تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 7:56
کد خبر : 127852

جزئیات لایحه «ارتقای امنیت زنان»؛ ارسال تصاویر و پیام‌ مستهجن برای زنان جرم است

جزئیات لایحه «ارتقای امنیت زنان»؛ ارسال تصاویر و پیام‌ مستهجن برای زنان جرم است

آرمان شرق-گروه جامعه:در لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» که امروز کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ارسال تصاویر مبتذل و مستهجن برای زنان جرم‌انگاری شده و شامل جریمه نقدی می شود.

جزئیات لایحه «ارتقای امنیت زنان»؛ ارسال تصاویر و پیام‌ مستهجن برای زنان جرم است

فارس: در لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» که امروز کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ارسال تصاویر مبتذل و مستهجن برای زنان جرم‌انگاری شده و شامل جریمه نقدی می شود.

امروز کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

این این لایحه یک فوریتی که صبح امروز از نمایندگان رای مثبت گرفت، با هدف حمایت از زنان در ۵۰ ماده تنظیم شده است که بر اساس آن هر دستگاه و وزارتخانه ای وظایف مشخصی در مورد آن دارد.

یکی از مواردی که در آن مورد توجه قرار گرفته، جرم‌انگاری ارسال تصاویر و پیام های مستهجن برای زنان است. بر اساس ماده ۳۰ این لایحه، هرکس بدون رضایت و برخلاف تمایل زنی، به وسیله سامانه‌های کامپیوتری یا هر وسیله دیگری ،پیام، تصویر یا نماد مستهجن یا مبتذل برای وی ارسال کند، مستوجب مجازات می‌شود. البته به شرط آنکه این اقدام، نوعاً موجب آزار روحی نسبت به افراد متعارف شود.

همچنین تصریح شده است در صورتی که پیام و تصاویر ارسالی مستهجن باشد، فرد خاطی به جزای نقدی درجه شش (بین ۲ تا ۸ میلیون تومان) و در صورتی که مبتذل باشد، به جزای نقدی درجه هفت (بین یک تا دو میلیون تومان) محکوم می‌شود.

کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار با ۱۹۰ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر، به تصویب رسید. در مراحل بعدی نمایندگان در مورد متن هر ماده رای گیری می کنند تا در صورت احراز رای مثبت به قانون تبدیل شده و اجرایی شود. بنابراین امکان تغییر اعداد و ارقام تعیین شده برای مجازات ها توسط نمایندگان وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.