تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 11:40
کد خبر : 133479

اصلی ترین و برترین مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

اصلی ترین و برترین مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

اصلی ترین و برترین مزایا و ویژگی های پوکه معدنی به نظر می رسد ویژگی اصلی پوکه معدنی وزن کم و مقاومت بالای آن باشد. اما علاوه بر اینها پوکه معدنی دارای خواص و خصوصیات عالی دیگری نیز می باشد که باعث محبوبیت و کارایی بیشتر آن در ساختمان سازی، بتن سازی، بلوک سازی سبک،

اصلی ترین و برترین مزایا و ویژگی های پوکه معدنی

به نظر می رسد ویژگی اصلی پوکه معدنی وزن کم و مقاومت بالای آن باشد. اما علاوه بر اینها پوکه معدنی دارای خواص و خصوصیات عالی دیگری نیز می باشد که باعث محبوبیت و کارایی بیشتر آن در ساختمان سازی، بتن سازی، بلوک سازی سبک، سبک سازی، کف سازی و شیب سازی شده است. از مهمترین و بهترین خواص و خصوصیات پوکه معدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیر قابل احتراق بودن
  • هدایت ضعیف
  • استحکام بالا
  • وزن کم و سبک
  • عایق بسیار خوب در برابر گرما، سرما و صدا
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • سرشار از مواد معدنی

اشتعال ناپذیری پوکه

پوکه نوعی سنگ است که در برابر آتش و حرارت بالا بسیار مقاوم است. به همین دلیل استفاده از پوکه در ساخت و ساز و حتی نقاط حساسی که خطر آتش سوزی زیاد است. بسیار توصیه شده. دمای ۱۳۵۰ درجه در اعماق زمین باعث ذوب شدن سنگ ها شده و بخشی از آنها را به پوکه معدنی تبدیل کرده است. در نتیجه، این نشان دهنده مقاومت بسیار بالای پوکه در برابر حرارت است.

هدایت ضعیف

دلیل رسانایی ضعیف پوکه معدنی که می تواند بسیار مفید باشد، عدم حرکت آزاد الکترون های آزاد خارج شده از اتم است. بتن ساخته شده از پوکه معدنی و سازه های آماده از پوکه معدنی می تواند در مکان هایی که برق قوی عبور می کند مانند برق سه فاز بسیار موثر باشد. حتی در ساختمان ها به خصوص آپارتمان های چند طبقه نیز پوکه معدنی می تواند بسیار مفید باشد و امنیت مکان را افزایش دهد.

استحکام بالا

برخی فکر می کنند که پوکه معدنی با وزن سبکش. استحکام بالایی ندارد. اما آنها کاملاً اشتباه فکر می کنند. همانطور که گفته شد، پوکه در دمای ۱۳۵۰ درجه ذوب می شود و به طور ناگهانی در سطح زمین خشک و سرد می شود. وزن سبک آن به دلیل محصور شدن گازهای خارجی است و به استحکام سنگ پوکه آسیبی نمی رساند.
بتن پوکه ای که مقاومت بسیار بالایی دارد

وزن کم و سبک

وزن کم پوکه به دلیل وجود منافذ و منافذ در داخل پوکه است که به دلیل سرد شدن ناگهانی گدازه و به دام افتادن گازها در هنگام فوران آتشفشان است. وزن کم سنگ پوکه معدنی این ماده معدنی را در فعالیت های مختلف خاص و مفید می کند. همچنین چیدن و حمل این سنگ نسبت به سایر منابع آسانتر است. جالب است بدانید که در مورد پوکه هر چه دانه های آن بزرگتر باشد وزن مخصوص پوکه معدنی کمتر می شود.

