تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 7:18
کد خبر : 137197

بلندپروازی دوباره پرسپولیس در آسیا

بلندپروازی دوباره پرسپولیس در آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش:مدیران پرسپولیس آخر این هفته در مالزی هستند تا ببینند قرعه آسیایی تیم یحیی چگونه خواهد بود اما همین مدیران هر روز در حال شفاف‌سازی هستند تا همه بدانند گیر مالی باشگاه کجاست و آن سو در تیم پرسپولیس، بازیکنان به جای اینکه شور و شوق بازگشت به آسیا را داشته باشند از آپشن‌های پرداخت نشده و مطالبات‌شان حرف می‌زنند. این وضعیت قهرمان فوتبال ایران و تیم نخست فوتبال ایران در آسیاست

بلندپروازی دوباره پرسپولیس در آسیا

پرسپولیس:چهار روز  تا قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش “ورزش سه”، آخر همین هفته مرحله گروهی فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا قرعه‌کشی خواهد شد و حتماً از پرسپولیس نیز نمایندگانی در مالزی حضور خواهند داشت. از همین حالا که به آخر هفته فکر می‌کنیم، می‌توانیم برای جذابیت بازگشت به این تورنمنت رویاپردازی کنیم و غیر از تقابل با ستاره‌های نامدار تیم‌های عربستانی در تهران، به این فکر کنیم که قرار است پرسپولیس یحیی دوباره در آسیا بلندپروازی کند و چه چیزی جذاب‌تر از این؟

دو سال بعد از آخرین بازی آسیایی
از آخرین بازی پرسپولیس در آسیا چیزی حدود دو سال یا دقیق‌تر بخواهیم بگوییم نزدیک به ۲۲ ماه گذشته است. ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ و در بازی مرحله یک چهارم نهایی حذفی پرسپولیس در ریاض اسیر الهلال قدرتمند شد. آن مسابقه با رایزنی‌های خاص سعودی‌ها در ریاض برگزار شد و با اینکه تیم‌های ایرانی به عربستان نمی‌رفتند اما با برگزاری مجتمع مسابقات در این کشور پرسپولیس مجبور شد در خانه الهلال و پیش چشم تماشاگران حریف بازی کند و ببازد. البته که باخت سنگین پرسپولیس در آن مسابقه علاوه بر دلایل فنی مثل حضور در تمرینات پیش فصل و ناهماهنگی‌های موجود، سوءمدیریت مدیران باشگاه بود که تیم را یک روز دیر به عربستان فرستادند و در روزی عجیب فاجعه‌ای تاریخی در فرودگاه مهرآباد رقم خورد، کاروان پرسپولیس بعد از چند ساعت معطلی در فرودگاه از پرواز عاجز ماند تا یک روز دیرتر سفر کند.
از آخرین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان حدود ۲۲ ماه گذشته اما یک ماه بعد فصل تازه‌ای برای پرسپولیس در آسیا آغاز خواهد شد و پرسپولیس به‌عنوان نماینده ایران در سید یک تورنمنت باید لیگ قهرمانان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را در شرایطی آغاز کند که از همین حالا نگرانی‌های عمده‌ای درباره موفقیت تیم یحیی در این رقابت‌ها وجود دارد.

تیم آسیایی پول ندارد
تیمی که طی فصول ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ یک بار در نیمه‌نهایی، دو بار در فینال و یک بار در یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده حالا هیچ پولی در بساط ندارد و با بحران مالی شدید درگیر است. باشگاه پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی‌اش چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهکار است و مشخص نیست این بدهی از کجا تأمین خواهد شد. به غیر از این مدیران باشگاه حالا که تمام راه‌های درآمدزایی‌شان بسته شده فهرست بدهی‌های سنگین‌شان را رو کرده‌اند. بدهی سنگین به مالیات، بیمه، رادوشویچ و … در کویر بی‌پولی، خرخره پرسپولیس را گرفته و رها نمی‌کند.

