تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 7:19
کد خبر : 141879

ایران پدیده می‌شود؟/ جام‌ جهانی بدون تدارک خاص!

ایران پدیده می‌شود؟/ جام‌ جهانی بدون تدارک خاص!

آرمان شرق-گروه ورزش:ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی نوجوانان با برزیل،‌انگلیس و کالدونیای جنوبی رقابت خواهند کرد؛ رقابتی که از حالا می‌توان گفت جذاب و تماشایی خواهد بود.

ایران پدیده می‌شود؟/ جام‌ جهانی بدون تدارک خاص!

جام جهانی فوتبال نوجوانان/ ایران پدیده می‌شود؟

ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی نوجوانان با برزیل،‌انگلیس و کالدونیای جنوبی رقابت خواهند کرد؛ رقابتی که از حالا می‌توان گفت جذاب و تماشایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، جام جهانی فوتبال نوجوانان از ۱۹ آبان تا ۱۱ آذر در چهار شهر اندونزی برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در رقابت‌ها حاضر خواهند شد. تیم‌ها در ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شده‌اند و ایران در گروه سوم با برزیل، انگلیس و کالدونیای جدید هم‌گروه شده است. مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان ایران دیروز (سه‌شنبه) با حضور افرادی مانند یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی، مجتبی محرمی، مهدی محمدنبی و میرشاد ماجدی برگزار شد.

هدایت تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران بر عهده حسین عبدی است. تیم ملی نوجوانان ایران خرداد امسال توانست سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورد. ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در جام جهانی نوجوانان حضور داشت و تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت که بهترین عملکرد یک تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است. از بازیکنان آن نسل می‌توان به الله‌یار صیادمنش، امیرحسین حسین‌زاده و یونس دلفی اشاره کرد.

نیجریه؛ پرافتخارترین تیم جام جهانی نوجوانان

در ادوار جام جهانی، نیجریه با پنج قهرمانی در صدر لیست قهرمانان حضور دارد. پس از آن، برزیل با چهار عنوان قهرمانی قرار دارد و غنا و مکزیک هر کدام دو قهرمانی در کارنامه دارند. فرانسه، روسیه، عربستان سعودی، سوییس و انگلیس نیز هرکدام یک قهرمانی را به نام خود ثبت کردند.

آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود. فیفا به دلیل شیوع کرونا در مجبور به لغو جام جهانی نوجوانان (زیر ۱۷ سال) و جوانان (زیر ۲۰ سال) شد و این مسابقات را به سال ۲۰۲۳ موکول کرد. در آخرین دوره این مسابقات برزیل عنوان قهرمانی را به دست آورد. حالا یوزهای ایرانی باید در مرحله گروهی به مصاف مدافع عنوان قهرمانی بروند.

نخستین دوره جام جهانی نوجوانان در سال ۱۹۸۵ و دوره‌های بعدی آن هر دو سال یک بار برگزار شد. ابتدا مسابقات ویژه بازیکنان زیر ۱۶ سال بود اما از سال ۱۹۹۱ سقف سنی به ۱۷ سال افزایش پیدا کرد. قاره آفریقا با ۷ قهرمانی (۵ قهرمانی نیجریه و دو قهرمانی غنا) پر افتخارترین قاره در این مسابقات است. آمریکای جنوبی و اروپا هر کدام چهار قهرمانی را به ثبت رساندند.

کونکاکاف دو قهرمانی توسط کشور مکزیک به دست آورده و قاره آسیا تنها یک بار در سال ۱۹۸۹ توسط عربستان این عنوان را کسب کرده است. این تنها فینال یک تیم آسیایی در این رقابت‌ها بود. البته استرالیا یک بار در سال ۱۹۹۹ نایب قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده که در عضویت کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه قرار داشت.

نکته جالب درباره این رقابت‌ها عناوینی است که به تیم‌هایی خارج از کنفدراسیون‌های اروپا و آمریکای جنوبی رسیده است. از ۱۸ دوره برگزار شده، ۱۰ دوره یعنی بیش از نیمی از قهرمانی‌ها به تیم‌هایی از آمریکای شمالی و مرکزی، آفریقا و آسیا رسیده است.

قهرمان ادوار مختلف رقابت‌های جام جهانی نوجوانان به شرح زیر است:

نیجریه: ۵ دوره – (۱۹۸۵، ۱۹۹۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵)

برزیل: ۴ دوره – (۱۹۹۷، ۱۹۹۹، ۲۰۰۳، ۲۰۱۹)

مکزیک: ۲ دوره – (۲۰۰۵، ۲۰۱۱)

غنا: ۲ دوره – (۱۹۹۱، ۱۹۹۵)

انگلیس: یک دوره – (۲۰۱۷)

سوییس: یک دوره – (۲۰۰۹)

فرانسه: یک دوره – (۲۰۰۱)

عربستان: یک دوره – (۱۹۸۹)

روسیه: یک دوره – (۱۹۸۷)

 جام‌ جهانی بدون تدارک خاص!

تیم فوتبال نوجوانان ایران در حالی راهی اندونزی شد که تدارکات مناسبی برای این رقابت‌ها نداشت و با کمترین بازی تدارکاتی برای شرکت در جام جهانی زیر۱۷ سال به مصاف تیم‌های قدرتمندی مثل انگلیس و برزیل خواهد رفت.

ایران و جام‌ جهانی بدون تدارک خاص!

به گزارش “ورزش سه” تیم نوجوانان ایران امروز راهی اندونزی محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال شد آن هم در شرایطی که آماده سازی جالبی نداشت و حتی میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان نیز به این مسئله اذعان کرد.

تیم ایران بعد از صعود به مسابقات جام جهانی که اوایل تیرماه اتفاق افتاد اولین اردوی خود را از ۲۱ تا ۲۶ تیرماه و دومین اردو را از اول تا دوازدهم مردادماه در تهران برگزار کرد.

اردوی بعدی نیز در مردادماه و بازهم در تهران برگزار شد و شاگردان حسین عبدی در این اردو یک مسابقه تدارکاتی مقابل تیم بزرگسالان پارس جم برگزار کردند که دو بر صفر شکست خوردند.

سپس این تیم به اردوی ترکیه رفت و دو بازی تدارکاتی هم در آن اردو برگزار کرد. سپس اردوی نوشهر برگزار شد و یک بازی تدارکاتی مقابل تیم امید نساجی انجام شد که با شکست نوجوانان به پایان رسید. اردوی آخر هم در تهران برگزار شد و بالاخره این تیم به اندونزی رفت.

اما در شرایطی که اولین بازی تیم نوجوانان ایران در این تورنمنت روز ۲۰ آبان ماه مقابل پرسپولیس برگزار خواهد شد، کاروان نوجوانان امروز چیزی حدود ۱۱ روز قبل راهی اندونزی شد تا هم از نظر شرایط آب و هوایی و ساعت خواب با شرایط اندونزی آداپته شود هم دو بازی تدارکاتی داشته باشد.

گفته می‌شود دمای هوای این روزهای شهرهای اندونزی حدود ۳۵-۳۴ درجه است و هوای شرجی دارد که آداپته شدن با این شرایط هم کار دشواری خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.