ترکیب پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان

 

سرخپوشان ایران که دیروز با پروازی اختصاصی راهی دوشنبه شدند پس از اقامت در هتل و استراحتی کوتاه از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی در ورزشگاه اصلی محل بازی تمرین کردند.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، محمد عمری و شهاب زاهدی

بازیکنان تعویضی احتمالا امید عالیشاه، مهدی ترابی ،نبیل باهویی وحید امیری، و سینا اسدبیگی خواهند بود.

مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی به علت مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند.

زمان بازی پرسپولیس استقلال تاجیکستان

برنامه‌های رسمی پیش از مسابقه تیم‌های پرسپولیس و استقلال تاجیکستان اعلام شد و طبق زمان‌بندی ارائه شده، نشست هماهنگی مدیران، ساعت ۹ روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

کنفرانس خبری یحیی گل‌محمدی رأس ساعت ۱۶:۳۰ خواهد بود و سرخپوشان ایران آخرین تمرین خود را هم از ساعت ۱۸:۳۰ در زمین محل برگزاری مسابقه به مدت یک ساعت انجام خواهند داد.

کنفرانس خبری سرمربی استقلال تاجیکستان هم ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه و بعد از آخرین تمرین این تیم خواهد بود که از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ۱۶ آبان از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف استقلال تاجیکستان خواهد رفت.

خط دروازه؛ بیرانوند مرد اول پرسپولیس

بی‌شک علیرضا بیرانوند یکی از بازیکنانی به شمار می‌رود که حضور وی در ترکیب پرسپولیس قطعی است چراکه این بازیکن از تجربه بالایی برخوردار است و از طرفی هم با کمک خط دفاعی پرسپولیس نقش موثری در امتیازگیری این تیم ایفا کرده است؛ همچنین بیرانوند در دو بازی اخیر قرمز پوشان در آسیا عملکرد مطلوبی از خود ارائه داده و به همین دلیل یحیی گل‌محمدی برای جدال امروز نام این بازیکن را در ترکیب اصلی خود قرار خواهد داد.

مدافعان؛ زوج کنعانی‌زادگان و ولسیانی

پرسپولیس در این دوره از مسابقات برای قلب فاع خود نام محمدحسین کنعانی‌رادگان و مرتضی پور علی‌گنجی را در ترکیب اصلی قرار می‌داد اما روزهای گذشته پور علی‌گنجی در دیدار دوستانه تیم ملی درچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل نمی‌تواند تیم خود را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند به همین منظور این امکان وجود دارد که کادرفنی قرمز پوشان از کنعانی‌زادگان و ولسیانی در دفاع میانی استفاده کند. همچنین دانیال اساعیلی‌فر و علی نعمتی به عنوان مدافعان راست و چپ برای نماینده ایران پابه توپ خواهند شد.

هافبک‌ها؛ فعلاً دست یحیی خالی است

قرمز پوشان پایتخت برای خط هافبک بازیکنانی همچون میلاد سرلک، وحید امیری و یاسین سلمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و شاید این گونه به نظر برسد که تا حدودی دست کادرفنی این تیم برای چینش خط میانی زمین برابر استقلال تاجیکستان بسته است اما نباید فراموش کرد پرسپولیس یکی از تیم‌های پرمهره لیگ ایران به شمار می‌رود که برروی نیمکت ذخیره هم بازیکنان خوبی را در اختیار دارد؛ به همین دلیل شاید نبود مصدومان این تیم آنچنان که باید و شاید در سبک بازی شاگردان گل‌محمدی تاثیر گذار نباشد. در هرحال انتظار می‌رود مسعود ریگی، سعید صادقی، سینا اسدبیگی و سروش رفیعی برای تقابل حساس با استقلال تاجیکستان بازیکنان پرسپولیس در خط هافبک باشند.

مهاجمان؛ زاهدی در ترکیب جا خوش کرد

شهاب زاهدی که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار گرفته بود؛ این بازیکن پیش از جدال با استقلال تاجیکستان نیز موفق به هت‌تریک برابر تیم فوتبال پیکان شد تا با انگیزه بیشتر پیراهن تیم خود را بر تن کند؛ در هرحال انتظار می‌رود برای تقابل امروز یحیی گل‌محمدی نام شهاب زاهدی و محمد عمری را برای خط حمله در ترکیب اصلی خود قرار دهد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، ولسیانی، مسعود ریگی، سعید صادقی، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، شهاب زاهدی و محمد عمری

تردید در استفاده از دو مدافع کناری پرسپولیس

ابهاماتی در مورد ترکیب پرسپولیس و دو مدافع راست و چپ پرسپولیس ایجاد شود. این که ممکن است باز هم هنانوف در دفاع راست جانشین دانیال شده و دانیال یک خط جلوتر بازی کند. اما در سمت چپ وضعیت کاملا متفاوت است.

وحید امیری هنوز شرایط بازی ندارد و یحیی گل محمدی به محمدمهدی احمدی مدافع ملی پوش تیم امید اعتماد ندارد از این رو تنها گزینه او علی نعمتی است. بنابراین با وجود اینکه احتمال تغییر و جابجایی اسماعیلی فر وجود دارد اما علی نعمتی تنها گزینه یحیی برای منطقه چپ خط دفاعی تیمش است.