تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آبان 1401 - 7:33
کد خبر : 116361

بازی با نیکاراگوئه؛ چرا حساس‌تر از خود جام جهانی؟

بازی با نیکاراگوئه؛ چرا حساس‌تر از خود جام جهانی؟

آرمان شرق-گروه ورزشکتیم ملی فوتبال ایران فردا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی بازی دوستانه ای را با نیکاراگوئه برگزار خواهد کرد. این آخرین دیدار دوستانه شاگردان کی‌روش، پیش از اعلام لیست نهایی این سرمربی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ به حساب می آید. به این ترتیب اهمیت بازی با نیکاراگوئه از آن جایی که می تواند بودن یا نبودن چند بازیکن را در جام جهانی تعیین کند، به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای آنها خواهد داشت.

بازی با نیکاراگوئه، حساس‌تر از خود جام جهانی

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران فردا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی بازی دوستانه ای را با نیکاراگوئه برگزار خواهد کرد. این آخرین دیدار دوستانه شاگردان کی‌روش، پیش از اعلام لیست نهایی این سرمربی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ به حساب می آید. به این ترتیب اهمیت بازی با نیکاراگوئه از آن جایی که می تواند بودن یا نبودن چند بازیکن را در جام جهانی تعیین کند، به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای آنها خواهد داشت.

تیم ملی روز ۲۳ آبان ایران را به مقصد قطر ترک خواهد کرد و قرار است کی‌روش قبل از این سفر، لیست نهایی خود را اعلام کند. با فاکتور گرفتن از گروهی که شاید حدود ۸۰ درصد لیست سرمربی پرتغالی را تشکیل دهند، حدود ۲۰ درصد باقی مانده از این لیست را بازیکنانی شامل خواهند شد که هنوز نمی دانند قطعا مسافر قطر هستند یا خیر. بسیاری از این بازیکنان در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارند، اگرچه گفته می شود کی‌روش در رابطه با حضور یکی دو لژیونر هم دو دل است.

در چنین شرایطی، بازی با نیکاراگوئه از آنجایی که آخرین بازی، پیش از غربال لیست است، بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود. ملی‌پوشان حاضر در اردو، به ویژه آنها که احساس می کنند جزو ۲۰ درصدی هستند که هنوز حضورشان قطعی نیست، فردا از جان مایه خواهند گذاشت. این قضیه قطعی است و شکی در آن نیست. بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا که هر چهار سال یک بار برگزار می شود و حضور در آن می تواند آینده هر بازیکنی را تغییر دهد. به این این ترتیب بازی دوستانه با تیم ۱۴۲ رنکینگ فیفا حتی از خود جام جهانی هم برای بعضی از بازیکنان مهم خواهد بود.

ترافیک بازیکن مدعی در بعضی از پست ها از جمله دروازه‌بان و فاصله کم توانایی های فنی بازیکنان بعضی از پست های دیگر، شرایطی رقابتی ایجاد کرده است. در این رقابت، آنهایی برنده خواهند بود که نام‌شان در لیست منتخب کی‌روش باشد. در بازی امروز با نیکاراگوئه، سرمربی پرتغالی قطعا پاسخ نهایی خیلی از ۵۰-۵۰ های خود را که تا الان برای جواب شان صبر کرده بود را خواهد داد و چه بسا درخشش یا عملکرد ضعیف همین حاضرین، باعث حذف یا اضافه شدن لژیونرهای برزخی هم باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.