تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 8:16
کد خبر : 143666

توفان اقصی: پذیرش آتش‌بس!؟

توفان اقصی: پذیرش آتش‌بس!؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:در جنگ اراده و ایمان، ارتش اسراییل نتوانسته در برابر کتائب قسام که مثل شعله سیال زرهی از مرگ پوشیده‌اند و به تعبیر سرلشکر فایز الدویری، اسراییل با نیروهای ویژه‌ای روبه‌رو شده که دنیا مثل آنها را ندیده است. می‌روند مین ضد تانک را روی تانک مرکاوا کار می‌گذارند و به سلامت به پایگاه خود بازمی‌گردند. بدون کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله و لباس مناسب جنگ.

توفان اقصی: پذیرش آتش‌بس!؟

عطاالله مهاجرانی

اعتماد: تل‌آویو شلیک می‌شود. به روایت ابوعبیده سخنگوی کتائب قسام تاکنون، نزدیک به ۳۰۰ تانک و نفر‌بر زرهی و جرثقیل نابود شده است. نکته با اهمیت این است که تانک مرکاوا که نماد قدرت و هیبت ارتش اسراییل بوده و مانند قلعه‌ای پولادین حرکت می‌کند، ۹ تا ۱۰ نفر، تانک نمر تا ۱۱ نفر سرنشین دارند. یعنی وقتی تانکی با موشک‌های یاسین هدف قرار می‌گیرد، احتمال کشته شدن سرنشینان وجود دارد، آمار دفن شدگان روزانه از نظامیان اسراییلی در گورستان‌ها هم نشانه افزایش تلفات جنگ است، امری که معمولا ارتش اسراییل ارقام واقعی را پنهان می‌کند. اما نظامیانی که در صحنه جنگ حضور دارند که می‌دانند، فرماندهان یا دوستان‌شان کشته شده‌اند. خانواده‌ها که با خبر می‌شوند، روزنامه‌ها که می‌نویسند.
در واقع در غزه، در جنگ با سایه‌ها، با حماس که نه توپخانه دارد و نه هواپیمای جنگی و نه تانک و نفربر زرهی، ارتش اسراییل شکست خورده است و شکست عدم دستیابی به اهداف جنگ است.
در جنگ اراده و ایمان، ارتش اسراییل نتوانسته در برابر کتائب قسام که مثل شعله سیال زرهی از مرگ پوشیده‌اند و به تعبیر سرلشکر فایز الدویری، اسراییل با نیروهای ویژه‌ای روبه‌رو شده که دنیا مثل آنها را ندیده است. می‌روند مین ضد تانک را روی تانک مرکاوا کار می‌گذارند و به سلامت به پایگاه خود بازمی‌گردند. بدون کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله و لباس مناسب جنگ.
تا به امروز از نبرد استالینگراد (سابق!) به عنوان یکی از تابلو‌های مقاومت در جنگ دوم جهانی سخن گفته می‌شد. آنچه در غزه اتفاق افتاده است، جلوه تازه‌ای از مقاومت و جهاد است. امری که اسراییل و امریکا را ناگزیر از پذیرش آتش‌بس کرده است. البته در کنار زمین‌گیر شدن ارتش اسراییل، سه نکته مهم دیگر نیز در الزام یا ناگزیری پذیرش آتش‌بس وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.