درباره اینکه حق پخش واقعی فوتبال ایران چقدر است، همیشه اظهارنظرهای متفاوتی وجود داشته و اعداد گوناگونی تخمین زده شده است. در تازه‌ترین گزارش پیرامون این موضوع، «ایسنا» به مدل‌های توزیع حق پخش در لیگ‌های معتبر اروپایی اشاره کرده است. این رسانه در ادامه از قول صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی و عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران می‌نویسد: «ما مبلغی را پیش‌بینی نکردیم و AFC و فیفا آن را ارزیابی و اعلام کردند که حدود ۴۵۰میلیون یورو ارزش لیگ برتر برای حق پخش است.

ما این پول را نخواستیم؛ اما چیزی را که برای کشور امکان‌پذیر و منطقی است، در نظر بگیرند؛ عددی که فوتبال را درمان می‌کند و در کارگروهی آن را بررسی کنند.» و بعد هم تحلیل خود ایسنا: «در این گزارش، تصور می‌کنیم که دری به تخته خورده و ۴۵۰میلیون یورو حق پخش تلویزیونی به فوتبال داده شده که باتوجه به مبنای سازمان لیگ فوتبال برای قیمت دلار (۵۰ هزار تومان) معادل ۲۴ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان است. حال اگر قرار باشد این ۴۵۰میلیون یورو براساس قوانین پریمیرلیگ تقسیم شود، نیمی از آن به صورت مساوی و نیم دیگر براساس رتبه هر تیم بین ۱۶باشگاه لیگ برتر تقسیم خواهد شد. با این اوصاف ۲۲۵میلیون یورو به صورت مساوی، ۵/ ۱۱۲میلیون یورو براساس میزان بازدید تلویزیونی و ۵/ ۱۱۲میلیون یورو براساس رتبه پایانی بین ۱۶باشگاه لیگ برتری تقسیم می‌شود. اگر فقط همان نیمی از حق پخش تلویزیونی که قرار است به صورت مساوی بین تیم‌ها تقسیم شود، به آنها برسد، به این معناست که هر باشگاه به رقمی معادل ۷۵۰میلیارد تومان (۱۵ میلیون دلار) می‌رسد. این در حالی است که براساس فرم بودجه ارائه‌شده توسط باشگاه‌ها، بیشترین بودجه برای حقوق و دستمزد بازیکنان مربوط به تراکتور با ۳۲۹میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان است.»