تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 9:23
کد خبر : 148377

بمباران هوایی رفح در جنوب نوار غزه علی رغم مخالفت بین المللی

بمباران هوایی رفح در جنوب نوار غزه علی رغم مخالفت بین المللی

آرمان شرق-گروه بین الملل:«جوزف بورل»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در اظهارتی مشابه با اعلام نگرانی درباره تحولات غزه گفته است که گزارش‌ها درباره حمله نظامی احتمالی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه نگران کننده است.جوزف بورل در ادامه افزود حمله به رفح عواقب فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه در پی دارد و به تلفات غیرقابل تحمل در صف غیرنظامیان منجر خواهد شد.

بمباران هوایی رفح در جنوب نوار غزه علی رغم مخالفت بین المللی

آغاز بمباران هوایی رفح در جنوب نوار غزه

بمباران مناطق اطراف شهرداری محله النصر در شمال شهر رفح به زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها منجر شد.

 مهر به نقل از الجزیره، در نتیجه بمباران مناطق اطراف شهرداری محله النصر در شمال شهر رفح تعدادی از ساکنان و شهروندان فلسطینی این منطقه زخمی شدند.

گفته شده که زخمی‌های بمباران رفح به بیمارستان اروپایی غزه انتقال داده شدند.

حملات هوایی اسرائیل همچنین محلات الجنینه در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داده است که بمباران جنگنده‌های اسرائیل در اردوگاه جبلیه در شمال شرقی نوار غزه نیز به زخمی و شهادت برخی شهروندان فلسطینی در محل منجر شده است.

ساعاتی پیشتر، وزیر امور خارجه نروژ در سخنانی با انتقاد از ادامه بمباران رفح در جنوب نوار غزه، تاکید کرد که هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح اوضاع فاجعه‌بار کنونی را بدتر خواهد کرد و موجب خواهد شد ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را دشواری بیشتری انجام گیرد.

«اسپن بارت اید»، وزیرخارجه نروژ بار دیگر خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد و عنوان کرد: «اسراییل را به شدت از پیشروی به سمت رفح برحذر می‌داریم و نگرانیم در آنجا حمام خون به راه بیفتد.»

از سوی دیگر، «جوزف بورل»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در اظهارتی مشابه با اعلام نگرانی درباره تحولات غزه گفته است که گزارش‌ها درباره حمله نظامی احتمالی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه نگران کننده است.

جوزف بورل در ادامه افزود حمله به رفح عواقب فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه در پی دارد و به تلفات غیرقابل تحمل در صف غیرنظامیان منجر خواهد شد.

این مقام ارشد اروپایی تصریح کرد در حال حاضر ۱.۴ میلیون فلسطینی در رفح آواره هستند و هیچ جای امنی ندارند که به آن پناه ببرند و با قحطی قحطی و گرسنگی مواجه هستند.

«جوزف بورل»، به عنوان مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر بحران انسانی در غزه را یک «فاجعه ساخته دست انسان» توصیف کرده و در ادامه گفته بود: پس از توقف کمک‌های مالی برخی کشورها، هیچ جایگزینی برای آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آنروا – UNRWA) وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.