک خارجی از هر گونه تعرض مصون هستند. لذا این اقدام نقض قوانین بین المللی است و این موضوع پیامدهای خطرناکی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

بعد از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت ناظر بر آتش بس در غزه نیز بنیامین نتانیاهو برای خروج از بحران غزه در تلاش است که این بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل  و پای ایران را به عنوان یک قدرت توانمند منطقه ای به این بحران باز کند.

در واقع صهیونیست می خواهد با این اقدام، ایران را وادار به یک عکس العمل شتابزده کند. به همین دلیل بمباران محل کنسولگری ایران دارای اهداف کاملا دقیقی است که از سوی رژیم صهیونیستی تدوین شده و می‌خواهند ایران را وادار به یک جنگ و عکس العمل شتابزده کنند.

بدون شک ایران پاسخ این اقدام را در زمان و مکان مناسب خواهد داد اما وارد این بازی های خطرناک نخواهد شد. محور مقاومت در آینده فشارهای خودش را علیه رژیم صهیونیستی تشدید خواهد کرد هم حزب الله در لبنان،هم انصارالله در یمن و هم مقاومت در عراق با هماهنگی حماس و جهاد اسلامی پاسخ های لازم را خواهند داد.

امیرعبداللهیان خواستار واکنش جدی جامعه جهانی به اقدام رژیم صهیونیستی شد

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای سوریه ای خود عواقب حمله به کنسولگری ایران در دمشق را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و خواستار واکنش جدی جهانی به این جنایت شد.

وزارت خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد: در پی تجاوز ددمنشانه عصر امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفت. دو وزیر در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه سوریه در این گفت‌و‌گو حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق ، گفت: نتانیاهو بدلیل شکست های پی در پی رژیم اسراییل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست ها ، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

امیرعبداللهیان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون های بین المللی دانست و مسوولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

رسانه های رسمی ایران تأیید کردند که سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیست ها به دمشق به شهادت رسیده است.

رژیم صهیونیستی غروب امروز ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد.

برخی منابع می‌گویند که بین ۵ تا ۷ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است.

سپاه: در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سردار زاهدی، سردار حاج رحیمی و ۵ تن از افسران همراه آنان به شهادت رسیدند

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان آنان شامل ۱. حسین امان اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و سید علی صالحی روزبهانی در حمله اسرائیل در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در «جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق» خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا  بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ(آل عمران ۱۶۹)

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند :

در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه ، ساعاتی قبل (عصر روز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳)  هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم ” سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی” و “سرتیپ پاسدار محمدهادی  حاجی رحیمی”  از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز  دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه  آنان به شرح زیر به فیض شهادت نائل آمدند :

۱. شهید حسین امان اللهی

۲. شهید  سید مهدی جلالتی

۳. شهید محسن صداقت

۴. شهید علی آقا بابایی

۵. شهیدسید علی صالحی روزبهانی

با محکومیت شدید این جنایت و تبریک و تسلیت شهادت شهدای گرانقدر به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)  خانواده های معظم و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی ؛  برنامه‌های انتقال ، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدا متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.