تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 13:16
کد خبر : 47384

اولین نشست اجلاس صلح پاریس

اولین نشست اجلاس صلح پاریس

آرمان شرق:اولین نشست اجلاس صلح پاریس که به ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مطرح شده، امروز یکشنبه آغاز شده و قرار است در جریان این اجلاس رهبران کشورهای جهان و سازمانهای بین‌المللی به همراه اندیشکده‌ها و سازمانهای غیر انتفاعی در مورد مسائلی نظیر امنیت، تروریسم، آب و هوا و انرژی سبز، حاکمیت جهانی، تهدیدهای

آرمان شرق:اولین نشست اجلاس صلح پاریس که به ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مطرح شده، امروز یکشنبه آغاز شده و قرار است در جریان این اجلاس رهبران کشورهای جهان و سازمانهای بین‌المللی به همراه اندیشکده‌ها و سازمانهای غیر انتفاعی در مورد مسائلی نظیر امنیت، تروریسم، آب و هوا و انرژی سبز، حاکمیت جهانی، تهدیدهای سایبری و دیگر مسائل مطرح در قرن ۲۱ به بحث و گفت و گو بپردازند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، این اجلاس همزمان با صدومین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار می‌شود و فرانسه به دنبال تبدیل کردن آن به یک کنفرانس صلح سالانه چند جانبه است.

در مراسم سالگرد روز آتش بس جنگ جهانی اول برای سال ۲۰۱۸ یک رکورد جدید در تعداد رهبران دعوت شده از سوی رئیس جمهور فرانسه ثبت شده است. انتظار می‌رود که هیات‌های رسمی بیش از ۶۰ کشور جهان به منظور شرکت در یادبود این روز آتش بس که در یازده نوامبر ۱۹۱۸ امضا شد، به پاریس سفر کنند.

این مراسم که دو روزه است از روز شنبه هنگامی که سران کشورها در مهمانی شام به میزبانی ماکرون در موزه اورسه شرکت کردند آغاز شد و پس از آن کنسرت فیلارمونی پاریس برگزار شد.

مهمانی شام ماکرون
امروز مراسم روز آتش بس در یازده صبح به وقت محلی آغاز شده و ماکرون در محل طاق نصرت مشهور پاریس سخنرانی افتتاحیه را ایراد می‌کند.

امسال رژه نظامی در محل خیابان شانزلیزه با جشن‌های بیشتری همراه شده و دهها تن از سران کشورها و دولت‌ها از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

ماکرون ایده اجلاس صلح پاریس را در ژانویه ۲۰۱۸ مطرح کرد که نزد کارشناسان و خبرنگاران سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت.

همچنین این اجلاس قرار است یک زمینه جدید برای برگزاری مذاکرات در مورد چالش‌های پیش روی جهان ایجاد کند. این اجلاس بعد از مراسم‌های امروز در شانزلیزه و از سوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل کار خود را آغاز می‌کند.

مهمانی شام ماکرون
رهبران این اجلاس از جمله ولادیمیر پوتین پس از آن در نشستی در مورد حاکمیت جهانی شرکت خواهند کرد. اجلاس صلح پاریس قرار است به صورت سالانه با حمایت وزارت امور خارجه فرانسه و به هدف ارائه راه حل‌های حاکمیتی در حوزه‌های مهمی نظیر صلح و امنیت، محیط زیست، تکنولوژی‌های جدید، توسعه و اقتصاد فراگیر برگزار شود.

جلسات مختلفی نیز در حوزه‌های صلح پایدار، امنیت سایبری، مقابله بار رادیکالیسم مذهبی، تکنولوژی بلاک‌چین و هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

اجلاس صلح پاریس بخشی از هفته دیجیتالی پاریس است که سه رخداد موازی را ترکیب می‌کند.

در کنار این اجلاس دو اجلاس دیگر با موضوعات تکنولوژی و اینترنت برگزار خواهد شد که یکی اجلاس GovTechو دیگری اجلاس Internet of Trust است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.