عایق بسیار خوب در برابر گرما، سرما و صدا

منافذ موجود در پوکه معدنی آن را شبیه پی وی سی می کند. به معنای مقدار فضای خالی پر شده از هوا است که در لایه های سنگ پا محصور شده و در برابر صدا و دما بسیار عایق است. این نیز یکی از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب پوکه است که می تواند این سنگ جادویی را بسیار کاربردی کند. این ویژگی باعث محبوبیت بیشتر پوکه برای استفاده در شیب شده است، اما کدام پوکه برای شیب مناسب است؟

مقاوم در برابر رطوبت

پوکه معدنی به گونه ای است که در صورت نفوذ مایعات به داخل آن، عبور مایعات به راحتی انجام نمی شود و رطوبت را در خود نگه می دارد و به همین دلیل در کشاورزی تا زمان آبیاری از پوکه ریز در سطح زمین استفاده می کنند. انجام شد. در سطح زمین کشاورزی رطوبت محصولات کشاورزی را برای مدت طولانی تری تامین کنید.
پوکه در اثر رطوبت از بین نمی رود و برای مدت طولانی در برابر آن مقاوم است و به همین دلیل از این سنگ به عنوان آب نما استفاده می شود و در آکواریوم ها استفاده می شود.
پوکه به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت در ساخت سازه های ساختمانی نیز کاربرد دارد در نتیجه سازه طول عمر بیشتری دارد و رطوبت را به طرف دیگر دیوار منتقل نمی کند.

سرشار از مواد معدنی

هنگامی که گدازه از پوسته زمین فوران می کند، بسیاری از مواد معدنی را در خود حل می کند. در نتیجه سنگ پوکه سرشار از مواد معدنی است و به همین دلیل به آن پوکه معدنی می گویند. این مواد معدنی در کشاورزی و رشد محصولات کشاورزی بسیار مفید هستند.

برای سفارش هر مقدار پوکه معدنی در انواع مختلف آن می توانید از طریق شماره های زیر در شرکت صنعتی معدنی مانتیشلو سفارش خود را ثبت کرده و در اسرع وقت سفارش خود را با بهترین قیمت دریافت نمایید. پرفروش ترین پوکه Mentshelo عبارتند از: پوکه ساختمانی و پوکه صنعتی می باشد.

کدام ویژگی پوکه معدنی باعث استفاده از آن در آکواریوم شده است؟

به همه ثابت شده است که پوکه معدنی یک ماده شگفت انگیز است. پوکه معدنی به دلیل خواص بی نظیری که دارد در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که این خود دلیلی بر شگفت انگیز بودن آن است.
یکی از این موارد که فواید زیادی دارد. مثلا؛

۱. باعث از بین رفتن ذرات نیترات مضر برای ماهی می شود.
۲. خاصیت آنتی باکتریال دارد
۳. باعث تولید بیشتر اکسیژن می شود

همانطور که گفته شد پوکه می تواند باکتری ها را از بین ببرد و همین ویژگی باعث شده است که از آن در آکواریوم ها استفاده شود. علاوه بر این، باکتری های مفید برای ماهی به نام نیتروفیر در آکواریوم ها تا سطح سبد ماهی رشد می کنند.

آیا پوکه معدنی متراکم و سنگین است؟

پوکه معدنی تهران سنگین نیست! در ضمن، سنگ های پوکه بسیار سبک هستند و سبک بودن از ویژگی های بارز آنهاست، به همین دلیل در موارد مختلفی از آن استفاده می شود. پوکه متراکم نیست. پوکه از دانه های سبک تشکیل شده است و چون فرآیند تشکیل آنها در دما و فشار زیاد است و پس از قرار گرفتن در مجاورت هوا به وجود می آیند، حفره هایی در آنها ایجاد می شود. پوکه متخلخل و سبک است و در صورت استفاده در کشاورزی و گلدان با جذب و حفظ رطوبت از فشردگی خاک جلوگیری می کند.

چرا پوکه معدنی سوراخ است؟

سوراخ بودن سطح جوش به دلیل شکل گیری جوش هاست. آتشفشان ها فوران می کنند و گدازه حاصل با فشار زیاد به بیرون پرتاب می شود و در نتیجه تماس ماگما با هوا لایه های متخلخلی به وجود می آید و دلیل ایجاد حفره ها در سطح دهانه ها فشار زیادی است که تحمل می کنند. البته. این فرآیند تشکیل باعث پیدایش خواص زیادی در پوکه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.