تیم قهرمان اسپانسر ندارد
با وجود قهرمانی در تمام جام‌های موجود، باشگاه پرسپولیس در کمال شگفتی اسپانسر مالی ندارد. در حالی که عمده درآمد باشگاه پرسپولیس در شرایطی که خبری از تبلیغات محیطی، حق پخش و فروش پیراهن و محصولات باشگاه نیست از همین روش اسپانسرینگ و قراردهای سالانه تأمین می‌شود اما باشگاه پرسپولیس هنوز اسپانسر ندارد و با وجود سپری شدن دو هفته از لیگ و یک ماه مانده تا اولین بازی آسیایی خبری از حامی مالی سال گذشته نیست و با وجود توافق طرفین، موانع عجیبی برای ادامه این همکاری وجود دارد. فکرش را بکنید باشگاهی که یک هفته بعد قرار است به‌عنوان یکی از ۳۲ تیم الیت لیگ قهرمانان در قرعه‌کشی رقابت‌ها حضور داشته باشد اسپانسر ندارد و احتمالاً از این حیث در آن سالن یگانه است!

مهاجم نوک بین‌المللی کجاست؟
۲۷ شهریور مرحله گروهی لیگ قهرمانان شروع خواهد شد. این یعنی کمتر از یک ماه دیگر بازی‌ها آغاز خواهد شد اما پرسپولیس هنوز مهاجم نوک خارجی‌اش را پیدا نکرده است. تیم یحیی چهار مهاجم از دست داده به امید اینکه جای همه آنها را با یک مهاجم در کلاس بین‌المللی و بازیکنی که بتواند بار خط حمله را به دوش بکشد، پر کند اما هیچ خبری از مهاجم ششدانگ و تمام‌کننده قابل نیست. یحیی به خاطر فشاری که روی او وجود دارد و البته انتخاب‌های اشتباهش در این خصوص سعی دارد با وسواس و دقت بسیاری مهاجم نوک تیمش را انتخاب کند اما از آن سو زمان از دست می‌رود و مشخص نیست مهاجمی که قرار است با قیمت مورد نظر باشگاه و تأیید فنی گل‌محمدی به تهران بیاید چقدر قبل از شروع مسابقات آسیایی زمان دارد تا آماده شده و با تیم جدیدش هماهنگ شود.

نماینده ایران ورزشگاه هم ندارد

غیر از اسپانسر و پول و مهاجم نوک خارجی، پرسپولیس حتی از امکانات حداقلی و اولیه برای ورود پرقدرت در لیگ قهرمانان هم برخوردار نیست. ورزشگاه آزادی که به‌عنوان ورزشگاه میزبان پرسپولیس در این رقابت‌ها معرفی شده فعلاً شبیه مخروبه‌ای است که قرار است در آینده‌ای نامشخص آماده شود اما هیچ کس نمی‌داند که تا اولین بازی آسیایی پرسپولیس این استادیوم آماده خواهد شد یا نه. این اتفاق در حالی نگران‌کننده‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم پرسپولیس چه در آن چهار سال درخشان چه قبل از آن همواره از حضور تماشاگرانش در جو فوق‌العاده ورزشگاه آزادی به‌عنوان امتیاز بزرگی برای زمینگیر کردن حریفانش با تمام ستاره‌های بین‌المللی، بهره می‌برد و حالا احتمال برخورداری از این پوئن بزرگ هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حواس هیچ کس به آسیا نیست
مدیران پرسپولیس آخر این هفته در مالزی هستند تا ببینند قرعه آسیایی تیم یحیی چگونه خواهد بود اما همین مدیران هر روز در حال شفاف‌سازی هستند تا همه بدانند گیر مالی باشگاه کجاست و آن سو در تیم پرسپولیس، بازیکنان به جای اینکه شور و شوق بازگشت به آسیا را داشته باشند از آپشن‌های پرداخت نشده و مطالبات‌شان حرف می‌زنند. این وضعیت قهرمان فوتبال ایران و تیم نخست فوتبال ایران در آسیاست و البته محتوای غالب رسانه‌ها نیز به این معضلات و بحران‌ها اختصاص می‌یابد تا در فاصله کوتاه باقیمانده تا قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و سپس شروع رقابت‌های مرحله گروهی حواس هیچ کس به این رویداد بزرگ نباشد و البته تکرار موفقیت‌های حدفاصل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بیشتر از همیشه شبیه رؤیا به نظر برسد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.